Raport CSR: Polski biznes zdaje egzamin ze społecznej odpowiedzialności

2020-04-23 | 13:00

Żabka Polska, Huawei i Caritas Polska zostały wyróżnione w 44. edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Laureatów doceniono za ogromny wkład w walkę z epidemią koronawirusa w Polsce. Aktualne wydanie raportu, opublikowane także w serwisie RaportCSR.pl, to kompendium wiedzy nt. podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa i instytucje inicjatyw w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu w tym trudnym czasie. Obok prezentacji dobrych praktyk, znalazły się w nim także wywiady i komentarze ekspertów.

44. edycja Raportu CSR została w całości poświęcona kulisom walki polskiego biznesu z epidemią koronawirusa. I choć epidemia wciąż trwa, a walka o zdrowie i życie Polaków nadal się toczy, to dziś można już głośno powiedzieć o tych, dla których społeczna odpowiedzialność biznesu nie jest pustym sloganem. W czerwcu, gdy zostanie opublikowana kolejna edycja Raportu, przyjrzymy się kolejnym firmom i ich działaniom w zakresie walki z epidemią koronawirusa.

Odpowiedzialne firmy, nie zważając na trudną sytuację gospodarczą, chętnie zaangażowały się w niesienie pomocy potrzebującym w tym trudnym czasie. Doceniając to ogromne wsparcie dla nas wszystkich, postanowiliśmy zadedykować im tegoroczną edycję Raportu CSR. Wyróżniliśmy działania sieci Żabka, która obok wsparcia produktowego przekazała na walkę z epidemią już blisko 9 mln zł, a także firmę Huawei, która jako jedna z pierwszych wprowadziła specjalne zasady pracy, aby zminimalizować ryzyko zakażeń wśród pracowników. Postanowiliśmy też przyznać specjalne wyróżnienie dla Caritas Polska, która zgromadziła już ponad 20 mln zł na wsparcie medyków i pomoc niesioną osobom starszym

– podkreśla Natalia Witkowska, redaktor naczelna serwisu RaportCSR.pl.

Laureaci: sieć Żabka i firma Huawei

Pomoc o wartości blisko 9 mln zł została przekazana na walkę z epidemią dzięki inicjatywom podjętym przez firmę Żabka Polska, właściciela sieci ponad 6 tys. sklepów Żabka. Środki finansowe zostały przeznaczone na wsparcie instytucji wskazanych przez Ministerstwo Zdrowia, zakup testów diagnostycznych, a także, dzięki ogromnemu zaangażowaniu klientów, na pomoc 16 regionalnym szpitalom zakaźnym. Sieć, w odpowiedzi na rosnące zagrożenie, przeorganizowała też pracę swoich sklepów, by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pracownikom i klientom. Umożliwia także klientom zakup maseczek ochronnych w najniższej cenie na rynku, która wynika z całkowitej rezygnacji z zysku przez firmę i jej franczyzobiorców.

Firma Huawei jako jedna z pierwszych w Polsce zareagowała na niepokojące doniesienia z Chin i wdrożyła specjalne zasady pracy, aby zminimalizować ryzyko zakażeń. Zorganizowano m.in. własny transport zbiorowy dla pracowników i wprowadzono funkcje health managera, który codziennie przeprowadza wywiady w grupie przydzielonych mu pracowników, m.in. mierzy temperaturę, pyta o samopoczucie. Huawei dodatkowo zaangażował się w pomoc lokalnym służbom medycznym. Firma przekazała 20 tys. masek ochronnych do Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie.

Caritas Polska ze specjalnym wyróżnieniem

W tej edycji Raportu CSR redakcja wyjątkowo postanowiła o wyróżnieniu Caritas Polska. Największa organizacja pomocowa w kraju, w ramach kampanii #PomocDlaSeniora oraz #WdzięczniMedykom, zgromadziła już ponad 20 mln zł. Pieniądze są sukcesywnie przeznaczane na pomoc dla seniorów, bezdomnych i chorych, a także na zakup respiratorów i najbardziej potrzebnego wyposażenia dla polskich szpitali.

Eksperci doceniają zaangażowanie polskich przedsiębiorstw i instytucji

W Raporcie CSR znajdziemy też komentarz Andrzeja Malinowskiego, prezydenta Pracodawców RP, który przywołując inicjatywy m.in. sieci Aptek Gemini, CTL Logistics, PKP Energetyka czy Vaping Association Polska, dowodzi, że polskie firmy zdają egzamin z odpowiedzialności. Przedstawiamy także przykłady inicjatyw skierowanych do przedsiębiorców, w tym Krajowej Izby Gospodarczej, która jest organizatorem kampanii „Nie pozwolę ci się zamknąć”. Przeczytamy też o działaniach służb medycznych, o tym jak sobie radzą lekarze z ogólnopolskich klinik Diaverum oraz jakie podjęto w nich działania, aby zapewnić będącym w grupie podwyższonego ryzyka pacjentom bezpieczeństwo i wsparcie ze strony personelu, a także o innowacyjnych działaniach sieci LUX MED, które umożliwiają skuteczne realizowanie potrzeb pacjentów w tym trudnym czasie.

Tagi: Caritas Koronawirus Żabka Raport CSR Huawei Natalia Witkowska
Oceń artykuł:

Źródło: Raport CSR

Raport CSR: Polski biznes zdaje egzamin ze społecznej odpowiedzialności

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.