Pop-up placu zabaw w Arkadach Wrocławskich

2018-12-17 | 13:58

W ostatnich latach jednym z wyraźniejszych trendów na rynku retail jest rozwój formatu pop-up. Niewielka powierzchnia, kreatywny pomysł, krótki okres działania, często niższy niż w tradycyjnych sklepach poziom cen – to zasadnicze cechy „znikających butików”. Marki, wykorzystując niewątpliwe zalety tego konceptu, mogą prezentować w nich swój asortyment potencjalnym konsumentom w bezpośredni, a jednocześnie przyciągający uwagę sposób. I choć pop-up store’y w branży modowej czy e-commerce nie są już nowością, z tymczasowymi lokalami zaczynają eksperymentować także firmy specjalizujące się w usługach czy rozrywce. W Arkadach Wrocławskich na powierzchni 300 mkw. powstał pokazowy showroom - Klockownia w Budowie. Pop-up placu zabaw zniknie po upływie kilku miesięcy, aby pojawić się w zupełnie nowej odsłonie. 

Uważa się, że pierwszy pop-up store powstał 20 lat temu w Los Angeles. Był to jednak bardziej rodzaj  jednodniowego modowego eventu, w czasie którego promowano i sprzedawano niszowe, kalifornijskie marki, niż stała, zabudowana przestrzeń istniejąca przez jakiś (kilka dni do kilku miesięcy) czas. Koncepcja przykuła jednak uwagę wielkich brandów, a w ciągu następnych lat  rozwinęła się i zyskała na popularności. Sky is the limit – to popularne wśród marketerów określenie, w przypadku pop-upów zaczęło nabierać szczególnych znaczeń, a marki prezentowały coraz bardziej oryginalne formaty: butik w ogromnym pudełku na buty, kontener odzieżowy zlokalizowany na plaży czy podwodny sklep ze sprzętem do nurkowania. Poza kreatywną ideą, pop-up store’y wyróżnia jednak przede wszystkim ich tymczasowość. Stwarza ona firmom możliwość do testowania nowych lokalizacji, oceniania perspektyw wejścia na nowe rynki czy bezpośredniego kontaktu z konsumentami, ważnego szczególnie w przypadku firm prowadzących wyłącznie sprzedaż internetową. Szybka, tania, często niestandardowa zabudowa, oryginalny pomysł jako sposób na wyróżnienie się, to dziś nowy trend w komunikacji z potencjalnym klientem.

Z formatu tymczasowych lokali korzysta obecnie wiele światowych firm, w Polsce natomiast temat ten dopiero się rozwija. Patrząc np. na Wielką Brytanię, gdzie pop-up retail wart jest już ponad 2 mld funtów, możemy zdecydowanie stwierdzić, że jest to jeden z głównych kierunków rozwoju nowych kanałów handlu w naszym kraju. Dla producentów i sprzedawców to sposób na budowanie świadomości marki przy minimalnym ryzyku biznesowym, dla galerii handlowej - optymalne zagospodarowanie wolnej przestrzeni. Pop-up retail jest kojarzony głównie z markami odzieżowymi, obecnie jednak z tego rozwiązania korzystają także inne branże np.: dealerzy samochodowi, biura podróży, sieci komórkowe. Natomiast zastosowanie formatu pop-up u najemcy z kategorii edutainment, kierującego swoją ofertę do dzieci i rodzin – jak w przypadku Klockowni w Budowie - jest niewątpliwie kolejnym krokiem rozwoju formatu

-  mówi Dariusz Rudziński Dyrektor Zarządzający Obiektami Komercyjnymi LC Corp.  

Nietypowy pop-up w Arkadach Wrocławskich – Klockownia w Budowie

Od końca listopada przez 3 kolejne miesiące w CH Arkady Wrocławskie funkcjonować będzie pierwszy edukacyjno-zabawowy pop-up w Polsce kierowany do rodzin. W Klockowni w Budowie najmłodsi mogą skorzystać z kilku stref zabaw, zorganizować urodziny, wziąć udział w cyklicznych warsztatach edukacyjnych prowadzonych przez pedagogów i studentów pedagogiki, a także obejrzeć wizualizacje docelowego lokalu.

Po 3 miesiącach swego rodzaju showroomu, dającego przedsmak przyszłej zabawy, otwarty zostanie docelowy lokal na powierzchni blisko 500 mkw. Powstanie tam aż 8 stref zabaw z ponad milionem klocków dostosowanych do potrzeb dzieci w wieku od 9 miesiąca do 13 roku życia, trzy salki dydaktyczno-urodzinowe oraz kawiarnia, z której rodzice będą mogli obserwować swoje pociechy. Otwarcie zaplanowaliśmy na pierwszy kwartał 2019 roku

– mówi Monika Woźniak, Manager ds. Komercjalizacji, LC Corp S.A

Tagi: LC Corp Monika Woźniak Dariusz Rudziński Arkady Wrocławskie
Oceń artykuł:

Źródło: Arkady Wrocławskie

Pop-up placu zabaw w Arkadach Wrocławskich

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.