- "Pijalnia Wódki i Piwa" już wiele lat temu okazała się strzałem w dziesiątkę. Nieustannie cieszy się ogronmym zainteresowaniem, przynosząc nam oczekiwane efekty. Sukcesywne poszerzanie zasięgu tego konceptu wydaje się więc być naturalnym krokiem. Właśnie uruchomiliśmy kolejny, czwarty już lokal sieci we Wrocławiu. Wrocławianie uwielbiają i tłumnie nas odwiedzają, a wybór nowego miejsca nie był przypadkowy. Najnowsza Pijalnia została usytuowana przy ulicy Ruskiej 58/59, w sąsiedztwie kilku innych lokali o podobnym charakterze. W oparciu o szczegółową analizę rynku i rosnący popyt, decyzja o otwarciu kolejnego lokalu w centrum Wrocławia nie budzi naszym zdaniem ryzyka kanibalizacji. Wręcz przeciwnie, liczymy na synergiczne oddziaływanie między lokalami, co pozwoli nam jeszcze lepiej zaspokoić popyt naszych gosci i maksymalnie wykorzystać potencjał Wrocławia
– informuje Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska S.A.
Budżet na powstanie nowo otwartego lokalu pochodził ze środków własnych Grupy.
Oprócz Pijalni przy ulicy Ruskiej, we Wrocławiu Pijalnię Wódki i Piwa znaleźć można również przy Ratuszu na Rynku Głównym, na pasażu Niepolda oraz przy ulicy Św. Mikołaja 8/11.
Pijalnia Wódki i Piwa to jeden z najstarszych konceptów Grupy, który poprzez charakterystyczną ofertę kulinarną i wyjątkowy wystrój, umożliwia klientom cofnięcie się do lat 70-tych XX wieku z okresu PRL w Polsce. Ideą tego pomysłu jest by w niecodziennej scenerii, oferować konsumentom, typowe dla tamtych czasów napoje i przekąski.
Aktualnie sieć PWiP liczy 33 lokale, natomiast docelowo Mex Polska widzi potencjał dla 100 Pijalni Wódki i Piwa w całej Polsce.
Model biznesowy Grupy kapitałowej Mex Polska zakłada sukcesywną rozbudowę wszystkich pięciu dostępnych konceptów gastronomicznych. W myśl tego, jeszcze w tym półroczu Mex Polska planuje otwarcie 6 nowych lokali, z uwagi na ekspansję Grupy w Krakowie, Nowym Sączu, Zamościu, Mławie i Katowicach – w centrum tego miasta wkrótce dostępne będą dwa lokale z obszaru bistro: nie tylko Pijalnia Wódki i Piwa, ale i Chicas&Gorillas.
Zdaniem Zarządu, zdywersyfikowany model biznesowy spółki oraz bieżący rozwój siatki geograficznej lokali, to czynniki które przyczyniają się do konsekwentnego wzrostu skonsolidowanych wyników finansowych i utrzymania rentowności.