Rekordowe obroty CH Forum - 2019 rokiem rozrywki i gastronomii

2019-01-29 | 09:30

Rekordowymi w historii centrum obrotami oraz znakomitymi wynikami w sektorze rozrywki i gastronomii gliwickie FORUM zamknęło 2018 rok. Rozwój oferty restauracyjnej i rekreacyjnej to skuteczny sposób na przyciągnięcie klientów w wolne niedziele. Realizację celów wspiera strategia leasingowa, dzięki której podpisano umowy na wynajem ponad 7 000 m kw. powierzchni handlowej.

2018 był czasem, w którym gliwickie centrum zbierało owoce modernizacji. W 10. rocznicę działalności obiekt przeszedł bowiem kompleksową metamorfozę, po której ukazał się swoim klientom w nowej odsłonie. Poprawiła się także jego funkcjonalność, między innymi dzięki licznym usprawnieniom i nowym rozwiązaniom komunikacyjnym wewnątrz galerii.

To wszystko zyskało uznanie klientów, co potwierdziły przeprowadzone jesienią 2018 r. badania konsumenckie. Wykazały one, że aż 96% respondentów postrzega CH FORUM bardzo dobrze lub co najmniej dobrze. Dla 41% mieszkających w strefie zasięgu to ulubione centrum (dwukrotnie więcej niż konkurencyjne obiekty), a ponad 70% z nich robi w nim zakupy.

Rewelacyjne obroty, dobra frekwencja

Zwyżkowy trend odwiedzalności, która w CH FORUM wyraźnie rosła w okresie modernizacji oraz po jej zakończeniu, miał szanse na kontynuację również w 2018 r. Jednakże w marcu został on przyhamowany przez nowe przepisy regulujące handel w niedziele.

Choć ubyły nam 22 niedziele handlowe, utrzymaliśmy odwiedzalność na zbliżonym poziomie do wyników rejestrowanych w 2017

– mówi Patrycja Duczmal, z ramienia JLL dyrektor CH FORUM Gliwice.

Dla tego gliwickiego centrum 2018 rok okazał się być natomiast rekordowym pod względem obrotów.

Osiągnęliśmy najlepszy wolumen obrotów rocznych CH FORUM w historii jego istnienia. W dodatku utrzymaliśmy tempo wzrostu tego wskaźnika na poziomie 4%. To potwierdza, że prowadzone przez nas działania marketingowe, sposób zarządzania obiektem, efekt modernizacji i wprowadzanych wciąż udogodnień dla klientów, dają znakomite rezultaty

– komentuje Patrycja Duczmal.
 
Nowi najemcy i odnowione salony

Również dobór najemców i strategia leasingowa okazały się trafne i przyczyniły do osiągniętych wyników. Wśród nowych najemców, którzy pojawili się w CH FORUM w ub. roku  modowe marki Greenpoint i Rogoza, galanteria skórzana Thomas by Albatross, sportowe Sizeer i 50 Style, restauracja Olimp, a także oryginalny koncept Pryzmat, będący połączeniem salonu optycznego i galerii sztuki. Szybko zastąpiono ponadto dotychczasowego operatora klubu fitness, po którym lukę - po wycofaniu się z polskiego rynku – w CH FORUM wypełnił My Fitness Place.

Zmiany zachodzące w obiekcie skłoniły także najemców do odnowienia swoich salonów. Często wiązało się to z ich powiększeniem oraz zmianą lokalizacji. Tak było w przypadku salonów Reserved oraz Mohito z Grupy LPP (moda), CCC (obuwie), Ochnik (obuwie i galanteria skórzana), 4F (sport) oraz T-Mobile i Orange (telefonia). Choć to marki już „zadomowione” w CH FORUM, efekt nowości przyciągnął do ich sklepów nowych klientów.

W 2018 roku podpisaliśmy umowy na ponad 7 000 m kw.  To prawie jedna szósta komercyjnej powierzchni centrum. Budujemy strategię stabilnego rozwoju obiektu w czasie, kiedy na znaczeniu zyskują przestrzenie rozrywkowe i gastronomiczne w centrach handlowych. Naszym celem jest bycie numerem jeden w regionie pod względem oferty z sektora mody i urody oraz rozrywki

– podsumowuje Weronika Kuna, leasing manager CH FORUM z ramienia firmy JLL.

2019 rokiem kolejnych nowości

Efekty zawartych kontraktów widoczne będą także w tym roku. W  strategii rozwoju zarządca CH FORUM stawia na sektory gastronomii i rozrywki.

W obecnej sytuacji rynkowej, na którą mocno oddziałują wolne niedziele, atutem okazuje się dobra oferta w tych segmentach. CH FORUM posiada jedyny w mieście multipleks, a także nowoczesny klub fitness, salon wirtualnej rzeczywistości, a nawet unikalną w skali kraju bibliotekę. To wszystko nas wyróżnia, a śródmiejska lokalizacja sprzyja odwiedzinom również w tzw. dni niehandlowe

– tłumaczy Patrycja Duczmal.

Dlatego już na wiosnę oferta rozrywkowa CH FORUM wzbogaci się o znacznie większy (550 m kw.) i nowocześnie wyposażony park zabaw Leopark. To wpisuje się pozycjonowanie CH FORUM jako centrum rodzinnego, z ofertą dedykowaną tej grupie docelowej. Z kolei ofertę gastronomiczną uzupełnią restauracje Makarun, Thai Express, Silver Dragon oraz Döner Berlin Kebab. Nowości pojawią się również w sektorze usług za sprawą Poczty Polskiej oraz touroperatorów TUI i Rainbow Tours (otwarcia w I kw. 2019 r.).

Nowy rok dla CH FORUM to także ciąg dalszy modernizacji parkingu, która rozpoczęła się w IV kwartale 2018 r. Jej zakończenie planowane jest na luty br.

To kolejny etap budowania komfortu gości FORUM. Kierowcy już mogą korzystać z wygodnego systemu wyszukiwania wolnych miejsc

– dodaje Patrycja Duczmal.

Tagi: CH Forum Patrycja Duczmal Weronika Kuna Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: CH Forum

zobacz więcej informacji o: Forum Gliwice

Rekordowe obroty CH Forum - 2019 rokiem rozrywki i gastronomii

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.