Firma METRO PROPERTIES, zarządzająca dziewięcioma Centrami Handlowymi M1 w Polsce, włącza się w walkę z epidemią COVID- 19. Dla Centrów Handlowych M1 lokalne potrzeby są na pierwszym miejscu. Dlatego też w odpowiedzi na zapotrzebowanie okolicznych szpitali, placówek pogotowia ratunkowego, komisariatów Policji i placówek Straży Pożarnej przekazano ponad 125 tysięcy sztuk różnego rodzaju sprzętu w tym środków dezynfekujących, a także maseczek, rękawiczek ochronnych czy nawet wodoodpornych zamków błyskawicznych potrzebnych do szycia odzieży ochronnej
W czasach epidemii idea #BądźŻyczliwy nabiera całkowicie nowego znaczenia. To już nie tylko uśmiech czy wsparcie niepełnosprawnego sąsiada w zrobieniu sprawunków, to idea konkretnej pomo-cy całym ośrodkom biorącym udział w walce z koronawirusem. Są to między innymi szpitale i przychodnie, a także instytucje wspierające, jak Policja, Straż Pożarna czy zespoły ratunkowe. Wszędzie tam braku-je podstawowych środków higieny i ochrony, a także tak banalnych rzeczy, jak butelkowana woda do picia.
Na reakcję ze strony METRO PROPERTIES nie trzeba było długo czekać. Sprawna mobilizacja Centrów Handlowych M1 i zebranie informacji o lokalnych potrzebach zaowocowała przekazaniem ponad 125 tysięcy sztuk sprzętu i środków czystości, które pomogą w codziennej walce z epidemią. Wśród zakupionych artykułów pierwszej potrzeby znalazły się różnego rodzaju maski i rękawiczki (ponad 58 tysięcy sztuk), a także dość nieoczywiste zaopatrzenie, jak ręczniki papierowe (prawie 53 tysiące) czy 3 tysiące litrów wody do picia. Ponadto dziesiątki litrów płynów do dezynfekcji oraz mydła, kuchenki mikrofalowe i czajniki elektryczne oraz fartuchy chirurgiczne i ochraniacze na buty.
W tym bardzo trudnym okresie dla całej Polski i każdej branży, szcze-gólnie widzimy potrzebę wsparcia ciężko pracujących służb, które bo-rykają się z niedoborami sprzętu. Jeśli możemy pomóc- to z chęcią to robimy, a dzięki zebranym lokalnie informacjom dotyczącym konkret-nego zapotrzebowania, możemy tę pomoc nieść w maksymalnie efek-tywny sposób.
- mówi Jakub Jarczewski Head of PR METRO PROPERTIES
Dodatkowo z inicjatywy M1 powstały lokalne grupy #Bądź-Życzliwy, gdzie każdy może poprosić o pomoc – zarówno w zrobieniu zakupów, jak i chociażby w zdalnym odrobieniu zadań domowych. Lokalne społeczności dzięki idei życzliwości stają się pierwszymi miejsca-mi, gdzie zarówno potrzebujący, jak i wolontariusze mogę sprawnie odpowiedzieć na wzajemne potrzeby.