Placówki Delikatesów Centrum po remodelingu ze wzrostami sprzedaży

2022-07-27 | 09:00

Sieć Delikatesów Centrum intensywnie się rozwija. Obroty sklepów po remodelingu sukcesywnie rosną, w przypadku niektórych placówek nawet o 40 proc. (rekordowy sklep osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie ponad 50 proc.). To nie jedyny obszar działalności sieci, gdzie widać trend wzrostowy. Sprzedaż „odświeżonej” kategorii bakalii w pilotażowych sklepach sieci rośnie średnio 26 proc. rok do roku. Delikatesy Centrum wprowadziły także dwie nowe marki własne w kategoriach do tej pory zdominowanych przez dyskonty. Niezmiennie wyróżnikiem sieci jest lada mięsna z bogatym asortymentem wysokiej jakości produktów od zaufanych dostawców, która niedawno zyskała nowego Ambasadora – Jurka Sobieniaka.

Remodeling sklepów – Delikatesy gotowe na przyszłość

Od początku projektu, który wystartował w połowie 2021 r., remodeling sieci objął już niemal 170 placówek. Remodelowane sklepy odnotowują wysoką dynamikę wzrostu w długim okresie – ponad 18 proc. rok do roku – i 8 proc. wzrost liczby transakcji. Wzrasta również udział paragonowy i wartościowy dla strategicznych kategorii świeżych, będących wizytówką Delikatesów Centrum (nabiał, mięso, warzywa i owoce, pieczywo).

– Jedną ze zmian wprowadzanych przez nas w ramach remodelingu placówek jest optymalizacja układu wnętrza, usprawniająca ścieżkę zakupową klienta. Na front sklepu przenieśliśmy strefę warzyw i owoców, a także dołączyliśmy do niej regał z bakaliami – w odpowiedzi na zmiany konsumpcji tej kategorii jako uzupełnienia zrównoważonej diety i zdrowej przekąski. W pilotażowych sklepach przełożyło się to na średnie wzrosty w kategorii bakalii w wysokości 26 proc. rok do roku. Wyniki mówią same za siebie, dlatego rozpoczynamy wdrażanie tego rozwiązania w kolejnych placówkach

– mówi Michał Groniewski, Dyrektor ds. Marki Własnej i Rozwoju Sklepów w sieci Delikatesy Centrum.

Nowe marki własne – alternatywa dla dyskontów

Chociaż do tej pory świeża pizza była domeną dyskontów – aż 90% tego produktu sprzedaje się właśnie w tym formacie – Delikatesy Centrum podjęły wyzwanie i wprowadziły w swoich sklepach nową markę własną Mia Trattoria. To oferta trzech rodzajów świeżej pizzy i lasagne wysokiej jakości z prawdziwymi, włoskimi pomidorami. Z kolei Bakadelio, marka własna bakalii w Delikatesach Centrum, to od sierpnia 12 produktów, w tym dedykowana przekąskom linia Bakadelio Snacks. Do końca tego roku planowane jest rozszerzenie oferty do 19 produktów.

– W Delikatesach Centrum od zawsze stawiamy przede wszystkim na jakość naszych produktów oraz poszerzamy wybór marek własnych, także tych z kategorii convenience. W pilotażowym projekcie ReFresh, testowanym obecnie w sklepach w Warszawie i Wrocławiu, wprowadziliśmy ofertę dań gorących pod nazwą Ogniem i Pieprzem oraz produkty z lady gotowe do wypieku, które planujemy rozszerzać w kolejnych sklepach. Rozbudowujemy również linię produktów włoskich i bakalii – kategorii rozwijanych w ostatnich latach przede wszystkim w dyskontach. Jestem przekonany, że dzięki naszym nowym markom możemy zaproponować konsumentom wartościową alternatywę – dodaje Michał Groniewski.

Lada mięsna z nowym ambasadorem

Delikatesy Centrum nawiązały współpracę ze znanym i lubianym ekspertem kulinarnym, Jurkiem Sobieniakiem. W najnowszej kampanii influencer dzieli się przepisami na pyszne dania oraz zachęca miłośników grillowania do zakupów w sklepach sieci. Doradza także, po jaki konkretnie gatunek wysokiej jakości mięs, które od lat są wyróżnikiem Delikatesów Centrum, sięgnąć. Filmy z serii „Sobieniak rzuca mięsem” będą publikowane na kanałach marki na Facebooku i YouTubie do końca sezonu grillowego.

Delipaczka – usługi kurierskie

Lokalne sklepy to nie tylko miejsce na codzienne zakupy. To także szansa na rozwiązanie wielu problemów, z którymi na co dzień muszą mierzyć się mieszkańcy mniejszych miejscowości. Delikatesy Centrum, w odpowiedzi na potrzeby swoich klientów, wprowadzają  w całej sieci usługi kurierskie Delipaczka. Przesyłki można nadawać i odbierać już w 700 sklepach w całej Polsce. Od początku roku liczba obsługiwanych przesyłek wzrosła pięciokrotnie – tylko w czerwcu było to aż 107 tys. paczek. Rosnąca popularność rozwiązania jest dowodem na to, że lokalne sklepy mogą realnie ułatwić życie okolicznej społeczności i odpowiedzieć na różne potrzeby klientów.

Tagi: Delikatesy Centrum Eurocash S.A. Michał Groniewski
Oceń artykuł:

Źródło: Delikatesy Centrum

Placówki Delikatesów Centrum po remodelingu ze wzrostami sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.