Odwiedzalność wzrosła o 10%. Pięć centrów w czterech największych miastach Polski: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i w Krakowie odwiedziło 13 mln klientów. To o ponad 1 mln więcej niż rok wcześniej. Rośnie również popularność Factory wśród marek zainteresowanych sprzedażą swoich kolekcji w outletach.
Kluczowe wyniki w górę
Najwięcej nowych klientów, bo aż 33 % więcej niż w roku ubiegłym, zyskało Factory Annopol –centrum otwarte w marcu 2013 na warszawskiej Białołęce. W tym samym czasie sprzedaż wzrosła aż o 58%! Obecnie centrum skomercjalizowane jest w 100%. Drugi wynik w tej kategorii zanotowało Factory Kraków w podkrakowskiej Modlniczce. Tam zakupy zrobiło o 8% klientów więcej, a wartość sprzedaży wzrosła o 25%.
- Rosnąca popularność naszych outletów to efekt udanego połączenia wielu działań, ale i trendów, obserwowanych na polskim rynku – mówi Magdalena Chachulska – asset management Director Neinver. -
Wkładamy wiele wysiłku zarówno w utrzymanie stałych klientów jak i w pozyskiwanie nowych. Udaje się to dzięki nowym formatom akcji prosprzedażowych, np. weekendom tematycznym, Stylowemu Recyklingowi, czy wyróżniającym się kampaniom reklamowym. Nie boimy się niestandardowych rozwiązań, czego dowodem jest współpraca z marką H&M, która na przełomie kwietnia i czerwca 2014 roku otworzyła w Factory Annopol jedyny w Polsce pop-u store.
- Widzimy, że Polacy skrupulatnie planują swoje wydatki, robiąc zakupy w coraz bardziej przemyślany sposób. W ciągu dwóch lat zwiększyliśmy odwiedzalność i sprzedaż o ponad 1/3. Kolejny czynnik to bardzo dobre lokalizacje centrów Factory. Po 12 latach obecności marki na rynku w Polsce kluczowe wskaźniki cały czas rosną. Dowodem tego może być np. coraz lepszy wskaźnik sales density dla tak dojrzałego obiektu jak Factory Wrocław – dodaje Chachulska.
Wysoki poziom komercjalizacji i start LPP
Centra Factory cieszą się także popularnością wśród najemców. Obecnie w 5 centrach działa ponad 250 popularnych marek polskich i zagranicznych. Poziom skomercjalizowania wszystkich centrów outlet wynosi 98%. Modernizowany obecnie Factory Ursus jest już skomercjalizowany w prawie 100%. Mimo trwających prac budowlanych, wyniki tego centrum outlet w 2014 roku pozostały na stabilnym poziomie. Istotnym sukcesem outletów Factory było otwarcie w drugiej połowie 2014 roku monobrandowych salonów Grupy LPP (Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay).
Sieć marki Factory w Polsce to dzisiaj 5 centrów z 472 sklepami popularnych marek: od outletów z odzieżą (m.in. Tommy Hilfiger, Liu Jo, Guess, Vero Moda, Desigual, Reserved, United Colors Of Benetton, Mango, Mohito, Lee), butami (m.in. Gino Rossi, Venezia, Salamander, Ecco), artykułami sportowymi i outdoorowymi (m.in. adidas, PUMA, Asics, Salomon, Quiksilver, Rossignol,4F), po sklepy z biżuterią, książkami, kosmetykami czy artykułami wyposażenia wnętrz. W przerwie na zakupy można odwiedzić kawiarnie i restauracje, a także skorzystać z bezpłatnego kina dla dzieci lub placu zabaw dla dzieci .
Ceny w Centrach Outlet Factory są zawsze obniżone od 30% do 70%. W czasie specjalnych rozprzedaży promocje sięgają nawet 90%.
Tagi: