Ostrożnie, ale ambitnie - 2021 oczami KiK

2020-12-22 | 09:00

Czas wyzwań, weryfikacji, „rachunków sumienia” – rok 2020 można opisywać wieloma określeniami. Jednak, ile by ich nam nie przychodziło do głowy, warto skupić się na konkretach – zwięzłym podsumowaniu ostatnich miesięcy i planie na nadchodzący rok. Tylko jak go skonstruować, skoro niczego nie możemy być pewni? O tym, jak do tego tematu podchodzi sieć sklepów KiK rozmawiamy z Robertem Boguszewskim, dyrektorem generalnym sieci.

Dwanaście miesięcy temu wszystko było inne. Mówiło się o społecznej funkcji centrów handlowych, sukcesywnej digitalizacji handlu, o wzmacnianiu customer experience. A dzisiaj?

Dzisiaj da się usłyszeć rozważania, czy zakupy stacjonarne w erze (post)covidowej wciąż mają sens, a jeśli tak to w jakiej formie. To temat niezwykle ważny z perspektywy KiK, który niedawno świętował otwarcie 350 sklepu stacjonarnego w Polsce. Pandemia to bardzo pouczający czas, który wprowadził sektor retail na zupełne inne tory. Nie oznaczało to zerwania ze wszystkim, co do tej pory znaliśmy, tylko przystosowania działań do nowych realiów. Podobnie z zakupami stacjonarnymi – jestem spokojny o ich przyszłość, pod warunkiem, że spełniają one obecne oczekiwania klientów. Dzisiaj nie chodzi wyłącznie o komfort, ale także o zdrowie osób, które pojawiają się w sklepach i centrach handlowych. Najbardziej pożądane są i będą te zakupy, które można zrobić łatwo oraz bezpiecznie. Może galeria handlowa straci na znaczeniu jako miejsce do spędzania wolnego czasu, ale nie oznacza to, że w ogóle nie będzie klientów. Z uwagi na te prognozy jeszcze bardziej cieszy nas fakt, że już od ponad roku we wszystkich nowo otwieranych sklepach KiK jest wdrażany nowy system ekspozycji, który pomaga robić zakupy w jeszcze bardziej intuicyjny, czyli szybszy i łatwiejszy sposób. Dobre powiązanie poszczególnych grup asortymentowych ma przełożenie na zwiększenie zadowolenia klientów, szczególnie w obecnych czasach.

Fenomen dyskontów można obserwować od jakiegoś czasu, chociaż mówi się, że wydarzenia z 2020 roku przełożą się na wzrost ich znaczenia w branży, bo klienci mocniej będą zwracali uwagę na budżet zakupowy. Czy minione miesiące wpłynęły w jakiś sposób na plany KiK na kolejne miesiące?

Wzrost znaczenia dyskontów obserwowaliśmy jeszcze przed pandemią. Polski klient szukanie dobrych cen ma wpisane w DNA, więc aktywnie interesował się sklepami, w których mógł znaleźć produkty dobrej jakości (potwierdzonej certyfikatami), zgodne z bieżącymi trendami i zapłacić za to niewielkie pieniądze. Pandemia nie tyle pomoże, co po prostu nie przeszkodzi w rozwoju KiK. Dla wielu firm rok 2020 był czasem na weryfikację dotychczasowych działań i odpowiedzenie sobie na pytanie, jaką ścieżką należy podążać w przyszłości, by przetrwać i odnosić sukces. Dla nas rok 2020 był zdecydowanie pouczającym czasem, jednak w żaden sposób nie zmienił naszych planów rozwoju – wciąż myślimy o poszerzaniu naszej sieci, skupiamy się na kliencie i oferujemy stale niskie ceny. I tak nieprzerwalnie od 8 lat w Polsce i 26 lat na świecie – opowiada dyrektor generalny KiK.

Dotychczas można było usłyszeć o tempie rozwoju na poziomie 50-60 nowych otwarć rocznie, docelowej liczbie 650 sklepów w Polsce. KiK pojawiał się w galeriach handlowych, ale także przy deptakach i centrach miast. Czy w 2021 roku uda się podtrzymać te założenia?

Mamy nadzieję, że uda się zrealizować nasze założenia ekspansyjne, jednak są one także uwarunkowane czynnikami niezależnymi od nas. Na pewno dołożymy wszelkich starań, aby w następnym roku móc się pochwalić nowymi otwarciami. Niezmiennie będziemy stosować dywersyfikację lokalizacji – oznacza to, że kolejne sklepy KiK będzie można odnaleźć zarówno w wielkich galeriach handlowych, jak i w małych centrach typu convenience. Chociaż ten rok pokazał nam, że jest to bardzo dobra strategia, to wybór rodzaju nieruchomości komercyjnej wciąż pozostanie kwestią indywidualną danej lokalizacji. Nasze plany określiłbym jako ostrożne, ale ambitne – niezmiennie chcemy się rozwijać i zamierzamy to robić, ale musimy brać pod uwagę wszystkie scenariusze i być na nie przygotowani. Myślę, że takie podejście nie zaszkodzi całemu sektorowi retail – w końcu jeszcze wiele przed nami.

 



Tagi: KiK Robert Boguszewski
Oceń artykuł:

Fot: KiK Źródło: KiK

Ostrożnie, ale ambitnie - 2021 oczami KiK

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.