Rosną obroty najemców Galerii Jurajskiej. W marcu to największe w Częstochowie centrum handlowe zanotowało po raz kolejny w ciągu ostatniego roku rekordowy wynik sprzedaży.
Marcowe obroty w górę. Kwartalne też
Obroty Galerii Jurajskiej po raz kolejny na mocnym plusie. Tylko w marcu sklepy w galerii zanotował wzrost sprzedaży aż o 4 proc., w porównaniu z tym samym miesiącem przed rokiem. Pod względem obrotów bardzo dobrze wypadł także cały I-kwartał 2018 roku. W okresie od stycznia do marca obroty Jurajskiej wzrosły o 6,1 proc.
- Najemcy z każdej branży notują dziś u nas stały wzrost obrotów. Bardzo dobre wyniki osiągają m.in. sklepy z ubraniami, butami i dodatkami, biżuterią, a także restauracje, punkty usługowe, kino czy sklepy z wyposażeniem wnętrz. Dobra passa nie omija żadnego z segmentów naszej oferty
– mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Ciekawie wypadają także pierwsze wyniki galerii po wejściu w życie ustawy o zakazie handlu w niedzielę i święta. – Póki co możemy ostrożnie ocenić tylko marzec, na głębsze analizy przyjdzie jeszcze pora. W naszym przypadku w marcu obroty utrzymały swoją tendencję wzrostową. Musimy jednak mieć na uwadze fakt, że sprzedaż mocno nakręciły m.in. zakupy świąteczne i nowe kolekcje w sklepach. Widzimy także, że ruch zaczyna z niedziel rozkładać się także na inne dni tygodnia, zwłaszcza na sobotę i poniedziałek. Ta zmiana spowodowała, że w marcu wzrosła nam dzienna liczba odwiedzin do średniego poziomu 18 tys. klientów – mówi Roman Bugajczyk.
Klienci nakręcają sprzedaż
Rosnąca liczba klientów to jeden z kluczowych czynników wpływający na mocne obroty. Tylko od początku 2018 roku galerię odwiedziło już ponad 1,6 miliona klientów, aż o 100 tys. więcej niż przed rokiem. Rekordowy był także ubiegły rok. W 2017 galerię odwiedziło blisko 7 milionów klientów.
- Liczba klientów systematycznie wzrasta. Rośnie także lojalność wobec marki galerii. Mamy już stałe, liczne grono klientów, którzy robią u nas zakupy nawet kilka razy w tygodniu. Jednocześnie wciąż poszerzamy zasięg oddziaływania, dzięki czemu wzrasta nam grono klientów z miast ościennych. W zasięgu oddziaływania galerii jest dziś nawet 1,49 miliona osób
– mówi Roman Bugajczyk.
Dobrze dopasowana oferta
Ale nie tylko wysoka frekwencja nakręca obroty. Także z sukcesem prowadzona rekomercjalizacji. – Wciąż pracujemy nad rozwojem oferty. Z jednej strony poszerzamy portfolio nowych najemców, zapraszając do współpracy marki krajowe i zagraniczne, z drugiej strony dotychczasowi najemcy inwestują w galerii, powiększając lub modernizując swoje lokale. Na taki ruch wciągu ostatnich 2 lat zdecydowało się aż 30 najemców! – mówi Bugajczyk.
To sprawia, że sama oferta galerii, skupiona dziś na modzie, staje się jeszcze atrakcyjniejsza dla klientów i zdecydowanie bardziej konkurencyjna. Nie bez znaczenia jest także fakt, że najbliższe, duże centra handlowe oddalone są od Częstochowy o ok. 90 km. – Mamy dziś na rynku bardzo solidną pozycję, która umacnia się z każdym rokiem. Fakt, że oferta jest coraz ciekawsza dla lokalnego rynku sprawia, że nasi klienci nie mają już dylematu, czy wybrać się na zakupy do Katowic, Łodzi czy do Częstochowy. Zostają w Częstochowie, bo wszystkie pożądane marki maja pod ręką – mówi.
Opakowanie jest istotne
Na dobrą sprzedaż w Jurajskiej wpływ ma nie tylko dobrze skomponowana i rozwijana oferta, ale także ostatnie inwestycje galerii, które podniosły komfort robienia zakupów, wprowadzając szereg udogodnień. Galeria zainwestowała m.in. w system oznaczeń ułatwiający poruszanie się po pasażu i zmodernizowała toalety (stworzono m.in. toaletę rodzinną) oraz strefę restauracyjną. Pojawiły się także nowe strefy relaksu, w tym strefa z przyłączami umożlwiającymi ładowanie urządzeń mobilnych oraz strefa dydaktyczno-wypoczynkowa z akwariami. Klienci zyskali także dostęp do bezpłatnego wi-fi.
W centrum handlowym wdrożono także najnowocześniejszy w Polsce system zarządzania parkingiem z aplikacją umożliwiającą m.in. odszukanie samochodu na parkingu i sprawdzenie dostępności miejsc parkingowych. Pojawiły się także dodatkowe parkingi – dla rowerzystów i motocyklistów, a także stacja naprawcza dla rowerów. Obecnie w galerii trwają prace modernizacyjne wejścia głównego, a na ukończeniu są bulwary Warty, czyli tereny zielone przy galerii.
- Zakupy w Jurajskiej są dziś bardzo wygodne, co zachęca do częstych wizyt oraz buduje lojalność klienta. Ciekawie zaaranżowana przestrzeń przyciąga także nowych klientów. To z kolei przekłada się na obroty naszych najemców, którzy mogą działać w otoczeniu świadomie rozwijanym, z myślą o kliencie, ale także z myślą o efektywnej sprzedaży. Mamy także na uwadze to, że klienci oczekują dziś od galerii pozytywnego doświadczenia zakupowego. Inwestycje zapewniają mu je – mówi Roman Bugajczyk.