„Nie bądź plastik” to kampania społeczna, w której centra handlowe z całej Polski promują postawy proekologiczne, dążące do minimalizowania zużycia plastiku. Edukacyjna akcja ma zachęcić klientów centrów do zastanowienia się nad sięganiem po plastikowe opakowania oraz do ograniczenia ich użycia. Sieć parków handlowych HOMEPARK przyłączyła się do promocji dobrych praktyk w swoich centrach handlowych!
Celem kampanii „Nie bądź plastik” jest krzewienie wśród klientów postaw proekologicznych, zachęcających do ograniczenia korzystania z plastiku i tworzyw sztucznych. Centra handlowe to miejsca o wzmożonej konsumpcji, w których klienci często w nadmiarze i bez zastanowienia sięgają po plastikowe opakowania i akcesoria. Dlatego firmy zarządzające oraz właściciele takich obiektów postanowili połączyć swoje siły i wspólnie powiedzieć plastikowi „nie”. Tak zainicjowaną kampanię swoim patronatem objęła Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
W ramach kampanii prowadzone są działania edukacyjne, prezentujące klientom korzyści płynące z rozwiązań zgodnych z duchem pro eko – takich jak sięganie po biodegradowalne opakowania, słomki czy sztućce, korzystanie z własnych toreb na zakupy, czy wymiana nienoszonych ubrań. Do idei entuzjastycznie odniosło się wiele uznanych centrów handlowych w całej Polsce. Do akcji przystąpiły wszystkie parki handlowe HOMEPARK – HOMEPARK Targówek, HOMEPARK Janki, HOMEPARK Franowo w Poznaniu i HOMEPARK Rawa w Katowicach.
- Przyłączenie się do akcji było dla nas oczywiste od samego początku! HOMEPARK to centra handlowe, w których oferujemy szereg rozwiązań dla budowy, wykończenia i aranżacji wnętrz. Tu więc powstaje dom – najważniejsze miejsce dla rodziny i jej wartości. Poprawa kondycji, a wręcz ratowanie naszej planety, powinno się zacząć od nas samych, od prostych działań, takich jak właśnie ograniczanie zużycia plastiku, wymiana nieużywanych rzeczy czy po prostu noszenie wielorazowej torby na zakupy. Te proekologiczne postawy powinny stać się nieodłącznym elementem życia – zarówno dorosłych, jak i dzieci
– komentuje Agata Brzezińska, Head of CEE w firmie Pradera.
Na parkingach HOMEPARK pojawiły się tablice informacyjne, a na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych HOMEPARK można znaleźć szczegóły i grafiki kampanii.
Patronem kampanii jest Polska Rada Centrów Handlowych.
Partnerem Merytorycznym – WWF.
Więcej informacji na: www.dontbeplastic.com.