Ponad 100 sklepów w 11 lat – ekspansja Maxi Zoo w Polsce

2023-10-02 | 20:33

Sieć Maxi Zoo pojawiła się w Polsce w 2012 roku. Firma postawiła na dynamiczną ekspansję, a w ciągu 11 lat stała się liderem stacjonarnych sklepów dla zwierząt. Dziś Maxi Zoo liczy 102 sklepy w całym kraju i przygotowuje się do kolejnych otwarć.

Wszystko dla zwierząt

Założenia przy otwarciu pierwszego sklepu Maxi Zoo były jasne - stworzyć miejsce, w którym opiekunowie zwierząt znajdą szeroki asortyment dla swoich pupili i będą mogli wybierać spośród setek dostępnych marek. Sieć chciała, żeby klienci mogli w sklepach Maxi Zoo kompleksowo wyposażać swoje zwierzęta. Kolejnym wyróżnikiem jest także podejście do odwiedzających sklepy i profesjonalna kadra pracownicza. Osoby zatrudnione w Maxi Zoo to profesjonaliści oraz miłośnicy zwierząt, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą i pomagają wybrać odpowiednie produkty dla pupili. Dla firmy istotny był też komfort odwiedzających, dlatego pod sklepy wybierano lokalizacje gwarantujące przestrzeń i możliwość swobodnego robienia zakupów. Z uwagi na miłość do zwierząt Maxi Zoo nie ma ich w swojej regularnej ofercie. Wyjątkiem są formaty XXL, które znajdują się w kilku europejskich państwach, a każdy z nich liczy prawie 2000 m2 powierzchni. Dodatkowo każda placówka umożliwia zakupy razem z pupilem.  

Reklama:

- Maxi Zoo to firma, która została zbudowana na bazie miłości do zwierząt. W ciągu 11 lat wielokrotnie potwierdzaliśmy, że nasze hasło “Szczęśliwsze zwierzęta to szczęśliwsi ludzie” jest dla nas kierunkowskazem i towarzyszy nam każdego dnia. W sklepach w całej Polsce nie prowadzimy sprzedaży zwierząt, ale chętnie zapraszamy je do odwiedzania placówek wspólnie ze swoimi opiekunami. Być może w przyszłości wprowadzimy format XXL, w którym pojawią się zwierzęta. Żeby to się stało, potrzebujemy dogodnej lokalizacji, która będzie liczyła ok. 2000 m2. To warunek konieczny, aby zapewnić pupilom niezbędny komfort i przestrzeń do życia. Pamiętam, kiedy otwieraliśmy w 2012 roku pierwszy sklep w Warszawie. Już wtedy czułem radość, że na mapie naszego kraju pojawi się miejsce otwarte dla wszystkich pupili, w którym opiekunowie będą mogli nabyć wszystkie niezbędne artykuły i uzyskać fachową poradą od wykwalifikowanych pracowników i jednocześnie miłośników zwierząt - mówi Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający sieci Maxi Zoo Polska.

Pomoc jedną z najważniejszych wartości Maxi Zoo

Od momentu pojawienia się sieci w Polsce rozpoczęły się długofalowe współprace ze schroniskami, fundacjami i stowarzyszeniami. Każdy sklep Maxi Zoo ma podpisaną umowę z lokalnymi schroniskami dla zwierząt, które stale otrzymują wsparcie.

- Pomaganie jest dla nas rzeczą oczywistą. Mimo największych starań odpowiednich organizacji oraz stowarzyszeń nadal w schroniskach i domach tymczasowej opieki pozostają zwierzęta, które nie mają własnych domów. Pamiętamy o nich i regularnie organizujemy akcje wparcia. W każdym sklepie znajdują się specjalne pojemniki na dary, a w okresie świąt Bożego Narodzenia we wszystkich naszych lokalizacjach w Polsce stają specjalne choinki z marzeniami od potrzebujących czworonogów. Każdy może je spełniać i zostawiać pod drzewkiem wskazane na kartkach produkty. Od 7 lat współpracujemy również z GOPR, a w ramach akcji “Przyjaźń Łączy-Wspólnie dla Zwierząt” sprzedajemy zawieszki, a dochód z ich sprzedaży przeznaczamy na szkolenia i profesjonalną opiekę psich ratowników. - dodaje Wojciech Kamiński.

Reklama

Być jak najbliżej klienta

- Od momentu otwarcia pierwszego sklepu w Warszawie przeszliśmy naprawdę długą drogę. Ciągle się uczymy, badamy potrzeby rynku i wdrażamy rozwiązania, które realnie wpływają na komfort naszych klientów. Skupiamy się na omnichannelowym charakterze organizacji, dlatego w 2019 uruchomiliśmy sklep internetowy, a trzy lata później pojawiła się aplikacja Maxi Zoo. Wszystko dla wygody klientów, którzy mogą wybierać dla siebie najlepszą formę robienia zakupów. Użytkownicy aplikacji oprócz zamawiania produktów mogą korzystać z 5% rabatu, który nalicza się przy każdorazowej transakcji. Znajdują się w niej również kupony rabatowe oraz specjalistyczne artykuły o zwierzętach. Rozwój dotyczy też naszych nowych sklepów stacjonarnych. W tym roku całkowicie zmieniliśmy ich format na 3.0, który został wprowadzony w kilku nowych placówkach w Polsce, a od teraz będą go posiadały wszystkie kolejne sklepy. Nowe oświetlenie, industrialne meble i jeszcze lepsze zagospodarowanie przestrzeni zwiększają wygodę zakupów naszych klientów. To nie wszystko. Od tego roku intensywnie rozwijamy ekosystem, który będzie gwarantował klientom sklepów usługi dla pupili. W sklepie na warszawskiej Sadybie uruchomiliśmy Meat Corner pomocny w układaniu diety BARF, a w sklepie w łódzkiej Manufakturze funkcjonuje gabinet weterynaryjny. Dążymy do tego, aby w przyszłości każda lokalizacja dawała możliwość sprawdzenia stanu zdrowia zwierząt i skorzystania z usług pielęgnacyjnych, np. groomera. Cieszymy się z dotychczasowego sukcesu, dalej celebrujemy okrągły jubileusz otwarcia stu sklepów, ale patrzymy też w przyszłość i przygotowujemy się do dalszego rozwoju - podsumowuje Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.
 
Maxi Zoo na przestrzeni 11 lat stało się liderem stacjonarnych sklepów dla zwierząt i na tym nie poprzestaje. Organizacja oprócz rozszerzenia sieci sklepów dąży do ich przemiany w centrum usług. Celem jest stworzenie miejsc, w których opiekunowie oraz ich pupile otrzymają kompleksową opiekę.

Tagi: Maxi Zoo Polska Wojciech Kamiński
Oceń artykuł:

Źródło: Maxi Zoo

Ponad 100 sklepów w 11 lat – ekspansja Maxi Zoo w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.