Rekordowymi w historii centrum obrotami oraz znakomitymi wynikami w sektorze rozrywki i gastronomii gliwickie FORUM zamknęło 2018 rok. Rozwój oferty restauracyjnej i rekreacyjnej to skuteczny sposób na przyciągnięcie klientów w wolne niedziele. Realizację celów wspiera strategia leasingowa, dzięki której podpisano umowy na wynajem ponad 7 000 m kw. powierzchni handlowej.
2018 był czasem, w którym gliwickie centrum zbierało owoce modernizacji. W 10. rocznicę działalności obiekt przeszedł bowiem kompleksową metamorfozę, po której ukazał się swoim klientom w nowej odsłonie. Poprawiła się także jego funkcjonalność, między innymi dzięki licznym usprawnieniom i nowym rozwiązaniom komunikacyjnym wewnątrz galerii.
To wszystko zyskało uznanie klientów, co potwierdziły przeprowadzone jesienią 2018 r. badania konsumenckie. Wykazały one, że aż 96% respondentów postrzega CH FORUM bardzo dobrze lub co najmniej dobrze. Dla 41% mieszkających w strefie zasięgu to ulubione centrum (dwukrotnie więcej niż konkurencyjne obiekty), a ponad 70% z nich robi w nim zakupy.
Rewelacyjne obroty, dobra frekwencja
Zwyżkowy trend odwiedzalności, która w CH FORUM wyraźnie rosła w okresie modernizacji oraz po jej zakończeniu, miał szanse na kontynuację również w 2018 r. Jednakże w marcu został on przyhamowany przez nowe przepisy regulujące handel w niedziele.
Choć ubyły nam 22 niedziele handlowe, utrzymaliśmy odwiedzalność na zbliżonym poziomie do wyników rejestrowanych w 2017
– mówi Patrycja Duczmal, z ramienia JLL dyrektor CH FORUM Gliwice.
Dla tego gliwickiego centrum 2018 rok okazał się być natomiast rekordowym pod względem obrotów.
Osiągnęliśmy najlepszy wolumen obrotów rocznych CH FORUM w historii jego istnienia. W dodatku utrzymaliśmy tempo wzrostu tego wskaźnika na poziomie 4%. To potwierdza, że prowadzone przez nas działania marketingowe, sposób zarządzania obiektem, efekt modernizacji i wprowadzanych wciąż udogodnień dla klientów, dają znakomite rezultaty
– komentuje Patrycja Duczmal.
Nowi najemcy i odnowione salony
Również dobór najemców i strategia leasingowa okazały się trafne i przyczyniły do osiągniętych wyników. Wśród nowych najemców, którzy pojawili się w CH FORUM w ub. roku modowe marki Greenpoint i Rogoza, galanteria skórzana Thomas by Albatross, sportowe Sizeer i 50 Style, restauracja Olimp, a także oryginalny koncept Pryzmat, będący połączeniem salonu optycznego i galerii sztuki. Szybko zastąpiono ponadto dotychczasowego operatora klubu fitness, po którym lukę - po wycofaniu się z polskiego rynku – w CH FORUM wypełnił My Fitness Place.
Zmiany zachodzące w obiekcie skłoniły także najemców do odnowienia swoich salonów. Często wiązało się to z ich powiększeniem oraz zmianą lokalizacji. Tak było w przypadku salonów Reserved oraz Mohito z Grupy LPP (moda), CCC (obuwie), Ochnik (obuwie i galanteria skórzana), 4F (sport) oraz T-Mobile i Orange (telefonia). Choć to marki już „zadomowione” w CH FORUM, efekt nowości przyciągnął do ich sklepów nowych klientów.
W 2018 roku podpisaliśmy umowy na ponad 7 000 m kw. To prawie jedna szósta komercyjnej powierzchni centrum. Budujemy strategię stabilnego rozwoju obiektu w czasie, kiedy na znaczeniu zyskują przestrzenie rozrywkowe i gastronomiczne w centrach handlowych. Naszym celem jest bycie numerem jeden w regionie pod względem oferty z sektora mody i urody oraz rozrywki
– podsumowuje Weronika Kuna, leasing manager CH FORUM z ramienia firmy JLL.
2019 rokiem kolejnych nowości
Efekty zawartych kontraktów widoczne będą także w tym roku. W strategii rozwoju zarządca CH FORUM stawia na sektory gastronomii i rozrywki.
W obecnej sytuacji rynkowej, na którą mocno oddziałują wolne niedziele, atutem okazuje się dobra oferta w tych segmentach. CH FORUM posiada jedyny w mieście multipleks, a także nowoczesny klub fitness, salon wirtualnej rzeczywistości, a nawet unikalną w skali kraju bibliotekę. To wszystko nas wyróżnia, a śródmiejska lokalizacja sprzyja odwiedzinom również w tzw. dni niehandlowe
– tłumaczy Patrycja Duczmal.
Dlatego już na wiosnę oferta rozrywkowa CH FORUM wzbogaci się o znacznie większy (550 m kw.) i nowocześnie wyposażony park zabaw Leopark. To wpisuje się pozycjonowanie CH FORUM jako centrum rodzinnego, z ofertą dedykowaną tej grupie docelowej. Z kolei ofertę gastronomiczną uzupełnią restauracje Makarun, Thai Express, Silver Dragon oraz Döner Berlin Kebab. Nowości pojawią się również w sektorze usług za sprawą Poczty Polskiej oraz touroperatorów TUI i Rainbow Tours (otwarcia w I kw. 2019 r.).
Nowy rok dla CH FORUM to także ciąg dalszy modernizacji parkingu, która rozpoczęła się w IV kwartale 2018 r. Jej zakończenie planowane jest na luty br.
To kolejny etap budowania komfortu gości FORUM. Kierowcy już mogą korzystać z wygodnego systemu wyszukiwania wolnych miejsc
– dodaje Patrycja Duczmal.