W wyniku pandemii zmienił się wygląd i układ sklepów Tesco, inny jest też sposób robienia zakupów. W każdym tygodniu w Tesco wykorzystywane są ponad 2 miliony sztuk rękawiczek ochronnych i prawie 3 tysiące litrów żelu do dezynfekcji rąk. Sieć handlowa stawia na bezpieczeństwo i nie zamierza rezygnować z wprowadzonych środków ostrożności. Utrzymane zostaną także nowe rozwiązania sprzedaży i rozszerzone możliwości dostarczania produktów.
Koronawirus zmienił nasze codzienne życie i nawyki, w tym także sposób robienia zakupów. Wciąż zmieniające się okoliczności stanowią duże wyzwanie dla detalistów. Tesco wprowadziło w swoich sklepach na stałe projekt nazwany „dystansowanie społeczne” – zmienił się wygląd sklepów, które zyskały nowe oznaczenia i strefy bezpieczeństwa, zarówno pracownicy, jak i klienci przyzwyczajają się do innego sposobu robienia zakupów. Sieć zapowiada, że niezależnie od zmieniających się oficjalnych wytycznych, zamierza utrzymać wprowadzone zasady w dłuższej perspektywie.
Panująca pandemia spowodowała wprowadzenie w krótkim czasie wielu zmian, które stały się naszą nową codziennością. Od początku epidemii wypełnialiśmy wszystkie zalecenia, a jednocześnie testowaliśmy i wdrażaliśmy nowe, optymalne rozwiązania. Wymagało to inwestycji i zaangażowania wielu osób, ale podeszliśmy do tematu systemowo, bo naszym celem jest długotrwałe zapewnienie bezpiecznych i komfortowych zakupów
– podkreśla Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
Pakiet bezpieczeństwa w Tesco obejmuje sześć głównych obszarów: bezpieczne wejście do sklepu, bezpieczny sklep, bezpieczne kolejki i płatności, bezpieczne wyjście ze sklepu, ochrona pracowników w strefach socjalnych oraz stacje paliw. W sklepach umieszczono ponad 41 tysięcy naklejek, które pomagają utrzymać bezpieczny dystans stojących obok siebie osób. Zamontowano także prawie 3 tysiące ekranów ochronnych przy kasach, o łącznej powierzchni ponad 3900 m2. Specjalne oznakowanie i ekrany ochronne pomagają w utrzymaniu bezpiecznego dystansu miedzy klientami i pracownikami, natomiast przy wejściach całych czas dostępne pozostaną żele do dezynfekcji i rękawiczki. Tygodniowo w sklepach zużywane jest prawie 3 tysiące litrów żelu do rąk oraz 2,1 miliona sztuk rękawiczek. Od początku trwania pandemii pracownicy Tesco dokładają wszelkich starań, by zapewnić klientom bezpieczne zakupy. W każdym tygodniu do czyszczenia powierzchni w sklepach wykorzystywane jest 740 litrów płynów do dezynfekcji.
Dziękuję wszystkim pracownikom oraz partnerom zewnętrznymi, którzy codziennie dbają o dopilnowanie standardów w naszych sklepach, zakupach internetowych, centrach dystrybucji i biurach. Wdrożenie projektu, który uwzględnia nawet takie szczegóły jak kierunek poruszania się osób kompletujących zamówienia internetowe czy pojedyncze przekazywanie samochodów i skrzynek do dostaw, wymagało dużej mobilizacji i ustalenia właściwych priorytetów w całej firmie
– wyjaśnia Martin Behan.
Komfortowe i bezpieczne zakupy to priorytet Tesco, które proponuje także nowe rozwiązania, by ułatwiać klientom zakupy.
W maju uruchomiliśmy usługę „Zamów i odbierz” w pięciu dodatkowych miastach. Pozwala nam to na obsługę 15 % więcej klientów w ramach tego rozwiązania. Cały czas analizujemy także inne możliwości i pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla naszych klientów. Kolejne nowości, poszerzające dostępność naszych usług, pojawią się już wkrótce
– dodaje Martin Behan.
W ramach usługi "Zamów i odbierz", dostępnej w 14 sklepach Tesco prowadzących serwis internetowy w Polsce, klienci mogą sami odebrać spakowane już produkty w sklepie lub zamówić dostawę bezpośrednio do domu, korzystając z niedawno rozpoczętej współpracy Tesco z firmami Free Now i 99rent oraz Express, Okay taxi, Tanie Taxi Jelenia Góra.