PureCity łączy w jednym modelu biznesowym dwa rozwiązania dla inteligentnych miast: zieloną sieć ładowania aut elektrycznych z nowoczesną siecią 55 calowych ekranów cyfrowej reklamy zewnętrznej. Misją Pure City jest realny i mierzalny udział w transformacji energetycznej oraz wspieranie firm i marek stawiających na realizację celów ESG. We wrześniu ubiegłego roku, nowopowstała spółka pozyskała łącznie 4 mln zł kapitału zalążkowego od funduszu Freya Capital na budowę sieci Pure City. Dwie pierwsze elektrostacje
-Jednocześnie prowadzimy rozmowy z operatorami parków handlowych w sprawie umów obejmujących łącznie ponad 400 lokalizacji w całej Polsce - dodaje Bieńkowski.
Cyfrowa reklama zewnętrzna (DOOH) to najszybciej rosnący w Polsce segment branży reklamy zewnętrznej (OOH), który po trzech kwartałach 2022 r. wzrósł o 89,5% r/r. Udział DOOH w całości reklamy zewnętrznej w Polsce wynosi dopiero 18%, podczas gdy na świecie udział ten jest na poziomie 50%. Również branża elektromobilności rozpoczyna dynamicznie się rozwijać. Według prognoz „Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych” (PSPA) flota samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce w 2025 r. wzrośnie 7 -krotnie, do 247 tys. Warunkiem rozwoju rynku EV jest jednak rozbudowa infrastruktury ładowania. W Polsce pod koniec 2022 r. funkcjonowało 5016 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Prognozy PSPA zakładają, że do 2025 r. będzie ich funkcjonować ponad 41 tys., co oznacza ok. 8 - krotny wzrost.