Nowy wymiar ulicy handlowej

2023-09-19 | 08:34

Gigant branży sportowej, Decathlon, zapowiedział otwarcie pierwszego w Polsce sklepu w nowym formacie. Decathlon City, bo o nim mowa, powstaje w centrum Warszawy, w budynku International Business Center (IBC) przy stacji metra Politechnika. Marka do tej pory kojarzona z obecnością w centrach i parkach handlowych proponuje nowoczesny koncept sklepu wpisującego się w trend omnichannel. Jak podkreślają eksperci międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, ulice handlowe nie będą domeną wyłącznie kawiarni, restauracji oraz, w miejscach takich, jak centrum Warszawy, marek luksusowych.

Koncept Decathlon City zakłada umożliwienie klientom szybkich zakupów z oferty związanej z najpopularniejszymi sportami w okolicy domu czy pracy. Dodatkowo można tam zamówić produkty z pełnej oferty Decathlon, z bezpłatną dostawą do sklepu lub dostawą do domu, odebrać zamówienia Click&Collect czy skorzystać z innych usług marki.

- Decathlon City jest odpowiedzią na dywersyfikujące się potrzeby klientów. Centra i parki handlowe niezmiennie cieszą się popularnością, na co wskazuje dodatnia dynamika odwiedzalności (+3%) porównując Q2 2023 roku do sytuacji sprzed roku. Część klientów jednak aktywnie korzysta z możliwości, jakie daje dziś technologia – albo zamawiają online z odbiorem w sklepie, albo oglądają produkt w salonie, aby później zamówić go online z dostawą do domu. Dla nich sklep położony w centrum miasta, w pobliżu domu lub pracy jest idealnym rozwiązaniem

- mówi Magdalena Gniazdowska, Leasing Manager, Retail Agency w Cushman & Wakefield, firmy odpowiedzialnej za znalezienie lokalizacji na pierwszy sklep Decathlon City w Warszawie.

Przedstawicielom firmy Decathlon zależało, aby pierwszy w Polsce sklep w nowym formacie był zlokalizowany w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszych, dobrze skomunikowanym z innymi dzielnicami miasta – zarówno, jeżeli chodzi o komunikację miejską, jak i hulajnogi oraz rowery. Doskonałym wyborem okazał się budynek International Business Center (IBC) zlokalizowany w Warszawie przy stacji Metro Politechnika, co zapewnia szybkie połączenie ze ścisłym centrum miasta oraz innymi dzielnicami.

Firma doradcza Savills jest agentem wyłącznym ds. komercjalizacji powierzchni biurowej w budynku IBC. Właścicielem nieruchomości jest fundusz Deka Immobilien.

- Decathlon City na swoją pierwszą lokalizację wybrał budynek International Business Center (IBC) w Warszawie. Lokalizacja ta idealnie wpisuje się w założenia nowego konceptu z racji na położenie i doskonałym dostępem do komunikacji miejskiej  oraz terenów rekreacyjnych w pobliskim parku Pole Mokotowskie. Nie bez znaczenia był również układ powierzchni dwupoziomowego lokalu o powierzchni 230 mkw., który pozwala na efektowne wyeksponowanie oferowanych przez nich produktów. Najemca wykorzysta również bardzo dobrą ekspozycję przeszklonej witryny od strony ul. Polnej, gdzie zainstalowane zostaną nowoczesne nośniki cyfrowe, w tym hologramy do prezentacji ambasadorów marki – mówi Tomasz Stromidło, dział powierzchni biurowych, reprezentacja właściciela, Savills.

Ewolucja metropolii podyktowana zarówno zmianą oczekiwań mieszkańców, jak i względami środowiskowymi, sprawia, że rośnie znaczenie ulic handlowych. Tak, jak na oddalonych od centrum osiedlach mieszkaniowych ważne są punkty usługowo-handlowe w parterach, tak w i centrum miast rośnie zapotrzebowanie na większą różnorodność oferty. Mieszkańcy nie chcą marnować czasu na dalekie dojazdy, chcą móc zrealizować swoje codzienne potrzeby w bliskiej odległości od domu czy pracy.

- Przez pewien czas, po rozkwicie centrów handlowych, główne ulice handlowe największych polskich miast zmieniły się przede wszystkim w siedzibę gastronomii i kawiarni oraz tam, gdzie było to uzasadnione, marek luksusowych. Polacy ewidentnie nadal chcą spędzać czas w dużych formatach retail, których oferta ewoluowała przez lata w kierunku nie tylko zakupów, ale i rozrywki. Jednak na rynku jest miejsce na nowe koncepty takie, jak Decathlon City. Do grona sieci małych sklepów spożywczych czy drogerii dołączają stopniowo kolejne brandy z innych sektorów i trend ten narasta - podsumowuje Magdalena Gniazdowska.

Tagi: Cushman & Wakefield Magdalena Gniazdowska Decathlon City
Oceń artykuł:

Źródło: C&W

Nowy wymiar ulicy handlowej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.