Atrium Reduta – jedno z pięciu centrów handlowych w Warszawie należących do Grupy Atrium – popularyzuje zainteresowanie sportem i alternatywne sposoby spędzania czasu wolnego wśród ludzi młodych. W tym celu centrum nawiązało współpracę z Polskim Związkiem Tenisa Stołowego. Jej elementem są cosobotnie spotkania z ping-pongiem, przy udziale trenerów i czołowych zawodników tej dyscypliny oraz ogólnodostępna strefa tenisa stołowego, z której można korzystać codziennie. Patronat nad inicjatywą „Weź rakietkę do ręki i graj!” objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Jako obiekt handlowy o dużym zasięgu oddziaływania Atrium Reduta jest świadome swojego olbrzymiego potencjału w kształtowaniu postaw społecznych i budowaniu świadomości wśród swoich klientów. Dlatego z myślą o nich planuje swoje kolejne inicjatywy.
- Tenis stołowy wybraliśmy nieprzypadkowo. Kluczową grupą odbiorców oferty Reduty są osoby młode do 35. roku życia. Chcemy wnosić wartość dodaną do ich życia, propagować wśród nich aktywne formy spędzania czasu wolnego i zaszczepiać pasję do sportu. Współpraca z Polskim Związkiem Tenisa Stołowego to jedno z działań, które ma nam w tym pomóc. Wierzę, że pozytywna sportowa energia i duch zdrowej rywalizacji udzielą się naszym gościom, dostarczając im inspiracji i motywacji w codziennym życiu
– mówi Mariola Chmielewska, dyrektor Atrium Reduta.
- Tenis stołowy to najwspanialsza dyscyplina sportu na świecie. Dzięki swojej prostocie i łatwości dostępu umożliwia grę, a zatem i ruch fizyczny w zasadzie każdemu. Ma też nieoceniony wpływ na rozwój pracy mózgu i koordynację motoryczną zwłaszcza osób młodych. Dlatego cieszę się, że wraz z Atrium Reduta możemy propagować aktywność ruchową w oparciu właśnie o tę dyscyplinę – mówi Dariusz Szumacher, prezes Polskiego Związku Tenisa Stołowego.
Na tle innych krajów Europy polskie społeczeństwo zaliczane jest do mało aktywnych ruchowo. Wraz z wiekiem rośnie liczba osób preferujących statyczne formy spędzania czasu. Potwierdzają to też badania – normy Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w zakresie aktywności fizycznej w czasie wolnym spełnia jedynie 1/5 Polaków w wieku 15-69 lat.
Rosnąca rola społeczna centrum handlowego Atrium Reduta to naturalny efekt umacniania relacji obiektu ze społecznością lokalną oraz świadomego podejścia do prowadzenia biznesu. Centra stają się coraz silniejszymi ośrodkami życia społeczno-towarzyskiego, miejscem spotkań i rozrywki mieszkańców miast, są tzw. „trzecim miejscem” po domu i pracy. Dlatego Atrium rozwija i unowocześnia swoje obiekty tak, by mogły pełnić ważną społecznie funkcję w przestrzeni publicznej oraz być dostosowane do lokalnych potrzeb i oczekiwań mieszkańców miast, w których działają.