Prawie 9 mld zł – tyle Polacy wydali BLIKIEM w internecie w II kwartale 2020 roku

2020-10-29 | 09:00

Nie tylko liczba, ale i wartość transakcji opłaconych BLIKIEM w internecie poszybowała do góry w związku z pandemią. W drugim kwartale tego roku użytkownicy zrobili nim zakupy o wartości 8,58 mld zł. Dla porównania – w tym samym czasie kartami wydano 5 mld.   

Trzy czwarte wszystkich transakcji BLIKIEM realizowanych jest w internecie. W drugim kwartale br. było ich 73 miliony. Pod tym względem BLIK już znacznie wyprzedził karty. Narodowy Bank Polski opublikował właśnie dane dla kart płatniczych po drugim kwartale 2020 roku. Wynika z nich, że klienci zapłacili nimi w tym czasie 33,6 mln razy.

Warto odnotować, że w drugim kwartale br. znacząco wzrosła wartość transakcji dokonywanych tymi metodami płatniczymi. W przypadku BLIKA do 8,58 mld w stosunku do 5,97 mld w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 43 proc. Natomiast w przypadku kart do 5 mld zł z 4 mld zł – czyli o 25 proc.

Bez wątpienia ogromne kwartalne wzrosty liczby i wartości transakcji BLIKIEM w drugim kwartale to efekt przesunięcia zakupów ze sklepów stacjonarnych do sieci. Wynika to oczywiście z lockdownu oraz obaw wielu z nas o kupowanie w tradycyjnych miejscach, gdzie często gromadzą się większe grupy ludzi. Dane za trzeci kwartał, które opublikujemy już wkrótce, potwierdzą, że Polacy zostali przy zakupach w sieci 

- mówi Dariusz Mazurkiewicz, Prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

BLIK wyprzedził karty płatnicze w liczbie transakcji w sieci już pod koniec 2018 roku. Od tego czasu dystans między oboma sposobami płatności jest coraz większy. Jeśli chodzi o wartość transakcji realizowanych w sieci, BLIK zaczął dominować nad kartami pół roku później – w drugim kwartale 2019 roku.

Szacujemy, że dziś udział BLIKA w wartości rynku e-commerce w Polsce może sięgać już nawet 60 proc. i stale rośnie. Bez wątpienia jest to najszybszy i najłatwiejszy sposób kupowania w internecie. A dzięki temu, że użytkownik nie musi pozostawiać w sieci żadnych danych płatniczych – jest także bardzo bezpieczny

- dodaje Dariusz Mazurkiewicz.

Tagi: Blik Dariusz Mazurkiewicz Polski Standard Płatności
Oceń artykuł:

Źródło: BLIK

Prawie 9 mld zł – tyle Polacy wydali BLIKIEM w internecie w II kwartale 2020 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.