Dzięki automatom paczkowym klienci mogą osobiście odebrać zakupy dokonane online na www.leroymerlin.pl lub w sklepie stacjonarnym w dowolnym momencie, bezkontaktowo, szybko i bez konieczności wchodzenia do budynku.
Każdy z szybkomatów Leroy Merlin ma skrytki umożliwiające umieszczenie produktów:
do 2 metrów długości,
o pojemności wózka sklepowego.
Dodatkowo obecnie 53 szybkomaty umożliwiają również odbiór większych zamówień. W sklepach, przy których są umiejscowione, zamówienia przygotowywane są na wózkach platformowych umieszczanych w specjalnie zaprojektowanych w tym celu skrytkach.
Po złożeniu zamówienia w sklepie internetowym i wyborze opcji odbioru zakupów w sklepie system kieruje zakwalifikowane (na podstawie gabarytów i odporności na wilgoć i temperaturę) zamówienia do szybkomatu. Po umieszczeniu zamówienia w automacie klient otrzymuje SMS z kodem odbioru i kodem QR. Do odbioru w szybkomatach mogą zostać przekierowane również zamówienia składane w sklepach stacjonarnych. Paczkę można odebrać w ciągu 48 godzin od momentu otrzymania wiadomości SMS.
Sieć Leroy Merlin uruchomiła pierwszy testowy szybkomat w ramach usługi Click&Collect, w październiku 2020 r. przy sklepie Poznań Suchy Las. W związku z pozytywnymi opiniami klientów, do końca listopada 2021 roku zostały uruchomione kolejne 62 automaty paczkowe. Planowane jest, że do końca tego roku szybkomaty będą dostępne przy 71 sklepach Leroy Merlin w całej Polsce.