Sukces usługi K-Scan w testowych marketach Kaufland

2022-12-16 | 12:29

We wrześniu tego roku Kaufland rozpoczął testowanie usługi K-Scan w kilku marketach na Śląsku. To nowoczesne rozwiązanie umożliwiające samodzielne skanowanie produktów zostało entuzjastycznie przyjęte przez klientów. Największym zainteresowaniem usługą cieszą się sklepy Kaufland w Katowicach.

Kaufland regularnie inwestuje w rozwiązania zwiększające komfort klientów. Obok kas samoobsługowych, które można znaleźć w większości sklepów sieci, firma we wrześniu wdrożyła usługę K-Scan. Klienci sześciu sklepów w Polsce mogą korzystać z oferowanego narzędzia oraz testować jego funkcjonalność. Mobilne skanery są obecne w marketach na Śląsku – w Tarnowskich Górach, w Katowicach (w dwóch sklepach), w Siemianowicach Śląskich oraz w Chorzowie (w dwóch sklepach).

Debiut K-Scan – jakie wyniki?

Kaufland przeanalizował dane dotyczące zainteresowania klientów usługą K-Scan. Zgromadzone wyniki wskazały, że z tygodnia na tydzień cieszyła się ona coraz większą popularnością. Do 11 grudnia z usługi K-Scan skorzystało łącznie 63 803 odwiedzających sklepy Kaufland. Co ciekawe, wskaźniki pokazują, że na samodzielne skanowanie zdecydowali się konsumenci o wyższej średniej wartości koszyka zakupowego niż klienci korzystający z kas tradycyjnych. Nowa usługa cieszy się największą popularnością w markecie w Katowicach, gdzie z usługi K-Scan skorzystało blisko 8% klientów.

Przyszłość K-Scan

Usługa K-Scan ma na celu zwiększenie komfortu oraz skrócenie czasu zakupów. Wyniki, które zebrano w trakcie okresu testowego, wskazują na pozytywny odbiór klientów oraz rosnące zainteresowanie  rozwiązaniami tego typu. Z tego względu do końca 2023 r. Kaufland  planuje wdrożyć usługę w ponad 60 sklepach.

Samodzielne skanowanie produktów to jednak nie jedyne usprawnienie technologiczne w sieci Kaufland. Osoby zainteresowane pracą w firmie mogą np. skorzystać z pomocy interaktywnego chatbota rekrutacyjnego Kala. Dodatkowo w marketach dostępne są m.in. cyfrowe panele, przy pomocy których kupujący mogą sprawdzić cenę produktu, ekrany reklamowe digital signage oraz kasy samoobsługowe.

Tagi: Kaufland
Oceń artykuł:

Źródło: Kaufland

Sukces usługi K-Scan w testowych marketach Kaufland

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.