Dynamiczna ekspansja, czyli jeszcze bliżej potrzeb klienta
Rok 2022 Vision Express zamknęło z 247 salonami, w tym z 16 w nowych lokalizacjach. Dzięki temu dostęp do oferowanych usług ma już ok. 18 mln Polaków, którzy są w stanie dotrzeć do placówek średnio w ciągu 30 minut. Salony zlokalizowane są zarówno w dużych miastach wojewódzkich, jak i mniejszych miejscowościach, powyżej 18 tys. mieszkańców. W ubiegłym roku Vision Express przejęło franczyzę placówki w Starogardzie Gdańskim i obecnie zarządza 100% własnych salonów.
Otwarcia w 2022 roku rozpoczęły się w kwietniu, w Sierpcu (lokal o pow. 43 mkw.), w Radomsku (85 mkw.), w Sanoku (80 mkw.), w Grodzisku Mazowieckim (46 mkw.) oraz w Krotoszynie (46 mkw.). Były to pierwsze salony otwarte w odświeżonym koncepcie wizualnym. Jego głównym elementem jest udoskonalona nawigacja, dzięki której klienci jeszcze łatwiej mogą znaleźć interesujące produkty z danych kolekcji oraz promocyjnych ofert. Przearanżowane zostały również gabinety optometryczne tak, by klienci widzieli ich wnętrze i wyposażenie, w tym profesjonalne urządzenia do badania wzroku. Przeszklone strefy badania nie ingerują jednak w komfort pacjentów, dzięki zasuwanym roletom, które używane są w trakcie wizyty.
Celem Vision Express jest nieustanne umacnianie pozycji lidera w największych ośrodkach przy jednoczesnym docieraniu do mniejszych miejscowości. Dlatego w kolejnych miesiącach sieć handlowa otworzyła swoje pierwsze salony w Oławie, Wrześni, Wejherowie, Giżycku, Garwolinie oraz Rudzie Śląskiej. W bydgoskim centrum została otwarta już 6 placówka, natomiast w Gdańsku – 8 lokalizacja, tym razem w parku handlowym w dzielnicy Matarnia. Mieszkańcy Ostrołęki mogą zbadać swój wzrok już w 2 placówkach, po niedawnym otwarciu salonu w galerii. Natomiast warszawiacy mają do dyspozycji aż 17 lokalizacji, w tym 2 nowo otwarte w 2022 roku: przy ul. Łopuszańskiej oraz salon przy ul. Kruczej 46 (128 mkw.).
Dynamiczny rozwój sieci handlowej poprzez ekspansję został wyróżniony złotą nagrodą podczas XIII edycji PRCH Retail Awards, która odbyła się w listopadzie 2022 roku. Vision Express otrzymało także srebrną nagrodę w kategorii Efektywność biznesowa.
Efektywny program kompleksowej opieki nad wzrokiem
Vision Express, realizując strategię omnichannelową, stale rozwija lojalnościowy program kompleksowej opieki nad wzrokiem Vision Care. Obecnie korzysta z niego prawie 300 tys. klientów, przy czym tylko w pierwszej połowie 2022 roku liczba użytkowników podwoiła się. Główną korzyścią wynikającą z uczestnictwa w programie jest badanie wzroku w atrakcyjnej cenie, znajdujące się w pakiecie powitalnym, a także coroczne badanie za 9 złotych, bez konieczności zakupu okularów, dla osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych. Klienci w ramach programu lojalnościowego otrzymują też możliwość śledzenia swoich zakupów oraz dostęp do personalizowanych ofert promocyjnych.
Program Vision Care jest stale rozwijany. W 2021 roku użytkownicy otrzymali dostęp do innowacyjnego badania wzroku przez internet. Z kolei w styczniu 2022 roku została udostępniona nowa odsłona subskrypcji na soczewki kontaktowe – subskrypcja All-Inclusive, dzięki której klienci mogą wygodnie, w wybranych przez siebie cyklach czasowych, odbierać swoje zamówienia w domu, w paczkomatach czy salonach.
Klientocentryczność widoczna w asortymencie i usługach
Vision Express kilka razy w roku wprowadza do asortymentu nowe produkty i marki. Modowa oferta oprawek i okularów przeciwsłonecznych znacznie się poszerzyła w czwartym kwartale 2022 r., wprowadzając znacznie szerszą gamę najlepszych marek, takich jak Ray-Ban, Oakley, Prada i wiele innych z oferty EssilorLuxottica. Wszystkie odpowiadają na aktualne zapotrzebowanie klientów i wpisują się w obowiązujące trendy. Ponadto portfolio marek dostępnych w sieci sklepów Vision Express zostało uzupełnione o zrównoważoną kolekcję Emporio Armani, która jest wykonana z plastiku z recyklingu i soczewek skomponowanych z biomateriałów. Kolejnym przykładem są w 100% ekologiczne oprawy marki Karün, produkowane z wykorzystaniem econylu®, czyli przetworzonego syntetyku pochodzącego ze starych sieci rybackich, których premiera miała miejsce w maju 2022 roku. Marka ta zdobyła tytuł „Najbardziej ekologicznej marki okularów 2021” przyznawany przez Global Brands Awards. Sieć handlowa nie zapomina także o potrzebach młodszych klientów (np. Gen Z) oraz konkretnych community (gracze, fani eSportu), do których docierała w ramach czerwcowej kampanii Fortnite with Unofficial, wprowadzając do sprzedaży oprawy inspirowane jedną z najpopularniejszych gier online ostatnich lat.
Rozwój miał też miejsce w zakresie usług oferowanych w salonach Vision Express. Liczba placówek, w których dostępna jest przesiewowa ocena ryzyka chorób oczu Optiskan zwiększyła się o 10. Obecnie ta usługa wykonywana jest w 160 lokalizacjach, od 2022 roku m.in. w Siedlcach, Raciborzu czy Kłodzku.