Do najważniejszych spośród osiągniętych efektów należy rozwój cyfryzacji i standaryzacji, które są kluczowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. W tym obszarze zostało wdrożonych spektrum działań, począwszy od automatyzacji procesów back office, przez rozwój nowoczesnych portali, aplikacji webowych i mobilnych, aż po optymalizację operacyjną w placówkach. Kładąc nacisk na standaryzację, placówki PSB otrzymały kompleksowe rozwiązania marketingowe, które łatwo mogą wdrożyć w lokalnych oddziałach.
W ramach kolejnego filaru – warunki handlowe – skoncentrowano się na poprawie warunków handlowych i zarządzaniu kategorią produktową, która została wdrożona zarówno w centrali jak i w całej sieci PSB. Przełomem w tym zakresie był projekt 3000 SKU, polegający na wprowadzeniu standardowego asortymentu w placówkach PSB, dzięki czemu sieć taka jak PSB może się standaryzować, wspólnie się reklamować.
Z kolei w obszarze marketingu powstała kampania reklamowa pod hasłem WSZYSTKO. Po raz pierwszy w historii Grupa wdrożył spójną kampanię dla obu kanałów sprzedaży i we wszystkich komunikatach do klientów docierał ten sam przekaz reklamowy. Dla kanału tradycyjnego (hurtownie i placówki PSB Profi) użyliśmy haseł: profesjonalnie, szybko, blisko WSZYSTKO, a dla nowoczesnego (sklepy PSB Mrówka): prosto, szybko, blisko WSZYSTKO. Zastosowane hasła oddają wartości i korzyści, jakie oferuje każdy z tych kanałów.
W obszarze zasobów ludzkich inwestowano w rozwój pracowników poprzez szkolenia, programy motywacyjne oraz stworzono atrakcyjne warunków pracy. Natomiast w obszarze finansów zrealizowano wielką optymalizację kosztów.
W bieżącym roku Spółka będzie nadal trzymać się wyznaczonej strategii i będzie budowała projekty strategiczne wokół pięciu filarów. Grupa PSB doskonali proces dotyczący pricingu - zarządzania ceną oraz aktywnego zarządzania sprzedażą. Wdraża również program PSB Plus dla firm wykonawczych oraz rozpoczęła prace nad nową aplikacją mobilną dla placówek Mrówka. To rozwiązanie nie tylko usprawni interakcję z naszą firmą, ale także zapewni unikatowe korzyści dla naszych lojalnych klientów.
W Grupie PSB chcemy być coraz bliżej klienta. W miastach w Polsce ciągle brakuje placówek i istnieje potencjał rynku w tym zakresie. Stawiamy na trend miasta 15-minutowego i potrzeby klienta, aby miał te placówki blisko siebie oraz aby mógł robić wygodnie zakupy. Stąd dalsza ekspansja organiczna i rozwój nowych placówek m.in. poprzez wprowadzenie nowego rodzaju placówki PSB Mrówka Express. Nowy format punktu sprzedaży to niskobudżetowy, kompaktowy i czytelny punkt sprzedaży gwarantujący swoim klientom wygodne i szybkie zakupy artykułów do remontu czy wykończenia wnętrz.
Powstał już pierwszy sklep nowego formatu PSB Mrówka Express w Szczecinie. Został on otwarty pod koniec kwietnia 2024 r. przez firmę Marbud z Goleniowa. PSB Mrówka Express to nie tylko szybkość i wygoda, ale także mobilni doradcy, którzy są zawsze gotowi służyć pomocą i fachowym doradztwem. Mało powierzchniowy sklep oferuje wyselekcjonowany asortyment w lokalizacji "na wyciągnięcie ręki".