Polska sieć 50 style, oferująca obuwie oraz odzież z kategorii sport/lifestyle otworzyła swój pierwszy sklep w Rumunii. Najemca zajmie 315 mkw. w centrum handlowym Iris w Bukareszcie, w dzielnicy Titan.
- Bardzo dobra renoma, jaką cieszą się polskie marki na krajowym rynku, oraz fakt, że Polska jest jednym z czołowych graczy w UE, pozwoliły im na poszukiwanie innych rynków z silnym potencjałem w Europie Wschodniej. Rumunia jest drugim co do wielkości rynkiem w regionie, podobnym do rynku polskiego, z wysoką konsumpcją utrzymującą się dzięki wzrostowi płac. Ponadto polskie marki mają tu już silną pozycję na rynku mody i nie tylko. Wszystkie te czynniki stworzyły idealne warunki do ekspansji sieci takich, jak 50 style
- powiedziała Brindusa Grama z Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International w Rumunii.
50 Style należy do polskiej grupy Marketing Investment Group. Sieć posiada ponad 150 sklepów w Polsce oraz na Litwie.
- Rumunia rozwija się bardzo szybko, a dynamika tego rynku wyróżnia go na tle całego regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Mimo krótkiej obecności w Rumunii, odbiór naszych marek jest bardzo dobry, co tylko potwierdza nasze przekonanie, że „apetyt na Rumunię” jest mocno usprawiedliwiony. Dużym atutem jest wielkość kraju oraz potencjał nabywczy, skoncentrowany nie tylko na stolicy, ale obejmujący inne duże ośrodki, takie jak Timișoara, Konstanca, Kluż-Napoka, Krajowa czy Jassy. Widzimy też wielkie możliwości w mniejszych miastach. Rumunia jest jednym z naszych głównych celów rozwojowych w nadchodzących latach zarówno dla marki 50 style, jak i Sizeer, której właścicielem także jest Marketing Investment Group. Ponadto nasze działania rozwojowe koncentrujemy na rynkach, na których jesteśmy już obecni: Estonii, Litwie, Łotwie, Czechach, Słowacji i Węgrzech
- mówi Rafał Pierzchniak, International Leasing Manager w Marketing Investment Group.
- Bardzo dobra renoma, jaką cieszą się polskie marki na krajowym rynku, oraz fakt, że Polska jest jednym z czołowych graczy w UE, pozwoliły im na poszukiwanie innych rynków z silnym potencjałem w Europie Wschodniej. Rumunia jest drugim co do wielkości rynkiem w regionie, podobnym do rynku polskiego, z wysoką konsumpcją utrzymującą się dzięki wzrostowi płac. Ponadto polskie marki mają tu już silną pozycję na rynku mody i nie tylko. Wszystkie te czynniki stworzyły idealne warunki do ekspansji sieci takich, jak 50 style - powiedziała Brindusa Grama z Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International w Rumunii.
Oprócz marki 50 Style, Marketing Investment Group posiada w swoim portfolio m.in. multibrandową sieć sklepów Sizeer, oferujących produkty w kategorii sportstyle. Od początku 2018 r. na rynku rumuńskim otwarto już 5 sklepów Sizeer - w galeriach Sun Plaza, Mega Mall, Parklake, Sibiu Shopping City oraz City Park Mall w Konstancy. W wyborze lokalizacji i negocjacjach umów najmu powierzchni handlowej sieci doradzali eksperci Colliers International w Rumunii.