Obroty Galerii Jurajskiej w górę

2020-01-16 | 13:32

Utrzymujący się wzrost liczby klientów, inwestycja w customer experience, kompletna oferta, ale także skuteczny marketing wypełniony działaniami pro sale sprawiły, że w 2019 roku Galeria Jurajska zanotowała najwyższy od 3 lat wzrost obrotów.

Oferta nakręca obroty
Klienci wydają coraz więcej w Galerii Jurajskiej, coraz chętniej wybierając ją zarówno na swój weekendowy shopping, jak również na codzienne, szybkie zakupy. Efekt? W 2019 roku w porównaniu do 2018 obroty najemców wzrosły tutaj aż o blisko 7 proc.

- W 2019 roku Galeria Jurajska była jednym z najchętniej odwiedzanych centrów handlowych w województwie śląskim. Widać to zarówno w utrzymującym się na wysokim poziomie footfallu, jak również we wzroście obrotów. Ten ostatni wynik dodatkowo pokazuje, że jesteśmy miejscem, w którym robi się konkretne zakupy 

- mówi Anna Borecka - Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Skłania do tego bardzo atrakcyjna oferta. Ta składa się aż z 200 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Klient w galerii znajdzie m.in. kompletną ofertę modową, na która składają się wszystkie najpopularniejsze dziś polskie i zagraniczne marki - z ZARA, Massimo Dutti, Guess, H&M, Reserved, Cropp, House, Kazar, Ecco i Deichmann na czele. W sumie segment fashion to aż 71 najemców.

Ale nie tylko moda skłania do zakupów. Centrum handlowe posiada także najszerszą w regionie ofertę rozrywki i spędzania czasu wolnego. Tę wypełnia m.in. z 8-salowe kino Cinema City, mający 500 m kw. park rozrywki Bajkowy Labirynt, liczące 8,5 tys. m kw. Bulwary Jurajskie czy fitness clubu Calypso. Całość dopełnia aż 17 lokali gastronomicznych zlokalizowanych w alejach handlowych, ale także wokół nowoczesnej strefy food court.

Klientów przyciągają także inne segmenty oferty. W tym m.in. segment wyposażenia wnętrz wypełniony dziś 7 najemcami, w tym m.in. salonami DUKA, Ernest Rust, home&you czy Jysk. Popularne wśród klientów są także usługi. Ten wycinek oferty to aż 25 punktów, wśród których znaleźć można teleoperatorów i bank, ale także biura podróży, salony fryzjerski i beauty, pralnię czy pocztę. Nie bez wpływu na obroty jest także oferta zdrowia i urody z 15 salonami czy oferta biżuterii licząc sobie aż 14 sklepów, w tym dwa marki Apart.

- Odwiedzających przyciąga dziś zarówno szerokość oferty, jak również dostępne u nas marki, unikalne w północnej części woj. śląskiego, a do tego dopasowane do oczekiwań lokalnego rynku. Magnesem jest także kompletność naszego tenant-mix'u, co umożliwia zrobienie bardzo różnych zakupów podczas jednej wizyty. Klienci cenią sobie także rozwój oferty i nowości, jakie się w niej pojawiają z każdym rokiem

- mówi Borecka-Suda.

I tak tylko w 2019 roku Jurajska zanotowała 10 nowych otwarć, m.in. tak znanych marek jak Guess, Kodano Optyk, Puccini, Borgio, Sugarfree/Cardiobuny, Pit Bull West Coast czy restauracji Pasibus. Galeria przedłiżyła także umowy z 52 najemcami, co zaowocowało m.in. modernizacją sklepów, a niektórych przypadkach ich powiększeniem. 2020 rok również zapowiada się ciekawie. W styczniu grono najemców zasili mający 1 tys. m kw. salon eobuwie.pl. W kolejnych miesiącach w planach jest otwarcie salonów m.in. Xiaomi, Change Lingerie i Venezia.

