SAP Story: hybrydowy model rekrutacji w Lidl Polska

2022-11-16 | 11:00

71 proc. Polaków ocenia pozytywnie ogólny wpływ technologii na rynek pracy w ostatnich latach – wynika z badania Pracuj.pl. Na ile włączenie cyfrowych narzędzi do procesu rekrutacji optymalizuje działania HR i podnosi candidate experience? W Lidl Polska digitalizacja przyczyniła się do strukturyzacji mechanizmu naboru pracowników oraz wzrostu w zakresie elastyczności i jakości analizy wskaźników efektywności. Firma wdrożyła rozwiązanie SAP SuccessFactors i zaproponowała kandydatom hybrydowy model rekrutacji.

Według raportu Hays Poland 95 proc. firm planuje w bieżącym roku prowadzić nabór pracowników, a 74 proc. z nich oczekuje, że będzie to zadanie pełne wyzwań. Jak zaznaczyła podczas wydarzenia SAP HRup! re-GENERACJA, Ewa Pietras, Senior Project Manager w Lidl Polska, długofalowa skuteczność w pozyskiwaniu nowych talentów wymaga obecnie zmiany myślenia o samym procesie rekrutacji i wdrożenia nowoczesnych technologii. To szczególnie istotne w kontekście marki Lidl, w której każdy potencjalny kandydat do pracy traktowany jest także jako ewentualny klient sieci sklepów i odwrotnie.

- Kluczowe jest ustalenie celu rekrutacji i ustrukturowanie całego procesu. W Lidl Polska nie tworzymy stanowisk dla idei. Myślimy przez pryzmat dopasowania kandydatów do kultury naszej organizacji oraz ścieżek ich kariery. Pandemia nauczyła nas większej elastyczności w podejściu do preferencji potencjalnych pracowników – to oni w dużej mierze definiują sposób prowadzenia rekrutacji, oczekując partnerskiej relacji, sprawnej oraz przejrzystej komunikacji, a także automatyzacji działań i kontaktu online. Dbamy o to, dzięki wsparciu technologii i ścisłej kooperacji rekruterów z kadrą menedżerską.

- Ewa Pietras, Senior Project Manager w Lidl Polska.

Dział HR Lidl Polska blisko współpracuje z menedżerami firmy. Zrozumienie oczekiwań kadry zarządzającej względem potencjalnych kandydatów i dokładne określenie obszarów odpowiedzialności w pierwszym etapie rekrutacji zwiększa szansę na powodzenie całego procesu.

- Współpraca z menadżerami firmy w procesie rekrutacji jest równie ważna jak ustrukturyzowanie całego procesu i jego automatyzacja. Narzędzie, jakie wykorzystuje Lidl, ale i Zalaris w swojej codziennej pracy pozwala, oprócz usprawnienia procesu także na zaangażowanie menadżerów w proces - Katarzyna Kwiatkowska, EVP Region Eastern Europe w firmie Zalaris.

- Rozmawiając z kandydatami staramy się nie wpadać w pułapkę świetnej prezentacji. Zamiast opierać się na własnej interpretacji, poszukujemy potwierdzenia kompetencji, które będą przydatne w pracy. Sami także praktykujemy transparentne podejście – chcemy być spójni zarówno na etapie budowania kampanii rekrutacyjnych, jak i w fazie kontaktu z potencjalnymi pracownikami.

- Magdalena Zimowska, Senior Recruitment Specialist w Lidl Polska.

Lidl Polska, zatrudniający obecnie 25 000 pracowników, działa w oparciu o przemyślaną strategię rekrutacji, którą weryfikuje dwa razy w roku, by właściwie dostosować narzędzia i kanały dotarcia, a co za tym idzie zwiększyć skuteczność działań. W optymalizacji procesów rekrutacyjnych wykorzystuje narzędzie chmurowe SAP SuccessFactors, wspierające markę w zarządzaniu talentami. System SAP umożliwia dokładną analizę wskaźników efektywności na poszczególnych etapach naboru kandydatów do pracy. Wyniki jakościowe są tu kluczowe, ponieważ skutki błędnych decyzji rekrutacyjnych bywają kosztowne.

- Dziś rotacja na rynku pracy jest duża, a pracownicy nie mają problemu z przekwalifikowaniem – pozytywnie oceniają swoje perspektywy rozwoju i szukają efektywnych modeli działania. Zadaniem skutecznej rekrutacji jest przyciągnięcie oraz utrzymanie najlepszych talentów poprzez otwartą i swobodną komunikację, wsparcie w zakresie dobrostanu, a także technologię cyfrową, która pozwala prowadzić spójne praktyki i badać ich efekty. Oferowanie zindywidualizowanych doświadczeń sprzyjających zadowoleniu i zaangażowaniu to obecnie nadrzędny element HR.

- Katarzyna Rusek, członek zarządu i dyrektor HR w SAP Polska.

Jak wskazuje raport Digital HR dojrzałe organizacje budują strategię employee experience bazując na uporządkowanych procesach, dobrych praktykach i skutecznej analityce umożliwiającej wykorzystanie danych do modelowania działań oraz podejmowaniu decyzji przekładających się bezpośrednio na ludzi.
Organizatorem wydarzenia HRup! re-GENERACJA była firma SAP Polska, a partnerami: Accenture, Gavdi, Zalaris, Feel It, ICAN Institute i Helping Hand.

Tagi: Lidl Polska Magdalena Zimowska Ewa Pietras
Oceń artykuł:

Źródło: SAP

SAP Story: hybrydowy model rekrutacji w Lidl Polska

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.