Maxima Grupė, której Stokrotka jest częścią, dołącza do Science Based Targets initiative

2023-04-04 | 09:00

Grupa Maxima, w tym wchodząca w jej skład sieć sklepów Stokrotka, zobowiązała się do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko do 2030 roku. Maxima Grupė przystąpiła do Science Based Targets initiative (SBTi), która zrzesza firmy i organizacje działające na rzecz redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG). Szacuje się, że na projekty służące realizacji wyznaczonych celów członkowie Grupy przeznaczą w ciągu najbliższych siedmiu lat do 100 milionów euro.

Podmioty działające w ramach SBTi dążą do realizacji porozumienia paryskiego, którego celem jest ograniczenie globalnego ocieplenia i zapobiegnięcie wzrostowi temperatury na świecie o więcej niż 1,5oC. Cele Grupy Maxima, w tym sieci sklepów Stokrotka, w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych mają zostać zatwierdzone przez SBTi.

– Jesteśmy dużą grupą firm, w pięciu krajach prowadzimy ponad 1500 sklepów, które każdego dnia odwiedza 1,6 miliona osób. Dlatego rozumiemy, że musimy szukać skutecznych rozwiązań, aby zmniejszyć wpływ naszej działalności na środowisko. Od kilku lat ujednolicamy formaty sklepów i widzimy, że możemy funkcjonować bardziej wydajnie, efektywnie kosztowo i z mniejszym wpływem na środowisko. Jako firma prowadząca działalność w sposób odpowiedzialny, zdecydowaliśmy się podążać za wytycznymi Science Based Targets initiative. Nasze cele dotyczące redukcji emisji gazów cieplarnianych zostaną przedstawione do zatwierdzenia przez SBTi mówi Agnė Voverė, prezes zarządu Maxima Grupė.

Grupa Maxima zobowiązała się do zmniejszenia wpływu na środowisko zgodnie z wytycznymi SBTi na wszystkich pięciu rynkach, na których prowadzi działalność. Oznacza to, że firmy w Litwie, Łotwie, Estonii, Polsce i Bułgarii wspólnie planują do 2030 roku redukcję bezpośrednich i pośrednich emisji gazów cieplarnianych (w ramach zakresu 1 i 2) na poziomie Grupy o 42% w porównaniu z rokiem 2021. Zgodnie z metodologią SBTi ważna jest również ocena emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu wartości firmy. Dlatego celem jest zapewnienie, aby co najmniej 67% dostawców (kalkulacja na podstawie emisji gazów cieplarnianych Grupy) wyznaczyło cele w zakresie redukcji emisji.

– Dbałość o relacje z otoczeniem jest dla nas priorytetem. Dlatego dołączenie w ramach Grupy do Science Based Targets initiative jest ważnym krokiem w naszym rozwoju. Dajemy tym samym wyraźny sygnał naszym klientom, pracownikom i partnerom biznesowym, że chcemy szukać skutecznych rozwiązań, aby zmniejszyć wpływ naszej działalności na środowisko. Dynamicznie się rozwijając, mamy świadomość, że możemy funkcjonować skutecznie, wydajnie i prośrodowiskowo

– mówi Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu Stokrotki, dyrektor sprzedaży i marketingu.

Science Based Targets initiative powstała w 2015 roku jako wiarygodne rozwiązanie pomagające przedsiębiorstwom w wyznaczaniu celów redukcji emisji i mierzeniu ich skuteczności w oparciu o dane naukowe. Cele oparte na nauce wskazują przedsiębiorstwom drogę do redukcji emisji zgodnie z celami porozumienia paryskiego. Z SBTi współpracuje już ponad 4700 podmiotów na całym świecie.

Zgodnie z wytycznymi SBTi emisje gazów cieplarnianych są oceniane i redukowane w trzech obszarach:

Zakres 1 – Emisje gazów cieplarnianych wynikające i związane z bezpośrednią działalnością przedsiębiorstwa.
Zakres 2 – Emisje gazów cieplarnianych wynikające z wytworzenia zużywanej energii elektrycznej i cieplnej.
Zakres 3 – Emisje gazów cieplarnianych wynikające z łańcucha wartość firmy, uwolnione podczas uprawy, produkcji i transportu towarów.

Szacuje się, że firmy zarządzane przez Maxima Grupė zainwestują do 100 mln euro w ciągu najbliższych siedmiu lat w związku z realizacją działań, takich jak wdrożenie rozwiązań z zakresu efektywności energetycznej, rozszerzenie wykorzystania energii odnawialnej oraz stopniowe przechodzenie na stosowanie czynników chłodniczych (freonów) o mniejszym wpływie na klimat.

Warto podkreślić, że jeszcze przed dołączeniem do SBTi, firmy tworzące Grupę Maxima, w tym sieć sklepów Stokrotka, wdrażały rozwiązania przyjazne dla środowiska, m.in. instalując w sklepach oświetlenie LED, zmieniając systemy chłodnicze i stawiając na efektywniejsze wykorzystanie systemów klimatyzacji. Dzięki takim działaniom łączne zużycie energii w Grupie było w 2022 roku o 4% mniejsze niż w 2021 i to pomimo wzrostu liczby posiadanych sklepów.

Tagi: Działania pro-ekologiczne Mirosław Wawryszczuk Stokrotka Maxima Grupė
Oceń artykuł:

Źródło: Stokrotka

Maxima Grupė, której Stokrotka jest częścią, dołącza do Science Based Targets initiative

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.