Systemy lojalnościowe efektywne nawet w czasie wojny

2022-12-13 | 13:28

Firma Spartavity podpisała umowę na wdrożenie programu lojalnościowego z ukraińską siecią aptek „Życzymy zdrowia”. To kolejny z liderów ukraińskiego rynku aptek, operujący w około 1 000 placówek, który wybrał rozwiązanie krakowskiej spółki.

Od rozpoczęcia wojny ukraiński biznes mierzy się z ogromnymi wyzwaniami. Według danych Stowarzyszenia Detalistów Ukrainy liczba funkcjonujących punktów handlowych zmniejszyła się o 30%. Pozostałe 70% pracowało w ograniczonym zakresie.

W tak trudnym czasie kluczowe było utrzymanie działalności aptek i sklepów spożywczych. Właściciele aptek przenosili pracowników do placówek zlokalizowanych bliżej ich miejsca zamieszkania. Państwo nawet pozwoliło pracować w aptekach studentom ostatnich lat studiów. Dzięki temu liczba placówek została ograniczona w pierwszych tygodniach wojny jedynie o 16%.

Problemy logistyczne na terenie kraju spowodowały zmniejszenie asortymentu leków. Brakowało insuliny i preparatów dla pacjentów z chorobami przewlekłymi.

W tych specyficznych warunkach najważniejsza okazała się szybka i bezpośrednia komunikacja oraz współpraca z klientem. Przekazywanie na bieżąco informacji o tym, czy dany punkt pracuje oraz czy potrzebne leki są dostępne, pomagało nie tylko prowadzić biznes, ale również zapewniać odpowiedni poziom obsługi klienta.

W poznawaniu potrzeb klienta oraz organizowaniu bezpośredniej komunikacji z nimi pomagają programy lojalnościowe, które są wdrażane przez apteki w Ukrainie. Sieć aptek „Życzymy zdrowia” rozpoczęła w tym zakresie współpracę z firmą „Spartavity”.

- Mamy nadzieję, że obecna sytuacja ma przejściowy charakter, że ten koszmar szybko się skończy. Śledzimy sytuację i staramy się pomagać naszym partnerom tak, jak potrafimy – głównie technologicznie. Ukraińskie firmy mimo wojny szukają nowych rozwiązań, które mają im pomóc w prowadzeniu działalności i utrzymaniu biznesu, a także ułatwiają komunikację z klientami. Takie aktywności napędzają gospodarkę kraju, dają dodatkowe miejsca pracy oraz nadzieję na lepsze jutro. To dlatego też firmy decydują się na programy lojalnościowe, które sprawdzają się w sytuacjach kryzysowych. Pomogły wielu firmom podczas pandemii COVID-19, a teraz także w czasach wojny

– tłumaczy Tomasz Wawrzynów, dyrektor generalny Spartavity.

Programy lojalnościowe sprawdzają się przede wszystkim w branżach, które oferują produkty szybkiego obrotu oraz stale potrzebne. Do nich należy branża farmaceutyczna. Leki, wyroby medyczne i kosmetyki są kupowane systematycznie. Wiedza nie tylko o tym, ile produktów się sprzedało, ale także – kto je kupił, pozwala na budowanie długofalowych relacji z klientami, przypominanie im o akcjach czy proponowanie korzystnych rabatów.

Dzięki danym płynącym z programu lojalnościowego można tworzyć indywidualne promocje dla każdego klienta, w oparciu o jego preferencje zakupowe. Program jest też narzędziem bezpośredniej komunikacji, które sprzedawca może wykorzystać do zaprezentowania uczestnikowi oferty dopasowanej do jego potrzeb. To jest szczególnie ważne w branży farmaceutycznej.

- Teraz bardziej niż kiedykolwiek chcemy pomóc naszym klientom i zaoferować im jak najlepsze warunki – mówi dyrekcja firmy „Życzymy zdrowia”. – Wdrażamy system lojalnościowy, dzięki któremu potrafimy lepiej zrozumieć naszego klienta i jego potrzeby. Program lojalnościowy pozwoli nam nawiązać lepsze relacje oraz komunikację z ludźmi, którzy przychodzą do naszych aptek. Wybraliśmy rozwiązanie sprawdzone już na ukraińskim rynku i w branży farmaceutycznej, by mieć pewność, że nasi klienci dostaną to, czego najbardziej oczekują.

Systemy lojalnościowe od Spartavity działają dziś w wielu firmach w Ukrainie, między innymi w restauracjach, stacjach benzynowych, aptekach i sklepach.

- Prowadzenie biznesu z przedsiębiorstwami w kraju objętym działaniami wojennymi wiąże się oczywiście z ryzykiem. Odczuliśmy to w pierwszych miesiącach po wybuchu wojny. Nie wycofaliśmy się jednak ze współpracy z ukraińskimi firmami. Wierzymy, że warunki, w których teraz żyjemy, wzmocnią nie tylko naszych klientów, ale i nas – dodaje Tomasz Wawrzynów.

Czas wojenny jest wymagający i trudny i dla mieszkańców terenów, na których toczą się walki, i dla biznesu. To też czas, który wymaga od wszystkich szybkiego działania, natychmiastowych reakcji oraz jeszcze większego niż zwykle skoncentrowania na potrzebach konsumentów. Stała relacja z klientem oraz rozwój bazy wiedzy o jego preferencjach dają firmom takie możliwości.

Sieć aptek "Życzymy zdrowia" oferuje swoim klientom certyfikowane leki, wyroby medyczne oraz kosmetyki, a także usługi doradcze w zakresie dbania o zdrowie i dobre samopoczucie. Firma zatrudnia ponad 4000 pracowników. Kilkukrotnie zwyciężyła w corocznym konkursie profesjonalistów branży farmaceutycznej Ukrainy "Panacea".

 

Tagi: Spartavity Tomasz Wawrzynów
Oceń artykuł:

Źródło: Spartavity

Systemy lojalnościowe efektywne nawet w czasie wojny

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.