P3 rozbudowuje centralną sortownię dla InPost w parku P3 Piotrków

2019-07-31 | 10:00

P3 długoterminowy inwestor, właściciel i zarządca europejskich obiektów magazynowych rozbuduje o dodatkowe 3.109 m2 magazyn w parku P3 Piotrków, będący główną sortownią firmy InPost.

InPost, operator logistyczny, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) jest obecny w parku P3 Piotrków od 2009 r. We wrześniu 2016 r., wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta P3 oddało do użytku obiekt o powierzchni 15.300 m2, w którym znajduje się 8.000 m2 powierzchni przeładunkowej, 5.600 m2 powierzchni magazynowej oraz 1.700 m2 biur. Ze względu na rosnące potrzeby firmy, ta powierzchnia jest już dziś niewystarczająca.

Cieszę się, że doskonałe położenie parku P3 Piotrków w Polsce Centralnej sprawia, że klienci chcą tu zostać, rozwijać się i powiększać zajmowane powierzchnie. Po raz kolejny sprostaliśmy wymaganiom naszego wieloletniego partnera i zaproponowaliśmy elastyczne rozwiązania pozwalające na jak najlepsze wykorzystanie dodatkowej powierzchni i jej pełną integrację z istniejącym budynkiem

- mówi Piotr Bzowski, Leasing & Development Director P3 Logistic Parks w Polsce.

Na 3.109 m2, które zostaną dobudowane do istniejącego magazynu zaplanowano aż 33 doki, dzięki czemu łącznie w całym obiekcie będzie 78 doków oraz 7 bram z poziomu „0”. Powiększenie powierzchni umożliwi firmie InPost zainstalowanie w magazynie kolejnego – trzeciego już sortera. Dzięki temu wolumeny obsługiwanych przesyłek oraz zatrudnienie zwiększą się o 20 proc.

Rozbudowa została zorganizowana w taki sposób, aby nie zakłócać operacji prowadzonych w obiekcie. Oddanie nowej części magazynu do użytku zaplanowane jest na IV kwartał 2019 r. W transakcji najmu pośredniczyła firma doradcza Cushman & Wakefield. 

Bardzo intensywnie rozwijamy naszą infrastrukturę – nie tylko w ramach nowych lokalizacji Paczkomatów InPost. Nowoczesne zaplecze logistyczne sprawia, że jako jeden z niewielu operatorów tak stabilnie możemy dostarczać przesyłki w trybie D+1. Nowe sortownie oraz istotna rozbudowa naszego hubu centralnego są odpowiedzią na lawinowo zwiększające się wolumeny obsługiwanych przesyłek. Mocno inwestujemy też w technologie, aplikacje mobilne, flotę samochodów elektrycznych i oferujemy nowatorskie usługi – takie jak BankoPaczkomat czy dostawę zakupów spożywczych. To dlatego klienci coraz częściej wskazują InPost jako najlepszego operatora na polskim rynku

- mówi Rafał Brzoska, Prezes InPost.

Dynamika wzrostów na rynku usług kurierskich przerasta prognozy i nawet najbardziej optymistyczne założenia. W dużej mierze jest to konsekwencja rozwoju sprzedaży e-commerce. Dodatkowo, usługa paczkomatów, bardzo popularna wśród kupujących przez internet, przekłada się na potrzeby w zakresie infrastruktury budynkowej firmy InPost. Rozbudowa centralnej sortowni jest tego naturalną konsekwencją

- mówi Joanna Sinkiewicz, Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.

Według tegorocznych badań Polskiego Instytutu Badań Jakości (PIBJA) , kurier InPost uzyskał wynik satysfakcji klientów na poziomie 85% i tym samym został najlepiej oceniony spośród 8 ogólnopolskich firm kurierskich obsługujących rynek przesyłek indywidualnych. Respondenci są szczególnie zadowoleni z krótkiego czasu oczekiwania na przesyłkę, uprzejmości pracowników, braku uszkodzeń oraz niskich kosztów. Klienci InPostu najchętniej spośród wszystkich pozostałych deklarowali chęć ponownego skorzystania z usług tej firmy. Ponadto respondenci chętnie rekomendowali InPost swoim znajomym.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%. Liczba Paczkomatów® InPost (4800 urządzeń w Polsce) – należących do operatora logistycznego, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent International oraz KKR – przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600 ).

Tagi: Joanna Sinkiewicz Piotr Bzowski Rafał Brzoska
Oceń artykuł:

Źródło: Boig

P3 rozbudowuje centralną sortownię dla InPost w parku P3 Piotrków

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.