McWin Capital Partners, poprzez platformę QSR, Rex Concepts, we współpracy z Restaurant Brands International ("RBI"), franczyzodawcą i firmą-matką marki Popeyes, ogłosiły dziś nową umowę Głównego Franczyzobiorcy i Rozwoju podpisaną w celu rozbudowy marki w Rumunii. Rex Concepts będzie zarządzać marką w tym kraju i po przejęciu obecnego operatora Popeyes w Rumunii rozpocznie prowadzenie sześciu istniejących już restauracji. Rex Concepts zobowiązuje się również do rozwoju marki Popeyes do ponad 90 restauracji w kraju w ciągu najbliższych 10 lat.
Inwestycja ta uzupełnia nabycie w 2022 r. przez fundusze, którym doradza McWin, wyłącznej master franczyzy i praw deweloperskich do rozwoju marek Burger King i Popeyes w kilku krajach Europy Wschodniej, z nowymi restauracjami otwartymi w 2023 roku. McWin w szczególności zgodziło się wprowadzić ikoniczną markę restauracji Popeyes do Czech, Polski - a obecnie także do Rumunii - oraz rozwijać markę Burger King w Czechach, Polsce i Rumunii, planując otwarcie 600 restauracji w tych krajach w ciągu najbliższych 10 lat.
Cieszymy się, że możemy podzielić się wielką nowiną o dodaniu kolejnego rynku i przyspieszeniu naszych planów ekspansji dla Popeyes w Europie Środkowej i Wschodniej - mówi Jerzy Tymofiejew, CEO w Rex Concepts. Niedawny, udany debiut Popeyes w Polsce, z otwarciem restauracji we Wrocławiu i Szczecinie, potwierdza ogromne zainteresowanie słynnym kurczakiem z Luizjany. Nasi goście nie tylko doceniają doskonałą jakość i smak marynowanego kurczaka w chrupiącej panierce, ale także czerpią radość i wyjątkową pozytywną energię, jaką marka ma do zaoferowania. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy uczynić tę markę jeszcze bardziej dostępną dla gości w regionie, dodając Popeyes Romania do naszego portfolio - dodaje Tymofiejew.
Henry McGovern, Współzałożyciel McWin Capital Partners, skomentował: Wzrost McWin w Europie Środkowej i Wschodniej jest nie do zatrzymania. W krótkim czasie wprowadzamy główne marki gastronomiczne, takie jak Popeyes, na ważne rynki w tym regionie. W McWin jesteśmy dumni z tego, jak Popeyes stał się wiodącą marką w Europie Wschodniej, rozwijając produkt, który rozpoznawalny przez każdego konsumenta. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy to zrealizować i umacniać nasze relacje z RBI.
Steven K. Winegar, Współzałożyciel McWin Capital Partners, dodał: W McWin mocno wierzymy w Popeyes i już dokonaliśmy kilku inwestycji w tę markę za pośrednictwem naszych funduszy. Ta umowa to doskonały przykład tego, jak możemy pomóc kultowej marce restauracji w nieograniczonym jej skalowaniu, jednocześnie wspierając poprawę kluczowych aspektów, takich jak cyfryzacja, doświadczenie klienta i zrównoważony rozwój marki, będących wymogiem obecnym w każdej dokonywanej przez nas inwestycji.
Możliwości rozwoju marki Popeyes w Europie Środkowej i Wschodniej są ogromne. Nasza współpraca z McWin i Rex Concepts jest świadectwem zaangażowania w przyspieszenie obecności brandu w tym regionie i chęci dostarczenia naszym gościom kultowego kurczaka Popeyes, czyli wyśmienitego jedzenia i doskonałego doświadczenia" - powiedział Thiago Santelmo, Prezes EMEA RBI.
Dzięki pasji marki do dziedzictwa Luizjany i doskonałej, autentycznej kuchni, Popeyes stała się jedną z największych marek restauracji szybkiej obsługi z kurczakiem na świecie, z ponad 4200 restauracji w ponad 30 krajach na całym świecie.