Redan będący właścicielem praw do znaku towarowego „Top Secret” zawarł umowę udzielenia licencji firmie Syntex Wojewoda, Żychowicz Sp. J. Porozumienie uwzględnia możliwość oznaczania marką „Top Secret” kilku grup towarowych, w tym: bielizny męskiej i damskiej, skarpet męskich i damski oraz klapek. Oferowane będą one w kilku popularnych sieciach handlowych oraz poprzez platformę sprzedażową Allegro. Z tego tytułu Redan będzie uzyskiwał wpływy określone procentowo od wartości towarów wprowadzonych na polski rynek. Wartość minimalnych przychodów netto w latach 2024-2026 prognozowana jest na poziomie co najmniej 1,3 mln zł.
- To dla nas bardzo atrakcyjne rozwiązanie wykorzystujące duży potencjał marki, której wartość budowana była przez wiele lat. Co ważne jako Redan i właściciel brandu będziemy mieli prawo do kontrolowania jakości produktów. W ramach zawartej współpracy określiliśmy na początek cztery grupy towarowe, które nie są wprost konkurencyjne z produktami oferowanymi w sklepach firmowych „Top Secret” oraz poprzez sklep online. W przyszłości dopuszczamy jednak możliwość poszerzenia tej listy”
- powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Redan SA.
Zdaniem Zarządu Redan zawarte porozumienie będzie miało pozytywny wpływ na rozwój marki „Top Secret”. - Pojawienie się marki w popularnych sieciach handlowych z pewnością znacznie zwiększy dotarcie do nowych klientów. Dzięki temu logo „Top Secret” stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalne, co w efekcie powinno przełożyć się na zwiększenie popularności zakupów przez klientów także w sieci firmowej. Wiele innych znanych marek z powodzeniem stosuje taką strategię. Poza „Top Secret” w tych samych sieciach handlowych są już sprzedawane m.in. towary pod markami Pierre Cardin, Umbro, Puma, Kappa, czy 4F - dodał Bogusz Kruszyński.
Prawa do znaków towarowych „TOP SECRET”, „DRYWASH” i „TROLL”, spółka Redan nabyła w październiku 2022 r. Pozwala jej to na uzyskiwanie z tego tytułu przychodów wprost proporcjonalnych do wielkości sprzedaży detalicznej towarów oznaczonych tymi znakami, które oferowane są w sklepach firmowych. W IV kwartale 2022 i I kwartale br. przychody netto z tego tytułu wyniosły 1,2 mln zł. W latach kolejnych przychody te powinny zostać powiększone o opłaty wynikające z zawartej właśnie umowy licencyjnej.