Rekordowy maj w Galerii Jurajskiej. Czerwiec też już na plus przez… miejski ogród nad Wartą

2018-06-05 | 11:10

Po raz kolejny w tym roku Galeria Jurajska zanotowała rekordy frekwencyjne. Mocny okazał się zarówno maj, jak również pierwszy weekend czerwca. Spory ruch w tym ostatnim to przede wszystkim zasługa oddania do użytku miejskiego ogrodu nad Wartą – nowej inwestycji centrum handlowego.

Spory ruch w maju
Ani długie weekendy i słoneczna pogoda, ani wolne dni i niedziele bez handlu nie odwiodły zakupów w Galerii Jurajskiej. Wręcz przeciwnie. Największe w Częstochowie centrum handlowe zanotowało właśnie najlepszy maj w swojej 8-letniej historii. Tylko w minionym miesiącu galerię odwiedziło ponad 540 tys. klientów, o blisko 10 tys. więcej niż przed rokiem. Co ciekawe, maj miał aż o 3 dni handlowe mniej niż w 2017 r. Zdaniem przedstawicieli Jurajskiej jest przede wszystkim zasługą  coraz bardziej urozmaiconej oferty i atrakcji galerii.

- Nasza oferta wciąż się rozwija i dopasowuje do oczekiwań naszych klientów. Tylko w maju galeria wzbogaciła się aż o 2 nowe restauracje, w tym wyczekiwaną restaurację z kuchnią japońską. Jednocześnie dotychczasowi najemcy stale rozwijają u nas swoją ofertę, modernizując salony lub powiększając je. Przyciąga także skala oferty. Jurajska jest dziś praktycznie w 100% wynajęta

– mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Magnesem są także pozytywne zmiany, jakie zachodzą w centrum handlowym. Od kilku lat galeria mocno inwestuje m.in. w komfort robienia zakupów i pobytu w galerii. Jurajska stworzyła m.in. nowoczesne strefy wypoczynkowe, zmodernizowała food court – tworząc jedną z najciekawszych przestrzeni gastronomicznych w galerii handlowej w Polsce, wprowadziła także najnowocześniejszy w kraju system zarządzania parkingiem.

Dzięki temu ostatniemu zmotoryzowani klienci, których przybywa w galerii, mogą szybciej i łatwiej znaleźć wolne miejsca np. sprawdzając natężenie ruchu poprzez specjalną aplikację. Łatwiej jest im także znaleźć pojazd. To jednak nie koniec. Na ukończeniu jest właśnie modernizacja wejścia głównego do galerii. Centrum handlowe tworzy tam nowoczesną przestrzeń powitalną połączoną ze strefami wypoczynkowymi.

- Zmieniamy się, dopasowujemy do oczekiwań jakie ma współczesny konsument. Tylko w ciągu ostatnich 3 lat zrealizowaliśmy kilkanaście inwestycji, dzięki którym zakupy w galerii stały się przyjemniejsze i wygodniejsze. Jednocześnie zaczęliśmy także kłaść mocny nacisk na aspekty poza zakupowe wizyt, tworząc klientom komfortowe przestrzenie do spotkań, wypoczynku i integracji. Tak nowoczesne myślenie o przestrzeni handlowej dziś procentuje – dodaje Bugajczyk.

Bulwary Warty przyciągają częstochowian
Jak duży wpływ mają inwestycje Jurajskiej na ruch, najlepiej pokazuje ostatnia realizacja. 1 czerwca centrum handlowe hucznie otworzyło miejski ogród, który przez blisko rok powstał na sąsiadujących z galerią bulwarach Warty. Tylko podczas pierwszego weekendu funkcjonowania przestrzeni (1-3 czerwca) galerię odwiedziło blisko 100 tys. klientów! Dla porównania zwykle od piątku do niedzieli Jurajska notuje frekwencję rzędu 60-70 tys. osób.

Co tak przyciągnęło? Przede wszystkim zorganizowany event otwarcia, ale także nowa przestrzeń. Na powierzchni ponad 8,5 tys. m kw. tuż nad rzeką galeria stworzyła unikalny miejski ogród łączący wypoczynek z zakupami. W przestrzeni tej powstały mające ponad 1,3 tys. m kw. ścieżki i place zabaw dla dzieci w różnym wieku, a na centralnym dziedzińcu mającym 500 m kw. stanęła strzelająca wodą fontanna z mokrym chodnikiem oraz sadzawka.

W alejkach oraz na placu głównym ogrodu pojawiły się także ławki zwrócone w kierunku rzeki, a nad samą rzeka z kolei powstała długa aleja spacerowa. Teren obsadzono drzewami, które za kilka lat będą miały rozłożyste korony, a także ozdobnymi trawami i krzewami oraz miododajnymi roślinami, które są przyjazne pszczołom.

- Ta inwestycja po ponad 30 latach znów przywraca mieszkańcom Częstochowy popularne niegdyś bulwary Warty. Zyskują oni zarówno nowoczesną i zieloną strefę rekreacyjną, w której mogą bawić się i spotkać, z drugiej strony galeria zyskuje miejsce, w którym klienci mogą odpocząć podczas zakupów lub uczestniczyć w odbywających się tutaj wydarzeniach. To kolejny nasz projekt wprowadzający do galerii handlowej ideę tzw. „trzeciego miejsca”, czyli nienachalnej przestrzeni, w której można oddać się miejskiemu relaksowi z kawą ręku

– mówi Bugajczyk.

Tagi: Częstochowa Galeria Jurajska Podsumowania i wyniki finansowe Roman Bugajczyk Bulwary Warty
Oceń artykuł:

Źródło: Galeria Jurajska

Rekordowy maj w Galerii Jurajskiej. Czerwiec też już na plus przez… miejski ogród nad Wartą

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.