Najważniejszą metamorfozę przeszedł klient

2020-06-08 | 09:00

Najważniejszą – z perspektywy retailu – metamorfozę przeszedł sam klient. Dziś mamy do czynienia ze znacznie bardziej świadomym odbiorcą, który ma jeszcze wyższe wymagania i nie boi się powiedzieć „sprawdzam” – każdej marce, każdemu produktowi, każdej obietnicy. Dlatego dziś rynek (zarówno z perspektywy centrów handlowych, jak i ich najemców) musi sobie nieustannie zadawać pytania: jaki jest klient, czego szuka, czego potrzebuje.

Branża retail i wszyscy, którzy ją tworzą – firmy, najemcy, centra handlowe i sami klienci – dotarli do momentu, kiedy to zakupy przestały być wyłącznie koniecznością. Marki muszą oferować coś więcej: doświadczenia, przeżycia, emocje – i to najlepiej w wielu punktach styku. Należy pamiętać, że cena dla klienta jest tylko jednym z kryteriów wyboru, a nie determinantą decyzji zakupowych. I tu nie sposób nie wspomnieć o tym, że istotnym wydarzeniem w ciągu ostatnich lat było pojawienie się dyskontów i zwiększenie ich roli na rynku. Tylko mowa tu o dyskontach w najlepszym tego słowa znaczeniu – tych, które poza ceną oferują swoim klientom jakąś wartość dodaną, budują trwałe relacje – chociażby w mediach społecznościowych. Na przykładzie marki KiK można stwierdzić, że jest to strategia, która przynosi efekty.

Przez 8 lat obecności na polskim rynku KiK zrealizował wiele ciekawych projektów, dzięki którym zyskał w oczach klientów. Aktualnie ci nie postrzegają go wyłącznie jako sklep z dużym asortymentem i atrakcyjnymi cenami, choć nie zmieniło się to, że przychodząc do sklepu, zawsze znajdą bogatą ofertę basic’ową, produkty dobrej jakości, a także odpowiedzi na najnowsze trendy modowe i wnętrzarskie. Klient wie, co może znaleźć w KiK, a rolą sieci sklepów jest po prostu urzeczywistnianie hasła zawartego w nazwie – dawanie wyrazu temu, że to „klient jest królem”.

„Klientocentryczność” – to podejście, które mimo dynamicznie zmieniającego się świata.

Tagi: KiK Polska
Oceń artykuł:

Fot: KiK Polska Źródło: KiK Polska

Najważniejszą metamorfozę przeszedł klient

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.