Grupa Unibail-Rodamco Westfield zmapowała potrzeby kluczowych jednostek walczących z COVID-19 w swoim sąsiedztwie i podjęła inicjatywy pomocowe wobec nich: zapewnienie sprzętu medycznego oraz ochronnego i dostarczenie żywność dla ratowników. Ponadto URW lokalizuje grupy najbardziej narażone na kryzys (rodziny z problemami finansowymi, osoby dotknięte przemocą domową) i wspiera je konkretnymi działaniami: kilkadziesiąt rodzin wspieranych „Paczką dobra” i „Porozumienie dla Pragi”.
Pandemia wirusa SARS-CoV-2 to sytuacja bezprecedensowa, która zmienia sposób myślenia, życia i pracy na całym świecie. Wzrost liczby zakażeń, zmuszając wszystkich do izolacji w obronie zdrowia, prowadzi również do działań jednoczących wszystkich w walce z wirusem. Liderzy różnych branż widzą potrzebę wdrażania akcji CSR-owych w swoje działania wyraźniej niż kiedykolwiek. Rozumie to jedna z największych grup globalnych działająca na rynku nieruchomości komercyjnych, Unibail-Rodmaco-Westfield, która na długo przed epidemią, w ramach strategii „Beter Places 2030” lokalizowała potrzeby lokalnych społeczności i realizowała działania, które na nie odpowiadają. W czasie epidemii nie może być inaczej – Dyrekcje Centrów Handlowych grupy URW wspierają swoich sąsiadów w tym trudnym czasie.
Podejście do działań CSR-owych, w Polsce i na świecie, jest realizowane przez konkretne Centra Handlowe grupy w taki sposób, aby pomoc trafiała do osób potrzebujących i faktycznie spełniała swoją rolę.
Mapowanie potrzeb lokalnych i proponowanie konkretnej pomocy organizacjom i szpitalom wydaje się być odpowiednim kierunkiem. Grupa URW stara się zrozumieć potrzeby najbliższych nam organizacji i zapewnić działania, które pozwolą na wypracowanie konkretnych rozwiązań pomocowych
– komentuje Anthony Vesin, Head of Shopping Center Management URW w Polsce.
Westfield Arkadia wspiera zakup artykułów ochronnych dla Szpitala Zakaźnego na warszawskiej Woli. Ponadto wraz ze „Szkołą na Widelcu” Grzegorza Łapanowskiego, funduje realizację akcji „Paczka dobra”, która zapewnia rodzinom zmagającym się z problemami finansowymi podstawowe produkty spożywcze oraz takie, które pozwolą dobrze przeżyć świąteczny czas.
„Paczka dobra” to rzeczywista pomoc dla kilkudziesięciu rodzin z Warszawy, które z powodu epidemii znajdują się w bardzo trudnej sytuacji np. rodzice stracili pracę lub są niepełnosprawni, nie mogą wyjść z domu albo też rodzina ma wiele dzieci i nie może sobie pozwolić na zakup wystarczającej ilości żywności
– opowiada Emilia Załuska, Dyrektor Westfield Arkadia.
Galeria Mokotów postanowiła skupić się na wsparciu szpitala MSWiA. Ten warszawski szpital znalazł się wśród dziewiętnastu placówek, które zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia zostały przekształcone w szpitale zakaźne przeznaczone do walki z koronawirusem. To strategiczne punkty na mapie Polski, które znajdują się na pierwszej linii frontu. Galeria Mokotów, jako sąsiad szpitala, postanowiła przekazać sprzęt medyczny i ochronny, który pomoże lekarzom bezpiecznie walczyć z wirusem.
Najważniejsze jest namierzenie potrzeb konkretnego szpitala, aby wspomóc placówkę w odpowiedni sposób. Jesteśmy na ostatnim etapie uzgadniania szczegółów, które pozwolą nam skonstruować pomoc właśnie tak, jak tego wymaga szpital na warszawskim Mokotowie. Wszyscy uważamy, że służba zdrowia to prawdziwi bohaterowie i bez tak budującej postawy nie udałoby się przeprowadzić działań w kryzysie. Chcemy w ten sposób okazać wdzięczność i pomóc w tym czasie próby
– opowiada Przemysław Grzymkowski, Z-ca Dyrektora Galerii Mokotów
Działania CSR podjęła również Galeria Wileńska zlokalizowana na warszawskiej Pradze. Galeria wsparła Konsorcjum stowarzyszeń: “Porozumienie dla Pragi” i Praskiego Stowarzyszenia Mieszkańców „Michałów”, które w najbliższych tygodniach będzie codziennie dostarczać do kilkudziesięciu zamieszkujących dzielnicę seniorów i osób samotnych obiady, przygotowane przez praskie restauracje.