- Staramy się cały czas zaskakiwać naszych klientów nową ofertą, zapraszając do współpracy marki, jakich oczekuje od nas lokalny rynek. Jednocześnie nasi wieloletni partnerzy również inwestują, zmieniając np. koncepty handlowe na bardziej nowoczesne czy poszerzając swoje lokale, a co za tym idzie także ofertę. W 2019 roku taki ruch wykonało aż 7 naszych wieloletnich najemców - mówi Borecka-Suda.

Wspierający sprzedaż marketing
Ale nie tylko oferta stała się siłą napędową obrotów, także zorientowany na sprzedaż marketing. W 2019 roku Galeria Jurajska z sukcesem zrealizowała aż 16 projektów, które wspierały sprzedaż i promowały ofertę najemców. W tym m.in. konkurs prosprzedażowy "Morze nagród"" czy trwająca 10 dni loterię na 10. urodziny, w której pula nagród warta była ponad 57 tys. zł. Ten ostatni projekt zaangażował blisko 10 tys. klientów, którzy zarejestrowali zakupy o wartości ponad 1,9 mln zł.

Ponadto Galeria Jurajska na stałe wprowadziła możliwość robienia zakupów ze stylistką. Średnia wartość zakupów w towarzystwie ekspertki wyniosła 1,3 tys. zł!  Sukcesem okazało się także wprowadzenie karty podarunkowej. Od stycznia do października 2019 roku wartość jej sprzedaży wyniosła ponad 2,67 mln zł, tj. o 54% więcej niż przed rokiem. Do zakupów skłaniały także inne akcje, w tym towarzyszące eventom rabaty, dwie edycje pokazów mody, wyprzedaże czy Black Friday. Niedzielnemu handlowi pomógł natomiast projekt "Niedzielnego Centrum Rozrywki", którym centrum handlowe promowało ofertę i atrakcje dostępne w galerii w wolne dni.

- Z uwagi na sytuację na rynku, wywołaną przez ustawę ograniczającą handel, plan marketingowy na 2019 rok był bardzo wyważony. Z jednej strony, wypełniło go aż 28 wydarzeń, których celem była aktywizacja footfall.  Z drugiej zaś, wspierał najemcę i jego biznes. Stąd też ściślejsza współpraca z najemcami ii większa niż przed rokiem liczba akcji prosprzedażowych, realizowanych zarówno na pasażu, ale także w social mediach

- mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.

Customer experience też wpływa
Przedstawiciele centrum handlowego wskazują także na jeszcze jeden element, który przyczynił się do sukcesu w 2019 rok. Przez ostatnie 4 lata Galeria Jurajska mocno inwestowała, zwłaszcza w customer experience. W efekcie, pojawiły się nie tylko nowe przestrzenie relaksu czy miejsca rozrywki, ale także liczne udogodnienia dla klientów, w tym np. nowe miejsca parkingowe dla samochodów, rowerów, motocykli i autokarów czy aplikacje ułatwiające poruszanie się po parkingu.

- Galeria Jurajska ewoluuje, a w swojej ewolucji stawia na komfort robienia zakupów. Wszystkie inwestycje, jakie do tej pory zrealizowaliśmy, czy dotyczyły one alei handlowych, terenów zielonych czy parkingów, miały na celu podnieść jeszcze bardziej jakość zakupów, zapewniając tym samym customer experience na najwyższym światowym poziomie. Efekty tego widać. Jurajska ma już wierne grono klientów, którzy wracają regularnie na zakupy, stale także pozyskuje nowych, rozszerzając swój zasięg nie tylko w woj. śląskim, ale także na sąsiadujące z nami m.in. województwa łódzkie i opolskie  - mówi Borecka-Suda

Tagi: Anna Boreca-Suda Galeria Jurajska Raport Violetta Dziubin – Łuszczyk
Oceń artykuł:

Źródło: Galeria Jurajska

Obroty Galerii Jurajskiej w górę

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.