Maxi Zoo Polska częścią międzynarodowej sieci Fressnapf

2023-10-23 | 09:54
<p>Toersten Toeller, Fressnapf oraz Wojciech Kamiński</p>

Maxi Zoo to sieć sklepów dla zwierząt wchodząca w skład grupy europejskiego giganta – Fressnapf. Założyciel przedsiębiorstwa Toersten Toeller to wizjoner, a jego postawa stanowi dobry przykład tego, że wiara w siebie oraz zdecydowane dążenie do postawionego celu mogą być gwarancją sukcesu.

Pomysł na biznes zrodził się w głowie Torstena Toellera pod koniec 1980 roku podczas podróży po Stanach Zjednoczonych, kiedy zwrócił uwagę na sklep Super Pet. Obiekt zainspirował go tak mocno, że postanowił stworzyć specjalne miejsce z bogatym asortymentem, w którym każdy opiekun będzie mógł kompleksowo wyposażyć swojego pupila. Najpierw podzielił się tą ideą ze swoim ówczesnym szefem. Niestety on nie podzielał entuzjazmu Torstena, który jednak postawił na swoim i 18 stycznia 1990 roku w Erkelenz w Nadrenii Północnej-Westfalii otworzył pierwszy sklep o nazwie Fressnapf. Pomimo początkowych problemów i braku zainteresowania ze strony klientów, przedsiębiorca podwoił asortyment i obniżył ceny. To okazało się kluczowym ruchem, a marka Fressnapf zaczęła rosnąć w siłę.

Ekspansja była tylko kwestią czasu?

W 1992 roku, niedługo po otworzeniu pierwszego sklepu, sieć postawiła na franczyzę. Ten odważny ruch był istotny z biznesowego punktu widzenia. Franczyza pozwoliła marce na dynamiczny rozrost, a na przestrzeni dekady w Niemczech powstało kilkaset nowych obiektów.  Zwieńczeniem długiej drogi i ciężkiej pracy było otwarcie w 2009 roku swojego tysięcznego obiektu w Monachium. Wtedy też Fressnapf weszło w sektor sprzedaży online i uruchomiło w Niemczech sklep internetowy. Zarządzanie tak rozległą siecią wymaga wyjątkowego podejścia. Pomimo tego, że firma od początku stawiała na otwieranie własnych oraz franczyzowych punktów, podczas swojego dynamicznego rozrostu podejmowała decyzje o przejmowaniu innych sieci. Tak było m.in. w Danii, gdzie Fressnapf przejęło sklepy PetGo oraz Petworld przekształcając je w Maxi Zoo Denmark.

Reklama:

Torsten Toeller, dziś jeden z czołowych niemieckich przedsiębiorców, od samego początku chciał stworzyć miejsce, które będzie inne niż wszystkie. Sklepy Fressnapf/Maxi Zoo cechuje duża powierzchnia, która umożliwia klientom wygodne robienie zakupów. Placówki są także otwarte dla pupili, których komfort zawsze był dla Torstena najwyższym z priorytetów. Dzięki temu marka nie zdecydowała się na wprowadzenie do stałej oferty zwierząt. Wyjątkiem są sklepy XXL, które posiadają powierzchnię co najmniej 2,5 tys. m kw. Gwarantują zwierzętom komfortową przestrzeń życiową, która zbliżona jest do tej w naturze. Pozwala to zachować najwyższe standardy opieki. Wspomniane sklepy XXL funkcjonują w tym momencie w innych europejskich krajach grupy Fressnapf. Dziś firma posiada prawie 2000 sklepów w 11 krajach całej Europy i jest największym dostawcą produktów dla zwierząt tego kontynentu.

Fressnapf w Polsce  

W 2012 roku sieć Fressnapf pojawiła się w Polsce pod nazwą Maxi Zoo i w ciągu dekady stała się jedną z najważniejszych marek na rynku zoologicznym. Obecnie posiada 104 placówki w całym kraju i stale otwiera nowe sklepy. Nie zamierza rezygnować z ekspansji w kolejnych latach.  
 
- Byłem szczęśliwy, kiedy w 2012 roku objąłem stanowisko dyrektora zarządzającego sieci Maxi Zoo, ponieważ wierzyłem w jej sukces. Od początku postawiliśmy na mocny, dynamiczny rozwój, a z roku na rok ustawialiśmy poprzeczkę coraz wyżej. Rozwijaliśmy się i stale zwiększaliśmy liczbę sklepów. W zaledwie dekadę staliśmy się polskim liderem sklepów dla zwierząt i jednocześnie znaleźliśmy się w czołówce całej sieci Fressnapf. Kamieniem milowym było uruchomienie sklepu internetowego, które miało miejsce w 2019. Analizując potrzeby klientów, chcieliśmy dać im możliwość zaopatrywania swoich pupili bez wychodzenia z domu. Ten krok okazał się sukcesem, ponieważ dziś sklep regularnie odwiedza kilkaset tysięcy klientów. Kolejnym krokiem było uruchomienie aplikacji Maxi Zoo, która przyczyniła się do znacznego rozwoju ekosystemu. W przyszłości planujemy jeszcze bardziej zwiększyć jej funkcjonalność. Dziś użytkownicy znajdą w niej 5% rabat Friends, kupony rabatowe, informacje o promocjach oraz specjalistyczne artykuły na temat zwierząt. Aplikacja umożliwia również robienie zakupów online. W celu maksymalnego usprawnienia procesu wysyłania przesyłek otworzyliśmy w ubiegłym roku nowy magazyn w Głogowie, który skupia się na zamówieniach B2C dla klientów z Polski oraz Niemiec. Marka Maxi Zoo to nie tylko produkty dla zwierząt. To przede wszystkim miejsce, gdzie klienci oraz ich pupile mogą czuć się komfortowo. To również wykwalifikowani pracownicy, wśród których są prawdziwi pasjonaci zwierząt i eksperci. Będąc częścią europejskiego lidera mieliśmy okazję uczyć się od najlepszych, a skuteczne rozwiązania i strategie zaimplementowaliśmy do działań na rynku polskim. Staramy się też być przykładem dla innych. Uważamy, że szczęśliwsze zwierzęta to szczęśliwsi ludzie. Naszym założeniem od zawsze było bycie jak najbliżej klienta, dlatego stale wprowadzamy rozwiązania, dzięki którym ludzie chcą do nas przychodzić. Zmieniliśmy format naszych sklepów stacjonarnych i wprowadzamy nowe usługi. Wszystko dla zwiększenia pozytywnych doświadczeń zakupowych. Miłość do zwierząt to fundament sieci Fressnapf, a cała grupa angażuje się niesienie pomocy lokalnym organizacjom oraz schroniskom w poszczególnych krajach. W tym również Maxi Zoo Polska. M.in. od lat prowadzimy akcję “Przyjaźń Łączy - Wspólnie dla Zwierząt”, dzięki której wspieramy psich ratowników znajdujących się w szeregach GOPR, a wszystkie nasze sklepy stale współpracują  lokalnymi  schroniskami  

– mówi Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo.

Maxi Zoo Polska to marka, która w krótkim czasie zdobyła sobie sympatię konsumentów i wyrosła na lidera rynku dla zwierząt. Do końca 2023 roku planuje rozszerzyć swoją sieć do ponad 115 sklepów, co jeszcze bardziej umocni jej pozycję w strukturze Fressnapf.

Tagi: Maxi Zoo Wojciech Kamiński Fressnapf
Oceń artykuł:

Źródło: Maxi Zoo

Maxi Zoo Polska częścią międzynarodowej sieci Fressnapf

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.