Primark dzieli się postępami na drodze do uczynienia bardziej zrównoważonej mody dostępnej dla każdego

2022-12-05 | 21:01

W obliczu rosnących kosztów życia, Primark nadal zamierza realizować swoją wizję, aby uczynić modę bardziej zrównoważoną dostępną dla każdego. Rok po wprowadzeniu strategii zrównoważonego rozwoju, 45 proc. odzieży sprzedawanej przez sieć oznakowane jest etykietą Primark Cares, która wskazuje na ubrania produkowane z materiałów pochodzących z recyklingu lub bardziej zrównoważonych źródeł*. Primark zobowiązał się, że do 2030 r. wszystkie ubrania detalisty będą sprzedawane pod marką Primark Cares, jednocześnie przy zachowaniu tej samej, atrakcyjnej ceny.

• Primark publikuje swój pierwszy Raport z Postępów w zakresie Zrównoważonego Rozwoju i Etyki, ukazując swoje postępy od czasu wprowadzenia strategii zrównoważonego rozwoju
• Prawie połowa (45 proc.) wszystkich ubrań Primark pochodzi z recyklingu lub materiałów pozyskiwanych w sposób bardziej zrównoważony, co oznacza wzrost z 25 proc. w momencie wprowadzania strategii zrównoważonego rozwoju we wrześniu ubiegłego roku*.
• 252,8 tys. rolników** zostało przeszkolonych w ramach Programu Zrównoważonej Bawełny (Primark Sustainable Cotton Programme),a do końca 2023 r. marka planuje przeszkolić łącznie 275 tys. osób, co ugruntuje pozycję programu jako największej inicjatywy tego typu wśród wszystkich detalistów odzieżowych.

Pierwszy Raport z Postępów w zakresie Zrównoważonego Rozwoju i Etyki przedstawia postępy firmy w zakresie zobowiązań podjętych w ramach strategii Primark Cares, a także nakreśla szerszy kontekst społeczny i jej działania w zakresie zrównoważonego rozwoju w odniesieniu do produktów, sklepów i całego łańcucha dostaw marki. Zwiększona koncentracja i inwestycje w nowe zespoły oraz umiejętności w całej firmie pozwoliły jej przyspieszyć postęp w realizacji przyjętych zobowiązań.

Inne wnioski z raportu za pierwszy rok to:

