PUMA zyskuje lojalność klientów dzięki rozwiązaniom SAP dla retailu

2023-05-04 | 09:49

Efektywne wykorzystanie danych ma mieć wpływ na jakość doświadczeń klienta. Dla retailu do święty graal, bo kupujący zawsze szukają marek, które spełnią wszystkie ich oczekiwania. A kiedy je znajdą, odchodzą, od tych, które je rozczarowały lub niewystarczająco zachwyciły. Firma doradcza IDC szacuje, że efektywnie zintegrowane w chmurze dane mogą wpłynąć na wzrost zadowolenia klientów nawet o 50%. Flagowym przykładem jest marka odzieżowa PUMA, która dzięki wdrożeniu rozwiązań SAP zupełnie przebudowała swoje podejście do segmentacji klientów i stworzyła od nowa cały system poleceń.

Analitycy IDC przewidują, że do 2025 roku 75% sprzedawców detalicznych w pełni zintegruje w chmurze dane o zamówieniach i zapasach. To z kolei znacząco wpłynie na działania omnichannelowe firm. Efekt? Oprócz wspomnianego wzrostu zadowolenia konsumentów: poprawa konwersji nawet o 10% i zmniejszenie kosztów obsługi o 25%.

Zintegrowane w przejrzysty sposób dane pomagają sprzedawcom detalicznym szybko dostosowywać się do zmian na rynku. Systemy SAP umożliwiają wykorzystanie informacji z back-office'u i połączenie ich z danymi uzyskanymi bezpośrednio od klientów, co z kolei umożliwia projektowanie indywidualnych rozwiązań we wszystkich kanałach kontaktu z marką.

„Lojalność w handlu detalicznym oznacza po prostu brak czegoś lepszego"

To słowa Johna Furnera, dyrektora generalnego Walmart U.S. Właśnie dlatego tak olbrzymią rolę odgrywają nieformalni ambasadorzy marki, którzy nawet jeśli sami nie kupują, to polecają. Wiedza o tym procesie stała się punktem zwrotnym w podejściu zespołu PUMY do programu poleceń, zbudowanego na bazie zintegrowanych danych.

– Osoba, która w naszej pierwotnej segmentacji jest zakwalifikowana jako klient, z czasem przestaje nim być, ale bazując na swoich dobrych doświadczeniach, poleca nasze produkty swoim znajomym. Ci następnie kupują u nas. Prześledzenie tej drogi zmienia sposób, w jaki postrzegamy wartość tego pierwszego klienta i, co ważne, zmienia nasze podejście do komunikacji z tą osobą

– mówi David Witts, senior CRM manager w PUMA.

Puma SE, właściciel marki PUMA, to międzynarodowa korporacja projektująca i produkująca obuwie, odzież i akcesoria. Puma jest trzecim największym producentem odzieży sportowej na świecie. Przy tak ogromnej skali działania dane osób polecających są szczególnie wartościowe. Rzutują także na sposób segmentacji i komunikacji marki oraz na nośnik dialogu na linii klient–marka, jakim jest program poleceń PUMA.

Jak „ożywić” sklepy stacjonarne?

Zmiany w gospodarce spowodowane pandemią dały biznesom, takim jak galerie handlowe, bodziec do regularnego badania i gromadzenia informacji: kto angażuje się w działania marki, czego szuka, jaki ma styl życia. Ta wiedza daje z kolei lepsze zrozumienie i interpretację danych demograficznych. Stąd już bardzo blisko do odpowiedzi na pytania, jak może działać strategia merchandisingowa, marketingowa i jak projektować doświadczenie klienta w taki sposób, żeby dopasować się do jego zwyczajów zakupowych. Dane, analityka i dobrze zaadaptowana technologia pomagają firmie PUMA zdefiniować, kto jest zainteresowany zakupem i do czego potrzebuje konkretnych produktów.

– Rozmowa z klientem jest sztuką. Tym większą, jeśli pośrednikiem jest technologia.To w zasadzie taniec na linie – chodzi o to, żeby przekazać właściwą wiadomość we właściwym czasie, za pośrednictwem właściwego kanału. Tak działa SAP Emarsys Customer Engagement. Dzięki tej platformie zespół handlowców z firmy PUMA może zobaczyć, które wiadomości klient otwiera, ignoruje i w które klika. To daje możliwość nie tylko na odpowiednią reakcję, ale także działania predykcyjne z wykorzystaniem AI

– mówi Marcin Demkiw, dyrektor ds. wsparcia sprzedaży SAP Polska.

Zapewnienie zróżnicowanego doświadczenia klienta zawsze było kluczowe dla PUMY, dlatego pogłębienie personalizacji będzie miało żywotne znaczenie dla rozwijania strategii marki, której osią jest budowanie lojalności.

Tagi: Puma SAP Polska David Witts
Oceń artykuł:

Źródło: SAP

PUMA zyskuje lojalność klientów dzięki rozwiązaniom SAP dla retailu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.