- Nie mieliśmy wątpliwości, że wiążąc się z marką Telepizza będziemy chcieli się intensywnie rozwijać i uruchamiać kolejne restauracje. Tę trzecią w Markach otworzyliśmy w formie ajencji. Osiągamy więc nasz cel przy stosunkowo ograniczonych nakładach własnych związanych z uruchomieniem kolejnej pizzerii – mówi nam Pani Ewa Gruszkiewicz
Telepizza, globalna marka założona przez Hiszpanów, w Polsce obecna jest od 1992 roku. Była liderem dostaw pizzy na telefon. Obecnie, krajowe aktywa sieci, poprzez spółke T-pizza sp. z o.o., właścicielsko i zarządczo są kontrolowane przez dwóch menadżerów – Daniela Piekarskiego i Michała Igora Piaseckiego, wcześniej związanych z Subwayem, największą na świecie siecią franczyzową. To nowi właściciele Telepizzy wdrażają i oferują obecnie swoim partnerom format ajencji. Pizzeria w Markach jest drugim po Gdańsku lokalem działającym w tym formacie. Wkrótce uruchomiony zostanie kolejny, na Starym Mieście w Warszawie.
- Nie ukrywam, że inspiracją do uruchomienia takiego modelu współpracy była dla nas Żabka, która od dawna oferuje ajencję. Dynamika rozwoju Żabki na krajowym rynku robi imponujące wrażenie. Postanowiliśmy więc powielić format ajencyjny w rozwoju naszej sieci pizzerii
– wyjaśnia Michał Igor Piasecki, prezes zarządu spółki T-pizza, zarządczy marki Telepizza w Polsce.
Spółka, w swojej ofercie ajencyjnej dla partnerów biznesowych, proponuje przede wszystkim odpowiednio dobraną, pod względem biznesowym lokalizację punktu sieci. Ma to optymalizować koszty stałe związane z prowadzeniem pizzerii oraz zapewnić, zgodnie z modelem działalności Telepizzy, maksymalne zasięgi w usłudze dostaw pizzy na telefon lub zamówionej on-line. Oczywiście ajent korzysta też z całego wachlarza operacyjnego w ramach sieci, jej struktury logistycznej oraz unikalnego produktowego know-how. Spółka pokrywa też 80 procent nakładów związanych z adaptacją i wyposażeniem lokalu. Ajent wnosi 20 kosztów udziału w tej inwestycji oraz zobowiązuje się, z bieżących przychodów, wnosić standardową opłatę franczyzową tzw. Royal Pay oraz rozłożoną na lata stawkę dzierżawną.
- Chcemy, dzięki takim rozwiązaniom, zapewnić naszym partnerom maksymalne bezpieczeństwo finansowe związane z rozpoczęciem działalności na własny rachunek. Bezpieczeństwo, również w długiej perspektywie czasowej prowadzenia biznesu, dzięki sile i tradycji marki na rynku i naszym innowacyjnym rozwiązaniom
w zakresie zarządzania siecią w obszarze gastronomii. Wierzymy, że taki model przyciągnie do Telepizzy partnerów pracowitych, zaangażowanych i wyzwoli ich kreatywne podejście do kształtowania własnego pomysłu na osobisty rozwój - dodaje Michał Igor Piasecki.