- 40 proc. wszystkich sprzedanych ubrań bawełnianych zawierało bawełnę pochodzącą z recyklingu, organiczną lub pozyskiwaną z Programu Zrównoważonej Bawełny Primark, w porównaniu z 27 proc. w momencie ogłoszenia strategii.
- Nowy program szkoleniowy Circular Design, pilotowany był wśród 24 członków zespołu produktowego i 6 dostawców. Jego zakres zostanie rozszerzony w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
- Marka przeprowadziła łącznie 43 warsztaty nt. możliwości naprawy i renowacji odzieży w Wielkiej Brytanii i Republice Irlandii, zachęcających klientów i współpracowników do dłuższego wykorzystywania i noszenia ubrań.
- 252,8 tys. rolników** zostało przeszkolonych w ramach Programu Zrównoważonej Bawełny Primark (PZBP); firma jest zatem na dobrej drodze do przeszkolenia 275 tys. rolników do końca 2023 r., co czyni ten program największym tego typu wśród wszystkich opracowanych przez detalistów odzieżowych.
- Prawie 3 tys. rolników szkolonych w ramach PZBP wzięło udział w pilotażu dotyczącym stosowanie bardziej regeneracyjnych metod uprawy bawełny w Indiach, Pakistanie i Bangladeszu.
- Pojemniki na odzież używaną (Textile Takeback boxes) zostały wprowadzone we wszystkich sklepach Primark w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech i Austrii, które stanowią łącznie 65 proc. wszystkich salonów marki na świecie.
- Primark powołał tzw. Centrum Doskonalenia Opakowań celem eksplorowania nowych sposobów eliminowania plastiku jednorazowego użytku oraz odpadów niezwiązanych z odzieżą ze swojej działalności do 2027 r.
- Marka zleciła i sfinansowała badania wykonane przy współpracy z Anker Research Institute, by dostarczyć nowych lub zaktualizowanych szacunków w ramach Koalicji Global Living Wage (GLWC) dla czterech rynków zaopatrzenia Primark – Bangladeszu, Kambodży, Turcji i Wietnamu.
- Firma powołała cztery nowe sieci networkingowe dla pracowników, tworzące inkluzyjne i wspierające przestrzenie do dyskusji dla koleżanek i kolegów, reprezentujące i kształtujące podejście Primark do neuroróżnorodności, niepełnosprawności, różnorodności kulturowej, płci i etapów życia, jak również społeczności LGBTQIA+.
"W ciągu ostatnich 12 miesięcy skupialiśmy się na budowaniu właściwych fundamentów dla naszej strategii zrównoważonego rozwoju – Primark Cares. Dużą część naszej uwagi poświęciliśmy na przygotowanie się w odpowiedni sposób do wypełnienia podjętych zobowiązań, dlatego też wdrażane pilotaże i procesy były równie ważne, jak postęp, który osiągnęliśmy w ciągu tego pierwszego roku" – skomentowała Lynne Walker, dyrektor Primark Cares. I dodała –  "Rok temu złożyliśmy nową obietnicę dotyczącą zmiany sposobu, w jaki produkujemy i pozyskujemy nasze ubrania, a także podejścia do prowadzenia naszego biznesu. By móc skoncentrować się na tej kwestii odpowiednio, świadomie wyznaczyliśmy sobie ambitne cele sięgające 2030 r. Ostatni rok spędziliśmy również na inwestowaniu w rozwój naszych zespołów eksperckich, podejmując nowe inicjatywy w ramach naszej firmy, a także formy współpracy z dostawcami i partnerami, by dodatkowo wspomóc naszą transformację. Co prawda dopiero zaczęliśmy tę drogę i momentami stanowiła dla nas wyzwanie, jednak po tym roku jesteśmy bardziej zdeterminowani niż kiedykolwiek, by uczynić bardziej zrównoważoną modę dostępną dla wszystkich."
    
Ten rok był również kluczowy dla rozwoju ważnych procesów i programów wewnętrznych Primark, w tym dla:

- Wzmacniania zespołów i skalowania możliwości w całej firmie – obecnie 61 osób zajmuje się zrównoważonym rozwojem i etyką w centrali Primark, a ponad 130 pracuje w  zespole ds. Etycznego Handlu i Zrównoważonego Środowiska Primark, utworzonym 15 lat temu i działającym obecnie na 12 kluczowych rynkach zaopatrzenia.
- Opracowania planu działania z partnerem RenEnergy, dotyczącego energii odnawialnej oraz rekrutacja liderów ds. emisji w Bangladeszu, Indiach i Chinach w celu wspierania dostawców w ograniczaniu emisji właśnie – w ramach zobowiązania Primark dot. zmniejszenia o połowę emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu wartości do 2030 r.
- Pilotażu nowych rozwiązań ramowych dla standardu prania w zakresie podwyższonej trwałości wraz z wiodącą organizacją pozarządową WRAP, zajmującą się ochroną klimatu. Pilotaż rozpoczął się od tkanin dżinsowych, a 60 proc. przetestowanych do tej pory produktów spełniło ten nowy, ulepszony standard.  
- Uruchomienia programu dobrego samopoczucia – Spark – dla 70 tys. kolegów i koleżanek w Primark***, zachęcającego ich do bycia sobą i znalezienia równowagi w pracy i w życiu prywatnym.

 

Tagi: ESG Primark
Oceń artykuł:

Źródło: Primark

Primark dzieli się postępami na drodze do uczynienia bardziej zrównoważonej mody dostępnej dla każdego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.