Świadomość ekologiczna polskich konsumentów stale wzrasta. Grupa Muszkieterów w swoich działaniach chce jeszcze bardziej przyczynić się do promowania zrównoważonych i społecznie odpowiedzialnych metod produkcji oraz świadomych decyzji zakupowych. W trosce o środowisko już 2 lata temu Muszkieterowie wprowadzili na rynek jednorazowe, w całości biodegradowalne naczynia sprzedawane pod marką własną Domedia. Część z nich produkowana jest z wykorzystaniem polimerów biodegradowalnych, które są otrzymywane z surowców odnawialnych, takich jak skrobia kukurydziana. Z kolei do produkcji sztućców wykorzystuje się drewno z lasów zarządzanych w sposób odpowiedzialny.
Jednocześnie produkty ze stałego asortymentu są sukcesywnie wymieniane na bardziej ekologiczne, a na opakowaniach marek własnych Intermarché wprowadzono instrukcję właściwej segregacji odpadów. Kolejnym wyrazem zaangażowania w działalność proekologiczną jest uzyskanie przez Grupę Muszkieterów certyfikatu Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A. potwierdzającego, że artykuły ekologiczne w sklepach sieci Intermarché są produkowane zgodnie ze standardami rolnictwa ekologicznego, są wolne od zanieczyszczeń, a podczas ich produkcji nie stosuje się nawozów sztucznych oraz organizmów modyfikowanych genetycznie (GMO).
– W Polsce obserwujemy zjawisko silnego przywiązania do oferty produktów świeżych, wytwarzanych w tradycyjny, ekologiczny sposób, bez użycia sztucznych nawozów czy pestycydów, a także artykułów pochodzących od lokalnych dostawców. Dzięki naszej wieloletniej współpracy ze sprawdzonymi lokalnymi rolnikami i sadownikami mamy pewność, że asortyment dostarczany do sklepów Intermarché odpowiada właśnie na te potrzeby. Wierzymy, że rolnictwo ekologiczne nie tylko przyczynia się do wyrobu wysokiej jakości żywności, ale także umożliwia zachowanie bioróżnorodności i ochronę zasobów naturalnych
– mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji w Grupie Muszkieterów.
Grupa Muszkieterów rozwija również nowy koncept supermarketów spożywczych Power, dzięki czemu sklepy nie tylko przechodzą nowoczesny remodeling, lecz także zyskują jeszcze szerszą ofertę produktów świeżych, bio czy ekologicznych. W planach jest wdrożenie konceptu we wszystkich placówkach Intermarché w całym kraju.