Galeria Wileńska jest częścią Pragi, od lat działamy z lokalnymi władzami oraz organizacjami, aby społeczności praskiej po prostu żyło się lepiej. Tym razem także czujemy obowiązek, aby wesprzeć naszych sąsiadów, klientów, pracowników i wszystkich, którzy tworzą tę wyjątkową dzielnicę. Nawiązując współpracę z Porozumieniem dla Pragi mamy pewność, że pomoc trafi do najbardziej potrzebujących
– dodaje Marta Chojnacka, Dyrektor Galerii Wileńskiej.
Centrum Handlowe Ursynów należące do grupy URW przekazało położonemu niedaleko Instytutowi Onkologii maseczki ochronne.
Każdy wkład ma znaczenie w walce z COVID-19. Wspieramy Instytut Onkologii gdyż jest nam do niego najbliżej, razem tworzymy tę dzielnicę. Postanowiliśmy wesprzeć Instytut ponieważ jego podopieczni to osoby chore, o obniżonej odporności, które są szczególnie narażone na zaatakowanie przez wirusa
– mówi Piotr Brzozowicz, Dyrektor Centrum Handlowego Ursynów.
W ramach grupy URW do akcji włączyła się również Wroclavia. Wrocławskie centrum wspomogło akcję #NaRatunekRatownikom i przekazało prowiant dla ratowników medycznych z Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym przy ul. Borowskiej we Wrocławiu. Produkty spożywcze o długim terminie ważności zabezpieczają personel na wypadek sytuacji, w której placówka zostałaby objęta kwarantanną. Wroclavia przekazała również darowiznę na rzecz akcji, w ramach której powstają przyłbice ochronne dla pracowników służb medycznych na Dolnym Śląsku. Wykorzystywana jest do tego technika druku 3D. Do tej pory w ten sposób do szpitali zostało przekazanych prawie 3,5 przyłbic, kolejne 1000 powstanie dzięki wsparciu Wroclavii. W efekcie akcji przyłbicę otrzyma nawet co 3 pracownik służby zdrowia na Dolnym Śląsku.
Jesteśmy zainteresowani naszymi sąsiadami i zawsze uważnie słuchamy próśb o wsparcie lokalnych inicjatyw. W tym trudnym czasie nie może być inaczej. Widząc, jak wielkim poświęceniem każdego dnia wykazują się pracownicy placówek medycznych, naszą pomoc skierowaliśmy właśnie do nich
– podkreśla Małgorzata Woźniak, dyrektor Wroclavii.
Unibail-Rodamco-Westfield podejmuje inicjatywy CSR-owe w innych krajach, w których funkcjonuje. Nie zawsze jest to wsparcie finansowe służby zdrowia. Ciekawą inicjatywą, która wzbudziła duże zainteresowanie, wykazało się osiem centrów handlowych we Francji, które nawiązały współpracę ze stowarzyszeniami działającymi w obszarze pomocy osobom dotkniętych przemocą domową. Francuskie galerie handlowe przyjmą ofiary przemocy domowej w wydzielonych przestrzeniach. Osoby odpowiedzialne za akcję z przykrością zauważają, że niektóre kobiety i dzieci są w obecnej sytuacji bardziej narażone niż kiedykolwiek. Ta inicjatywa wzbudziła duże zainteresowanie we Francji.
Z kolei amerykańscy pracownicy grupy podjęli współpracę z Czerwonym Krzyżem i innymi lokalnymi grupami charytatywnymi, aby zapewnić miejsce w centrach handlowych do bezpiecznego oddawania krwi. Wszystko po to żeby zaradzić niedoborom dostaw spowodowanym kryzysem Covid-19. Grupa URW widocznie wykorzystuje wszystkie zasoby i narzędzia, jakimi dysponuje, aby pomóc w walce z pandemią. W należącym do grupy centrum kongresowo-wystawienniczym Porte de Versailles w Paryżu zainstalowano stacje typu „drive-in” , testujące obecność wirusa Covid-19 u osób pracujących w służbie zdrowia oraz tych najbardziej narażonych na zachorowanie.