Zmieniając swoje logo, bazujące na barwnej historii sieci odzieżowej, Kappahl wyznacza początek większych zmian. Firma opracowała zupełnie nową strategię marki, która zakłada zmianę pozycji Kappahl, z marki produktowej na markę bazującą głównie na wartościach. Pierwsza część tych prac wiąże się z nową identyfikacją wizualną i odświeżonym logotypem.
Rozpoczynamy nowy etap w historii Kappahl. W ciągu najbliższych lat planujemy zmienić i rozwinąć Kappahl na wielu płaszczyznach. Naszym celem jest zapewnienie lepszej obsługi klienta na co dzień
– mówi dyrektor generalna Kappahl, Elisabeth Peregi.
W tej chwili Kappahl przechodzi wielką przemianę. Wewnętrznie już od dłuższego czasu firma pracuje nad przygotowaniem Kappahl do dalszego rozwoju, do wejścia na nowe rynki, nowe kanały z nowymi markami. Przygotowania przeprowadzono między innymi na podstawie bardzo intensywnego i wieloetapowego dialogu z konsumentami wybranych grup docelowych, z którymi Kappahl się identyfikuje.
W ciągu tego roku przeprowadziliśmy wiele rozmów z naszymi klientami z myślą o rozwoju marki i naszej pozycji. Prace te wzmocniły zespół Kappahl i spowodowały większe skupienie na konkretnych celach
– mówi Elisabeth Peregi.
Aby wyraźnie pokazać przemianę Kappahl firma opracowała nową identyfikację wizualną, odświeżyła logotyp, co jest jednym z kluczowych elementów całej przemiany.
Kappahl korzysta z graficznej spuścizny pozytywnych lat 70. Nowy logotyp Kappahl powstał czerpiąc inspirację ze wszystkich dotychczasowych logotypów Kappahl.
Nasza historia jest unikalna. Przeanalizowaliśmy naszą historię graficzną i zainspirowaliśmy się pozytywną ekspresją lat 70. Kappahl. Okrągłe, geometryczne kształty, które mówią same za siebie oraz nieco cięższa czcionka tworzą unikalny charakter graficzny, ale nie odchodzą zbyt daleko od obecnych elementów graficznych. Poza tym opracowaliśmy własną, unikalna czcionkę (Kappahl Type), która bazuje na podstawowym kształcie naszego logotypu
– mówi Madeleine Ahlström, dyrektor ds. marketingu Kappahl, która uczestniczyła w opracowaniu nowej strategii marki Kappahl.
Kappahl upraszcza i modernizuje także logotyp poprzez usunięcie dużego A. Duże A odnosiło się do założyciela sieci odzieżowej - Pera-Olofa Ahla. Teraz jego nazwisko dosłownie mówiąc „wprowadzi się na stałe” i w ten sposób bardziej zintegruje się z całą działalnością.
Logotyp Kappahl na przestrzeni lat:
Podobnie, jak wszystkie elementy identyfikacji wizualnej marki, logotyp reprezentuje wartości, które wyznaje Kappahl: różnorodność na co dzień oraz odzież, która jest odpowiednia na każdą okazję.
Nowy logotyp reprezentuje Future Kappahl. To pierwszy sygnał dla naszych klientów i reszty świata na temat tego, co się dzieje w Kappahl
– mówi Elisabeth Peregi.
Nowa strategia marki Kappahl oraz nowy design powstały we współpracy z Lynxeye.