Jednym z filarów nowej strategii Poczty Polskiej jest zwiększenie udziału w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczki). Zgodnie z przyjętymi założeniami celem do 2024 r. jest podwojenie przychodów Spółki z tego segmentu. Rozwój współpracy z kluczowymi partnerami na rynku e-commerce to jedno z najważniejszych działań realizowanych przez Pocztę w tym obszarze działalności biznesowej.
– Klienci zamawiający towary na platformie Amazon już od kilku lat korzystają z usług Poczty Polskiej, aby otrzymać przesyłki szybko, terminowo, z dostarczeniem do każdego miejsca w kraju. Rozszerzenie współpracy o program Amazon Prime dowodzi, że świadczymy usługi na najwyższym poziomie i jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym dla największych światowych koncernów
– skomentował Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Amazon Prime to usługa subskrypcji która, w zamian za opłatę miesięczną, oferuje darmową i szybką dostawę milionów produktów, nawet następnego dnia, bez minimalnej kwoty zamówienia, m.in. do domu i punktów odbioru. Umożliwia również dostęp do najlepszej rozrywki – setek filmów i seriali, darmowych gier na PC, materiałów in-game i darmowej comiesięcznej subskrypcji kanału Twitch. Usługa daje także możliwość udziału w corocznym wydarzeniu Prime Day.
Strategia Poczty Polskie na lata 2021–2023 zakłada intensywny rozwój usług kurierskich. Obecnie przychody Poczty z obszarów rozwojowych, do których należą usługi kurierskie, cyfrowe i logistyczne generują niecałe 20% przychodów Spółki. Biznes tradycyjny, czyli papierowe listy, wpłaty i przekazy pocztowe, podlegające silnej e-substytucji, przynoszą obecnie prawie czterokrotnie większe przychody. Realizacja strategii ma na celu odwrócenie tych proporcji – już w 2024 r. przeważać mają przychody z obszarów rozwojowych. Te zmiany odzwierciedlają skalę rewolucji jakiej podlega otoczenie biznesowe Poczty i sama Spółka.