Magazyn Galerie Handlowe - maj 2019

2019-05-07 | 12:00

Na rynku ukazało się właśnie majowe wydanie Magazynu Galerie Handlowe. Rozmowę numeru przeprowadzamy z Danutą Kowalską z METRO Properties, która mówi o niezwykle ważnej roli badań i gromadzeniu informacji. Z kolei eksperci Rady Programowej w tym wydaniu skupili się na wskazaniu wartości i zasad, na podstawie których należy budować trwałe relacje biznesowe.


Danuta Kowalska, Dyrektor Działu Analiz i Badań Rynku w METRO Properties Sp. z o.o.: Analiza trendów wymaga ciągłej obserwacji i wrażliwości rynkowej


Jeszcze 20 lat temu niewiele można było powiedzieć o oczekiwaniach polskich Klientów. Dzięki rozwojowi Internetu i nowych technologii ułatwiających pozyskiwanie danych dziś istnieje możliwość zebrania i przeanalizowania ogromnej ilości informacji. Jest to tym bardziej ważne, że dobrze przeprowadzone badania pozwalają znaleźć odpowiedź na pytania zawarte na długiej liście zagadnień, począwszy od wszystkich aspektów związanych z Klientem, poprzez kwestie wizerunkowe, aż po otoczenie konkurencyjne. Jak zapewnia Danuta Kowalska, Dyrektor Działu Analiz i Badań Rynku w METRO Properties Sp. z o.o., taka pogłębiona wiedza jest z kolei niezbędna dla planowania strategii centrów handlowych, kształtowania optymalnego tenant-mix czy przygotowania dopasowanej komunikacji marketingowej.


Partnerstwo w biznesie – pusty slogan czy podstawowy warunek rozwoju?


Partnerstwo w biznesie to przede wszystkim równe szanse dla każdego i stosowanie takiej samej miary przy ocenie zdolności, efektywności czy wyników pracy. To zrozumienie i szacunek dla istniejących różnic oraz umiejętność korzystania z tej różnorodności. Wydaje się to oczywiste, jednak często wyzwaniem staje się wprowadzenie powyższych definicji w życie. Z powodu stereotypów, przyzwyczajeń czy przekonań kulturowych niejednokrotnie nie dostrzegamy nawet, że reguły te są łamane. Zwykle nieświadomie i bez złych intencji. Tym razem zapytaliśmy ekspertów zrzeszonych w Radzie Programowej Magazynu Galerie Handlowe o przykłady dobrych praktyk i budowania relacji biznesowych w kontekście zachodzących zmian rynkowych. Wypowiedzi dotyczą zarówno relacji między wynajmującym a najemcą, jak i branży RETAIL i dostawców usług.


Jacek Bielecki, Prezes firmy GEO-KAT Sp. z o.o.: W duchu nowoczesności


Przez 15 lat swojej działalności GEO-KAT przyczynił się do zmiany i rozbudowy wielu galerii handlowych w całym kraju. Dziś, dzięki kompleksowej ofercie i terminowym realizacjom firma zdobywa kolejne kontrakty zagraniczne. GEO-KAT odważnie porusza się po meandrach zagranicznych przepisów i wymagań inwestorskich. Jacek Bielecki, Prezes firmy GEO-KAT Sp. z o.o., podkreśla, że choć nie ma dwóch takich samych inwestycji, to razem z zespołem w każdą wkłada tyle samo zaangażowania i energii.


Marta Giera, Director of Operations and Project Management, Daymaker International Sp. z o.o.: Nic nie wiąże klienta z marką tak silnie jak emocje


Jedynie trzech na czterech Klientów słyszy w Polsce powitanie po wejściu do sklepu (choć jeszcze kilka lat temu było to mniej niż 60%!). Tymczasem zauważenie Klienta, a potem nawiązanie z nim kontaktu są kluczowe, jeśli chodzi o doświadczenie z wizyty w sklepie. Znajduje to odzwierciedlenie w badaniach. Daymaker od lat przekonuje sieci handlowe, że wyrobienie sobie dobrych nawyków to klucz do sukcesu. O świadomości współczesnych Klientów i ich rosnących oczekiwaniach rozmawiamy z Martą Gierą, Director of Operations and Project Management, Daymaker International Sp. z o.o.


Stanisław Bogacki, Prezes Zarządu Solar Company S.A.: Centrum handlowe i najemca to biznesowe naczynie połączone


Rozwój centrów handlowych w Polsce wprowadził przejrzystą organizację rynku detalicznego i pozwolił na otwarcie pierwszego sklepu Solar. Dziś istotny wpływ na branżę ma polityka i wprowadzony zakaz handlu w niedziele, który rzutuje na odwiedzalność w sklepach i poziom sprzedaży. I mimo że wyniki finansowe marki Solar uległy w 2018 roku poprawie, to Stanisław Bogacki, Prezes Zarządu Solar Company S.A., jest przekonany, iż możliwość sprzedaży w niedziele spowodowałaby osiągnięcie jeszcze lepszych rezultatów.


Jeden dostawca, wiele możliwości


Z badań przeprowadzonych przez międzynarodową firmę doradczą CBRE wynika, że czystość i bezpieczeństwo, obok ceny i wygody, należą do najważniejszych czynników wpływających na zadowolenie klientów z zakupów w galeriach handlowych i sklepach wielkopowierzchniowych. Dostrzegając to zapotrzebowanie, Grupa Impel zdecydowała się na specjalistyczną obsługę w ramach określonych segmentów. Powołana została spółka Impel System specjalizująca się w obsłudze obiektów handlowych, zarówno galerii, jak i sieci sklepów detalicznych. Takie skupienie na określonych sektorach pozwala połączyć kilka usług u jednego dostawcy, tworząc wspólne środowisko, w którym panują te same zasady. Dążymy do tego, by tworzyć efektywne modele synergii dla zarządzającego centrum handlowym. O korzyściach, jakie płyną z kompleksowej oferty firmy usługowej, rozmawiamy z Anną Michałowską, Dyrektorem Segmentu Rynku Centra i Sieci Handlowe oraz Tomaszem Kozłowskim, Dyrektorem Operacyjnym Segmentu.


Womak Holding - kierunek rozwoju wyrażamy przez realizację nowych projektów


Grupa kapitałowa Womak Holding w ciągu ostatnich dwóch lat wprowadziła do oferty 2 centra handlowe, zwiększając portfel obiektów komercyjnych o ponad 10 000 mkw. powierzchni najmu. Firma w tym czasie podwoiła liczbę pracowników, zwiększyła zajmowaną powierzchnię biurową oraz zaangażowała się intensywnie w mecenat kultury. Zgodnie z realizowaną strategią, kolejne dwa lata i planowane projekty zwiększą łączną wartość powierzchni handlowej całej grupy do blisko 65 000 mkw. GLA. Swoje portfolio Womak planuje także poszerzyć o rynek domów senioralnych.

Tagi: Danuta Kowalska Magazyn Galerie Handlowe METRO Properties Solar Marta Giera Daymaker Jacek Bielecki GEO-KAT Stanisław Bogacki
Oceń artykuł:

Magazyn Galerie Handlowe - maj 2019

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.