Top Secret oczekuje znacznej poprawy marży

2019-10-03 | 14:00

Redan opublikował wyniki osiągnięte w pierwszym półroczu br. W perspektywie kolejnych kwartałów głównym celem marki Top Secret będzie optymalizacja zapasów, co pozwoli uzyskiwać wyższe marże i radykalnie poprawić wyniki. Jednocześnie od 2020 r. planowany jest powrót do realizacji założeń strategicznych obejmujących m.in. zwiększenie obrotów Top Secret o ok. 30%.

Segment modowy w pierwszym półroczu br. zwiększył przychody w ujęciu r./r. o 3,7% do 115,4 mln zł. W tym okresie marża handlowa spadła jednak o 19,7% do 44,8 mln zł w znacznym stopniu w wyniku strat poniesionych na wyprzedaży towarów z poprzednich sezonów. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu były z kolei wyższe o 5,6% r./r. W efekcie sieć Top Secret przez pierwszych sześć miesięcy br. wypracowała wynik na działalności operacyjnej niższy o 14,3 mln zł niż rok wcześniej.

- Na wyniki pierwszego półrocza decydujący wpływ miała prowadzona przez nas intensywna wyprzedaż nadmiaru towarów z poprzednich sezonów. W ramach tego zrealizowaliśmy w tym okresie m.in. hurtową transakcję sprzedaży produktów posezonowych. Musieliśmy zmierzyć się również ze wzrostem cen zakupu kolekcji na wiosnę-lato br., wynikającym przede wszystkim z osłabienia złotego wobec dolara amerykańskiego. Spowodowało to zmniejszenie osiąganych marż, a tym samym pogorszenie wyników – podkreślił Bogusz Kruszyński, Prezes Redan SA.

W perspektywie kolejnych kwartałów w dalszym ciągu głównym celem Top Secret pozostanie optymalizacja poziomu zapasów z poprzednich sezonów. Nadwyżki towarów powstały ze względu na zbyt daleko idące zwiększenie udziału sezonowych grup asortymentowych (kurtek, płaszczy i swetrów) na jesień-zimę 2018, co wynikało z ich bardzo dobrej sprzedaży rok wcześniej.

- Niestety w 2018 r. warunki pogodowe nie sprzyjały sprzedaży tych produktów. Dlatego w kolejnych okresach przy określaniu wielkości i struktury kolekcji będziemy uwzględniać w większym stopniu średnie warunki klimatyczne. Przyjęcie takiej polityki zakupowej zmniejszy presję na końcowe wyprzedaże, a tym samym pozwoli uzyskiwać wyższe marże, co radykalnie poprawi wyniki segmentu modowego

- dodał Bogusz Kruszyński.

Jego zdaniem przyjęte założenia pozwolą powrócić od 2020 r. do realizacji założeń strategicznych dla marki Top Secret prowadzących przede wszystkim do wzrostu jej rentowności. Działania będą obejmować m.in. zwiększenie obrotów o ok. 30% w ramach dwóch głównych kanałów dystrybucji marki Top Secret w Polsce (offline i online). Umożliwi to wykorzystanie efektu skali i dźwigni operacyjnej. Zakładany jest również zrównoważony i systematyczny wzrost marży procentowej do poziomu średniego w branży odzieżowej. Ma do tego doprowadzić m.in. przyspieszenie sprzedaży w pierwszych cenach i zwiększenie udziału produktów szybciej rotujących z krótkim cyklem życia z kategorii tzw. fast fashion. Z drugiej strony zakładane jest także zwiększenie udziału w zapasie i sprzedaży produktów bazowych sprzedawanych na wyższych marżach dzięki płytszym przecenom.

Cała Grupa Redan uwzględniająca również wyniki sieci TXM, działającej w segmencie dyskontowym,  osiągnęła w pierwszych półroczu br. 228,9 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza spadek o 10,3% w ujęciu r./r. Wynik na działalności operacyjnej był natomiast o 28,1 mln zł niższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Tagi: Bogusz Kruszyński Redan S.A. Top Secret TXM
Oceń artykuł:

Źródło: Redan

Top Secret oczekuje znacznej poprawy marży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.