P3 długoterminowy inwestor, właściciel i zarządca europejskich obiektów magazynowych rozbuduje o dodatkowe 3.109 m2 magazyn w parku P3 Piotrków, będący główną sortownią firmy InPost.
InPost, operator logistyczny, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) jest obecny w parku P3 Piotrków od 2009 r. We wrześniu 2016 r., wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta P3 oddało do użytku obiekt o powierzchni 15.300 m2, w którym znajduje się 8.000 m2 powierzchni przeładunkowej, 5.600 m2 powierzchni magazynowej oraz 1.700 m2 biur. Ze względu na rosnące potrzeby firmy, ta powierzchnia jest już dziś niewystarczająca.
Cieszę się, że doskonałe położenie parku P3 Piotrków w Polsce Centralnej sprawia, że klienci chcą tu zostać, rozwijać się i powiększać zajmowane powierzchnie. Po raz kolejny sprostaliśmy wymaganiom naszego wieloletniego partnera i zaproponowaliśmy elastyczne rozwiązania pozwalające na jak najlepsze wykorzystanie dodatkowej powierzchni i jej pełną integrację z istniejącym budynkiem
- mówi Piotr Bzowski, Leasing & Development Director P3 Logistic Parks w Polsce.
Na 3.109 m2, które zostaną dobudowane do istniejącego magazynu zaplanowano aż 33 doki, dzięki czemu łącznie w całym obiekcie będzie 78 doków oraz 7 bram z poziomu „0”. Powiększenie powierzchni umożliwi firmie InPost zainstalowanie w magazynie kolejnego – trzeciego już sortera. Dzięki temu wolumeny obsługiwanych przesyłek oraz zatrudnienie zwiększą się o 20 proc.
Rozbudowa została zorganizowana w taki sposób, aby nie zakłócać operacji prowadzonych w obiekcie. Oddanie nowej części magazynu do użytku zaplanowane jest na IV kwartał 2019 r. W transakcji najmu pośredniczyła firma doradcza Cushman & Wakefield.
Bardzo intensywnie rozwijamy naszą infrastrukturę – nie tylko w ramach nowych lokalizacji Paczkomatów InPost. Nowoczesne zaplecze logistyczne sprawia, że jako jeden z niewielu operatorów tak stabilnie możemy dostarczać przesyłki w trybie D+1. Nowe sortownie oraz istotna rozbudowa naszego hubu centralnego są odpowiedzią na lawinowo zwiększające się wolumeny obsługiwanych przesyłek. Mocno inwestujemy też w technologie, aplikacje mobilne, flotę samochodów elektrycznych i oferujemy nowatorskie usługi – takie jak BankoPaczkomat czy dostawę zakupów spożywczych. To dlatego klienci coraz częściej wskazują InPost jako najlepszego operatora na polskim rynku
- mówi Rafał Brzoska, Prezes InPost.
Dynamika wzrostów na rynku usług kurierskich przerasta prognozy i nawet najbardziej optymistyczne założenia. W dużej mierze jest to konsekwencja rozwoju sprzedaży e-commerce. Dodatkowo, usługa paczkomatów, bardzo popularna wśród kupujących przez internet, przekłada się na potrzeby w zakresie infrastruktury budynkowej firmy InPost. Rozbudowa centralnej sortowni jest tego naturalną konsekwencją
- mówi Joanna Sinkiewicz, Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.
Według tegorocznych badań Polskiego Instytutu Badań Jakości (PIBJA) , kurier InPost uzyskał wynik satysfakcji klientów na poziomie 85% i tym samym został najlepiej oceniony spośród 8 ogólnopolskich firm kurierskich obsługujących rynek przesyłek indywidualnych. Respondenci są szczególnie zadowoleni z krótkiego czasu oczekiwania na przesyłkę, uprzejmości pracowników, braku uszkodzeń oraz niskich kosztów. Klienci InPostu najchętniej spośród wszystkich pozostałych deklarowali chęć ponownego skorzystania z usług tej firmy. Ponadto respondenci chętnie rekomendowali InPost swoim znajomym.
W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.
InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%. Liczba Paczkomatów® InPost (4800 urządzeń w Polsce) – należących do operatora logistycznego, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent International oraz KKR – przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600 ).