Oświetleniowe trendy korzyścią dla RETAIL

2023-11-24 | 08:00

Cyfryzacja nie omija branży retail. Coraz częściej spotykane są zautomatyzowane koncepcje sklepów, w których proces zakupów jest w dużej mierze cyfrowy i bezobsługowy.


Smart Shopping

Ważną rolę odgrywają tu technologie czujników i rozpoznawania obrazu, które są używane w połączeniu z innymi aplikacjami, takimi jak inteligentne półki, które monitorują zapasy i wykrywają braki w magazynie, elektroniczne metki czy inteligentne wagi. „Innowacyjne rozwiązania w obszarze oświetlenia wychodzą daleko poza swoją pierwotną funkcję i wspierają erę smart shoppingu. Oprawy, które zainstalowane są na całej powierzchni handlowej, stanowią idealny szkielet dla inteligentnych budynków – oprawa TUGRA od TRILUX może zostać wyposażona w dedykowane moduły IoT, które monitorować będą ruch w określonych obszarach handlowych, a także raportować potrzebę zatowarowania półek” – wyjaśnia Filip Gabryelczyk, Retail Manager w TRILUX Polska.
 
Doświadczenia zakupowe

Podczas projektowania przestrzeni handlowych, w czasach postępującej cyfryzacji, ważniejsze niż kiedykolwiek staje się kreowanie pozytywnych doświadczeń, które mają wzbudzić entuzjazm klientów i zachęcić ich do dłuższych i częstszych wizyt w sklepach. Aby tego dokonać należy postawić na wszystkie zmysły, które towarzyszą naszym klientom podczas wizyty w sklepie i angażują ich w proces zakupowy.

„Światło oddziałuje na zmysł wzroku, który przekazuje do naszego mózgu aż 80% informacji na temat otaczającego nas świata. Dzięki najnowszym rozwiązaniom LED możemy stworzyć indywidualne scenariusze oświetleniowe, które za pomocą określonej barwy i natężenia światła kreują pożądany nastrój w naszym lokalu bądź podkreślają to, co najlepsze w produktach– chrupkość pieczywa, świeżość warzyw i owoców czy czyste kolory najnowszej kolekcji odzieżowej” – mówi Filip Gabryelczyk, Retail Manager w TRILUX Polska.


 
Zarządzanie energią i zrównoważony rozwój

W związku z kryzysem na rynku energetycznym, precyzyjna kontrola i monitorowanie zużycia energii w sklepach detalicznych w coraz większym stopniu staje się kluczowym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Zrównoważony rozwój jest istotną kwestią strategiczną dla całej branży handlu detalicznego. Wiele firm pracuje nad osiągnięciem neutralności pod względem m.in. emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw. Klienci również zwracają uwagę na to, w jaki sposób marki przedstawiają swoje wysiłki na rzecz środowiska oraz jak obchodzą się z energią i zasobami.

„Oświetlenie to obszar, w którym inwestorzy szukają oszczędności, a instalacja opraw LED zapewni nawet 50% mniejsze zużycie energii oświetleniowej w porównaniu do konwencjonalnych źródeł światła. Jeśli oprawy zostaną zintegrowane za pomocą inteligentnego systemu zarządzania oświetleniem jak i czujnikami, potencjał oszczędności energii wzrasta nawet do 85%, z bardzo atrakcyjnym czasem zwrotu z inwestycji” – mówi Arkadiusz Lewenko, General Manager Central & Eastern Europe w TRILUX. „Rozwiązania LED idealnie wpisują się w realizację strategii ESG przedsiębiorstw handlowych. Wybierając dostawcę energooszczędnych opraw warto zwrócić uwagę na miejsce produkcji i łańcuchy dostaw produktów, które finalnie będą instalowane na naszej powierzchni, a także ich całościowy cykl życia i możliwości późniejszego recyklingu” - kontynuuje Arkadiusz Lewenko.


Tagi: Arkadiusz Lewenko oświetlenie Trilux Polska
Oceń artykuł:

Fot: TRILUX Polska Źródło: TRILUX Polska

Oświetleniowe trendy korzyścią dla RETAIL

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.