Polska regionalnym liderem firmy Xiaomi z 23 sklepami

2021-09-29 | 12:00

W ubiegłym tygodniu w Warszawie otwarto pierwszy poza galerią handlową sklep Xiaomi w Polsce. Firma intensywnie rozbudowuje swoją sieć sklepów: na świecie powstało już ponad tysiąc placówek, a w Polsce jest ich 23. Do końca października będzie u nas funkcjonować także 80 Mi Pointów, czyli punktów sprzedaży w większych sklepach, np. z RTV i AGD, które są uzupełnieniem salonów. Xiaomi w Polsce odpowiada już za 36 proc. rynku smartfonów, a w II kwartale br. zanotowało 82-proc. wzrost dostaw.

– Otwieramy 23. sklep w Polsce. Tym razem lokalizacja jest nieco odmienna od dotychczasowych, bo wszystkie poprzednie sklepy powstały w centrach handlowych. W strategii Xiaomi zakładamy dwa typy lokalizacji i w przyszłości będziemy realizować obydwa kierunki

– mówi Andrzej Gładki, zastępca dyrektora generalnego na region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich w Xiaomi.

Czwarty warszawski Xiaomi Store został otwarty na Pradze, przy ul. Grochowskiej. Jak podkreśla Andrzej Gładki, firma buduje swój wizerunek poprzez relacje z użytkownikami, stąd decyzję o lokalizacji podjęła m.in. na podstawie głosów użytkowników Xiaomi Community.

– Pozostałe trzy lokalizacje znajdują się po lewej stronie Wisły, więc to był najwyższy czas, aby powstała lokalizacja po prawej stronie Warszawy – tłumaczy przedstawiciel Xiaomi. – Głos Xiaomi Community, naszych klientów jest dla nas bardzo istotny. Bierzemy go pod uwagę zarówno przy projektowaniu produktów, jak i decyzjach dotyczących lokalizacji sklepów.

– Jesteśmy z Xiaomi od 2017 roku, ich szeroka gama produktów pozwala nam dotrzeć do coraz szerszego grona klientów. Otwieramy wspólnie drugi sklep w Warszawie, natomiast na koniec października w całej Polsce będziemy mieć 80 Mi Pointów, poprzez które chcemy do wszystkich dotrzeć z nowymi technologiami – wskazuje Leszek Sowiński, prezes zarządu Rolv Group, oficjalnego dystrybutora marki Xiaomi.

Rozwój sieci jest jednym z filarów strategii Xiaomi. Na świecie jest już ponad tysiąc placówek Xiaomi Store, w regionie Europy Środkowej i Wschodniej oraz krajów nordyckich – już 112 lokalizacji, co piąta znajduje się w Polsce.

– Nasze plany sięgają dalej, przygotowujemy kolejne lokalizacje. W regionie jest już kilka konkretnie zaplanowanych do końca roku, natomiast w Polsce dopracowujemy szczegóły, więc na tym etapie nie mogę podzielić się lokalizacjami i terminami – zaznacza Andrzej Gładki.

Z raportu firmy Canalys wynika, że ekspansja Xiaomi przybiera na sile i to mimo spowolnienia na rynku smartfonów spowodowanych problemami z dostawami komponentów. W II kwartale liderem sprzedaży na świecie był Samsung (58 mln), a na drugie miejsce awansowało Xiaomi (52,8 mln) po dynamicznym wzroście na poziomie 83 proc. w ujęciu rocznym, wyprzedzając Apple (45,7 mln). Dane firmy Counterpoint wskazują, że w czerwcowych statystykach miesięcznych Xiaomi po raz pierwszy w historii wyprzedziło także lidera zestawienia, stając się numerem jeden wśród marek smartfonów na świecie. Od momentu powstania w 2011 roku firma sprzedała globalnie 800 mln smartfonów.

– Xiaomi to firma, która stara się być bardzo blisko swoich klientów, zapewnić im innowacyjne produkty, które bazują na oczekiwaniach naszych użytkowników. Staramy się zaspokoić te potrzeby w przystępnej cenie. Myślę, że to jest uczciwe podejście, które się sprawdza nie tylko w Polsce, ale w Europie i na świecie święcimy tryumfy – przekonuje zastępca dyrektora generalnego na region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich w Xiaomi.

W Polsce, jak wynika z raportu Canalys za II kwartał 2021 roku, Xiaomi jest liderem sprzedaży z 36-proc. udziałem w rynku i 82-proc. wzrostem dostaw. Dotychczasowy lider Samsung zanotował ok. 20-proc. spadek sprzedaży.

– Obserwujemy zainteresowanie naszych klientów, którzy przychodzą, aby zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami, poznać urządzenia przed dokonaniem zakupu, jak również najnowsze rozwiązania, które proponuje Xiaomi. Widzimy znaczący wzrost klientów w naszych sklepach i oczekujemy, że do świąt będzie to wyglądało coraz lepiej – mówi Leszek Sowiński.

Produkty Xiaomi są dostępne w ponad 100 krajach i regionach. W sierpniu 2021 roku producent po raz kolejny znalazł się na liście Fortune Global 500. Firma stworzyła również wiodącą na świecie konsumencką platformę AIoT (AI+IoT), z podłączonymi do niej 324,8 mln inteligentnych urządzeń.

zobacz materiał video

Tagi: Xiaomi Andrzej Gładki
Oceń artykuł:

Źródło: Newseria

Polska regionalnym liderem firmy Xiaomi z 23 sklepami

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.