W rankingu zostały wzięte pod uwagę wskaźnik Buzz z badania YouGov BrandIndex. Wskaźnik ten odpowiada na pytanie „O których markach słyszałeś coś pozytywnego/negatywnego w ciągu ostatnich 2 tygodni?”. W zestawieniu prezentowane są wskaźniki netto (różnica wskazań pozytywnych i negatywnych).
Lista YouGov Buzz Top 10 obejmuje marki, dla których wskaźnik ten jest najwyższy. W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Buzz zajmują Allegro, Lidl i Rossmann. Tuż poza podium, z różnicą 0,5 p.p., uplasował się BLIK. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Biedronka, E. Wedel, McDonald’s, Pepco, Toyota i Winiary. To o nich słyszeliśmy najwięcej pozytywnych opinii w roku 2023.
W drugim rankingu TOP 10 Improvers znalazły się marki, które znacząco poprawiły swój wynik Buzz w porównaniu z poprzednim rokiem (2023 vs. 2022). Na podium znalazły się marki Revolut, Action oraz Leroy Merlin (w tym ostatnim przypadku jest to odbicie po znaczącym spadku w roku 2022). Czwarta pozycja przypadła firmie Dealz, zaś na kolejnych miejscach uplasowały się Decathlon, PayPo i Blik. Zestawienie zamykają marki Allegro Pay, Klarna, Vinted.
Warto podkreslić fakt, że pozytywne opinie o markach w wielu przypadkach przełożyły się na wzrost wskaźników wizerunkowych, o czym autorzy rankingu pisali w styczniu (ranking YouGov Best Brands).
- Na liście YouGov Buzz Top 10 znajdują się najsilniejsze marki w Polsce. Jak widać, pozytywny wizerunek marki przekłada się również na wysoki poziom pozytywnych opinii, jakie docierają do konsumentów różnymi kanałami. W ten sposób najlepsi gracze uzyskują dodatkowe wzmocnienie swoich działań marketingowych – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.