Sprzedaż online Answear.com wzrosła o 37% rdr. w II kwartale 2021 r.

2021-07-06 | 13:00

Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej według wstępnych danych wypracował w II kwartale 2021 r. 153 mln zł sprzedaży online, co przekłada się na wzrost o 37 proc. rdr. Skutkowało to również wzrostem przychodów ze sprzedaży, które w II kwartale zwiększyły się o 39 proc. rdr. i wyniosły 145 mln zł. W całym pierwszym półroczu sprzedaż online wzrosła o 53%, a przychody o 55%.

Na uwagę zasługuje wzrost sprzedaży online w drugim kwartale, w stosunku do sprzedaży z pierwszego kwartału obecnego roku, o 27 mln zł, tj. o 21%, pomimo otwarcia galerii handlowych na początku maja. Osiągnięte wyniki potwierdzają, że Answear.com, jako sklep multibrandowy działający wyłącznie on-line, zwiększa swoją sprzedaż bez względu na sytuację pandemiczną, a jako główne czynniki wzrostu Zarząd wskazuje:

  • Powiększenie oferty produktowej, wprowadzenie do sprzedaży wielu nowych marek,  zwiększenie zapasu towarów oferowanych klientom do natychmiastowego zakupu;
  • Skuteczne działania marketingowe ukierunkowane na umocnienie marki na wszystkich rynkach na których działa obecnie Spółka, zgodnie z założeniami strategii przedstawianej podczas IPO;
  • Zmiany technologiczne, przepięcie wszystkich rynków na nową platformę e-commerce, włączenie aplikacji mobilnych na wszystkich rynkach, ulepszenia technologiczne wdrożone wraz z nowymi systemami, skutkujące wzrostem konwersji i wartości średniego koszyka;
  • Dalszy rozwój marki własnej, w tym dwie nowe kolekcje specjalne Answear.LAB przygotowane przy współpracy z Pauliną Krupińską, zaoferowane do sprzedaży w drugim kwartale tego roku, wyróżniające Answear na tle konkurencji i przyciągające wielu nowych  klientów.

Po otwarciu galerii handlowych powrót wielu ludzi do zakupów w kanale offline był czymś  naturalnym. Ludzie stęsknili się za tradycyjnym robieniem zakupów, dla dużej części z nich wyjście w weekend do galerii handlowej było pewnego rodzaju rytuałem. Jednak my, jako firma pure e-commerce, nie odczuliśmy tego zbyt mocno, co potwierdzają wyniki za II kwartał. Klienci docenili pracę jaką wykonaliśmy w ciągu ostatniego roku, przede wszystkim zwiększenie oferty produktowej, wprowadzenie do sprzedaży wielu nowych marek, jak np.; Hugo, Boss, Superdry, United Colors of Benetton , Sisley, Tiger of Sweden, Strellson, Nautica, Lyle & Scott, Colmar, Kurt Geiger London i wiele innych. Udane działania marketingowe przeprowadzone na wszystkich rynkach na których prowadzimy sprzedaż, przyczyniły się do znaczącego umocnienia świadomości i pozycji marki na rynku. Wprowadzone zmiany technologiczne poskutkowały wzrostem konwersji i  wartości średniego koszyka. Ponadto większość naszych klientów to świadomi klienci internetowi, którzy wiedzą jakie zalety niesie ze sobą sprzedaż online i nie wracają do sklepów stacjonarnych, nawet po ich otwarciu

– komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Dodatkowo warto podkreślić kwestie luzowania obostrzeń, które skutkowały powrotem do biur, otwarciem restauracji, możliwością podróżowania czy zezwoleniem na imprezy plenerowe, co naturalnie wywołało potrzebę zakupową i także przyczyniło się do wzrostu sprzedaży, tym bardziej że Answear.com był do tego świetnie przygotowany, dysponował szeroką ofertą produktową popularnych marek, przygotowaną specjalnie na ciepły przedwakacyjny okres. Był to ważny czynnik wpływający na sprzedaż w II kwartale.

Staramy się rozwijać naszą platformę. Ciągle dodajemy nowe kolekcje do naszych katalogów, nie zapominając przy tym o rozwoju własnej marki Answear.Lab, oraz o rozwoju technologii która jest niesłychanie ważnym elementem, istotnie wpływającym na skuteczność naszego biznesu. Czujemy, że klienci to doceniają, dzięki czemu nasze wyniki stale się poprawiają. W najbliższej przyszłości planujemy wejście na nowe rynki, co jeszcze bardziej zwiększy zakres naszej działalności i umocni naszą pozycję w regionie CEE

– dodaje Krzysztof Bajołek. 

Tagi: Answear.com Krzysztof Bajołek
Oceń artykuł:

Źródło: Answear.com

Sprzedaż online Answear.com wzrosła o 37% rdr. w II kwartale 2021 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.