Nowa identyfikacja wizualna Kappahl

2021-08-24 | 11:00

Zmieniając swoje logo, bazujące na barwnej historii sieci odzieżowej, Kappahl wyznacza początek większych zmian. Firma opracowała zupełnie nową strategię marki, która zakłada zmianę pozycji Kappahl, z marki produktowej na markę bazującą głównie na wartościach. Pierwsza część tych prac wiąże się z nową identyfikacją wizualną i odświeżonym logotypem.

 

Rozpoczynamy nowy etap w historii Kappahl. W ciągu najbliższych lat planujemy zmienić i rozwinąć Kappahl na wielu płaszczyznach. Naszym celem jest zapewnienie lepszej obsługi klienta na co dzień

– mówi dyrektor generalna Kappahl, Elisabeth Peregi. 

W tej chwili Kappahl przechodzi wielką przemianę. Wewnętrznie już od dłuższego czasu firma pracuje nad przygotowaniem Kappahl do dalszego rozwoju, do wejścia na nowe rynki, nowe kanały z nowymi markami. Przygotowania przeprowadzono między innymi na podstawie bardzo intensywnego i wieloetapowego dialogu z konsumentami wybranych grup docelowych, z którymi Kappahl się identyfikuje.

W ciągu tego roku przeprowadziliśmy wiele rozmów z naszymi klientami z myślą o rozwoju marki i naszej pozycji. Prace te wzmocniły zespół Kappahl i spowodowały większe skupienie na konkretnych celach

– mówi Elisabeth Peregi.

Aby wyraźnie pokazać przemianę Kappahl firma opracowała nową identyfikację wizualną, odświeżyła logotyp, co jest jednym z kluczowych elementów całej przemiany.

Kappahl korzysta z graficznej spuścizny pozytywnych lat 70. Nowy logotyp Kappahl powstał czerpiąc inspirację ze wszystkich dotychczasowych logotypów Kappahl.

Nasza historia jest unikalna. Przeanalizowaliśmy naszą historię graficzną i zainspirowaliśmy się pozytywną ekspresją lat 70. Kappahl. Okrągłe, geometryczne kształty, które mówią same za siebie oraz nieco cięższa czcionka tworzą unikalny charakter graficzny, ale nie odchodzą zbyt daleko od obecnych elementów graficznych. Poza tym opracowaliśmy własną, unikalna czcionkę (Kappahl Type), która bazuje na podstawowym kształcie naszego logotypu

– mówi Madeleine Ahlström, dyrektor ds. marketingu Kappahl, która uczestniczyła w opracowaniu nowej strategii marki Kappahl.

Kappahl upraszcza i modernizuje także logotyp poprzez usunięcie dużego A. Duże A odnosiło się do założyciela sieci odzieżowej - Pera-Olofa Ahla. Teraz jego nazwisko dosłownie mówiąc „wprowadzi się na stałe” i w ten sposób bardziej zintegruje się z całą działalnością. 

Logotyp Kappahl na przestrzeni lat:

Podobnie, jak wszystkie elementy identyfikacji wizualnej marki, logotyp reprezentuje wartości, które wyznaje Kappahl: różnorodność na co dzień oraz  odzież, która jest odpowiednia na każdą okazję.  

Nowy logotyp reprezentuje Future Kappahl. To pierwszy sygnał dla naszych klientów i reszty świata na temat tego, co się dzieje w Kappahl

– mówi Elisabeth Peregi. 

Nowa strategia marki Kappahl oraz nowy design powstały we współpracy z Lynxeye.

Tagi: Elisabeth Peregi KappAhl Madeleine Ahlström
Oceń artykuł:

Źródło: Kappahl

Nowa identyfikacja wizualna Kappahl

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.