FACTORY Kraków rozpoczęło współpracę z Krakowską Izbą Turystyki. Największe centrum outlet w południowej Polsce, zarządzane przez NEINVER, jest odwiedzane każdego miesiąca przez klientów z kilkunastu krajów Europy i Azji.
Turystyka zakupowa, powszechna w Europie Zachodniej, w Polsce dopiero się rozwija. Popularne outlety zajmują często czołowe pozycje w przewodnikach turystycznych tych krajów jako atrakcyjne miejsca, do których warto przyjechać. Współpraca z Krakowską Izbą Turystyki ma wspierać FACTORY w dotarciu do klientów spoza Polski i nawiązaniu relacji biznesowych z partnerami, zrzeszonymi w organizacji
– mówi Agnieszka Kasprzyk – Oleksy, dyrektor centrum FACTORY Kraków w NEINVER.
FACTORY chce prezentować swoją ofertę w miejscach, gdzie pojawia się najwięcej turystów. Współpraca z firmami transportowymi, operatorami wycieczek, hotelami czy miejscami turystycznych atrakcji pozwoli dobrać najbardziej efektywne narzędzia promocji i dotrzeć bezpośrednio do zainteresowanych zakupami w outlecie.
W pierwszej połowie tego roku zakupy w outlecie zrobili turyści z kilkunastu krajów Europy i Azji, w tym m.in. Ukrainy, Białorusi, Rosji, Jerozolimy, ale również Norwegii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Chin i Egiptu. Średni wydatek turysty, odwiedzającego FACTORY Kraków, wynosił ok. 450 zł. Klienci z innych krajów byli najczęściej zainteresowani zakupami marek premium z segmentu mody dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Do FACTORY przyjeżdżali zarówno dużymi autobusami turystycznymi w ramach wycieczek zorganizowanych, jak również indywidualnie.
Kraków i Małopolska należą do jednych z najczęściej odwiedzanych polskich miast i regionów. Komplementarna oferta turystyczna to dzisiaj nie tylko wyjątkowe miejsca związane z historią czy przyrodą, ale również rozrywka – ważne wydarzenia sportowe i kulturalne, dobre restauracje, kawiarnie i właśnie zakupy. Współpraca z FACTORY daje możliwość dotarcia z informacją o ofercie outletu do operatorów turystycznych, hoteli, organizatorów wycieczek i wszystkich firm współpracujących
– mówi Rafał Marek z Krakowskiej Izby Turystycznej.
Lokalizacja FACTORY Kraków sprzyja wizytom turystów. Odległość z międzynarodowego portu lotniczego Kraków Airport wynosi zaledwie 5 minut jazdy samochodem. Outlet mieści się w pobliżu autostrady A4 i ważnych dróg krajowych. To również miejsce chętnie odwiedzane przez turystów, zmierzających do popularnych górskich kurortów
w południowej Polsce.
FACTORY Kraków to największe centrum outlet w południowej Polsce. Na 21 300 m² powierzchni handlowej gromadzi 106 sklepów znanych marek polskich i światowych, w cenach obniżonych stale nawet do 70%. Oferta FACTORY Kraków to moda dla kobiet i mężczyzn – m.in. Trussardi, Calvin Klein, Guess, Bialcon, Tommy Hilfiger, Reserved, Bytom, czy Vistula, z szeroką propozycją marek jeansowych – m.in. Wrangler, Levi’s, Lee Cooper, Big Star, czy Pepe Jeans. Silną reprezentację stanowią również salony z obuwiem – m.in. Gino Rossi, Converse, Geox, Kazar oraz marki sportowe i outdoorowe - m.in. Adidas, Nike, Puma, Reebok, 4F, New Balance, Asics, Mountain Warehouse, Quiksilver, czy Regatta i Salomon. FACTORY Kraków to również akcesoria i galanteria skórzana – m.in. Furla, O’Bag, Ochnik, Puccini, Wittchen, czy Apart oraz artykuły dla domu - m.in. Tefal, Dajar czy Deco Flor.
FACTORY Kraków, obok outletów tej marki w Warszawie (FACTORY Ursus i FACTORY Annopol) oraz Poznaniu (FACTORY Poznań) jest zarządzane przez NEINVER – lidera rynku outletów w Polsce i Hiszpanii oraz wiodącego operatora tego segmentu w Europie. NEINVER w Polsce zarządza również Silesia Outlet w Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.