Najlepsi zawodnicy staną tam w szranki w unikalnym drużynowym formacie i przy wspaniałej atmosferze. Rola sponsora tytularnego jest wyrazem zaangażowania Swatch w najbardziej emocjonujące, radosne i inspirujące wydarzenia sportowe, które odzwierciedlają charakterystyczne cechy marki: innowacyjność, emocjonalność, kreatywność i radość życia. Impreza daje zawodnikom szansę zaprezentowania się z jak najlepszej strony i zmierzenia z dodatkową przeszkodą: Swatch High Air. Swatch High Air to ogromna, zbudowana na zamówienie rampa typu quarter pipe umieszczona bezpośrednio na plaży, nawiązująca do tradycji podobnych zawodów BMX organizowanych przez Swatch na początku lat 90.
Battle of Hastings wyróżnia się unikalnym formatem zespołowym, naładowanym ogromną porcją energii i dającym wszystkim obecnym możliwość pokazania swojej zręczności i kreatywności. Ośmiu kapitanów wybiera trzech swoich ulubionych kolarzy, którzy jeżdżą razem z nimi i zdobywają punkty. W trakcie całego weekendu, drużyny będą walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej w pięciu formatach: Rail Jam i Swatch High Air (w piątek wieczorem), Park session (w sobotę w południe), Best Trick (w sobotę po południu) oraz Finals (w niedzielę po południu).
Jak zawsze, Swatch wnosi do imprezy atrakcję specjalną, tym razem w osobie zawodnika Swatch Proteam i dziewięciokrotnego mistrza świata w BMX flatland, Matthiasa Dandois. Matthias weźmie udział w sesji rozdawania autografów i zaprezentuje swój talent podczas specjalnego pokazu na plaży.