LUX MED uruchamia pierwsze Oddziały Pomocy Doraźnej

2022-03-22 | 08:00

W gdańskim szpitalu SwissMed Grupa LUX MED otworzyła pierwszy Oddział Pomocy Doraźnej, który oferuje pomoc medyczną 24 godziny na dobę w sytuacjach nagłego pogorszenia stanu zdrowia. Drugi zaczął działać kilka dni temu w warszawskim szpitalu onkologicznym należącym do grupy. Tego typu oddziały to wciąż rzadkość w szpitalnictwie prywatnym, dotąd nastawionym na leczenie planowe, jednak w kolejnych latach to będzie się zmieniać. To odpowiedź na potrzeby Polaków, którzy sygnalizują potrzebę lepszej i bardziej skoordynowanej opieki. Obecnie blisko 70 proc. osób jest niezadowolonych z funkcjonowania opieki zdrowotnej, dlatego coraz więcej z nich decyduje się na prywatne ubezpieczenie zdrowotne.

– Otworzyliśmy właśnie Oddział Pomocy Doraźnej w Trójmieście. To otwarcie jest związane z wprowadzeniem naszego nowego rozwiązania dla pacjentów w Polsce – to są szpitalne ubezpieczenia zdrowotne

– mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.

Oddział Pomocy Doraźnej funkcjonuje w Gdańsku, w Szpitalu SwissMed, od 21 lutego 2022 roku. Oferuje pomoc medyczną w sytuacjach nagłego pogorszenia stanu zdrowia. Pacjenci mogą otrzymać pomoc w zakresie opatrywania ran i urazów, leczenia farmakologicznego czy pilnych konsultacji medycznych.

– Szpital jest znakomicie wyposażony pod względem diagnostyki laboratoryjnej, obrazowej, posiada kompetentnych i profesjonalnych lekarzy – mówi Roman Walasiński, prezes zarządu Szpitala SwissMed z Grupy LUX MED. – Wzorujemy się na oddziałach pomocy publicznych szpitali w zakresie techniki, ale też są przygotowane kanony sztuki medycznej związane z udzielaniem pomocy doraźnej. Jest to cały arsenał związany z diagnostyką obrazową i laboratorium, a więc w zasadzie szybko i profesjonalnie jesteśmy w stanie udzielić pierwszej, często najważniejszej porady wykluczającej różnego rodzaju schorzenia bądź sytuacje zdrowotne, które wymagają natychmiastowej interwencji, zarówno chirurgicznej, jak i lekarzy internistów.

Dotychczas szpital leczył w trybie planowym. Utworzenie Oddziału Pomocy Doraźnej wymaga całkowitej zmiany trybu pracy na ostrodyżurowy, siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

– Jest to wyzwanie co najmniej na kilku płaszczyznach. Po pierwsze, dopracowanie procedur, które są niezbędne do tego, żeby to wszystko odbywało się w sposób bezpieczny dla pacjenta i dla nas. Po drugie, zatrudnienie kilkudziesięciu nowych pracowników i współpracowników – wymienia dr n. med. Włodzimierz Piankowski, dyrektor medyczny Szpitala SwissMed z Grupy LUX MED. – Łącznie liczba zatrudnionych to około 50, z czego 10 to są lekarze różnych specjalizacji, głównie interna, kardiologia, diabetologia, medycyna ratunkowa.

Do dyspozycji pacjentów na oddziale w Gdańsku są dziś cztery łóżka obserwacyjne i łóżko dla pacjenta, który wymaga izolacji. W najbliższym czasie dostępnych będzie kolejnych 10 łóżek.

– Pacjenci wiedzą, że często, aby poprawić swój stan zdrowia, wystarczy krótka konsultacja udzielona właśnie w ten doraźny, nocny sposób, i to likwiduje dolegliwość. Dotyczy to np. przyjmowania leków, kroplówek – mówi Roman Walasiński. – Zapotrzebowanie jest ogromne. Analizując statystyki, doskonale wpisujemy się w zapotrzebowanie lokalne. Obserwujemy przepełnione SOR-y, przychodnie pracujące w nocy. Chcemy się wkomponować w ten krajobraz usług świadczonych w formule 24/7.

Otwarcie Oddziału Pomocy Doraźnej to odpowiedź na potrzeby pacjentów coraz bardziej niezadowolonych z publicznej służby zdrowia. Z badania CBOS przeprowadzonego w październiku 2021 roku wynika, że funkcjonowanie systemu opieki zdrowotnej źle ocenia 66 proc. Polaków. W stosunku do roku 2018 wyraźnie zmniejszyły się odsetki osób dobrze oceniających nocną pomoc lekarską (spadek o 16 pkt proc.) i dostępność lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej (-11 pkt), osób uważających, że pacjenci traktowani są z troską i życzliwością (-10 pkt), pacjentów zadowolonych z szybkości obsługi przez administrację placówek (-10 pkt) czy przekonanych o łatwości uzyskania pomocy poza miejscem zamieszkania (-9 pkt).

– W Polsce dzisiaj mamy przede wszystkim system publiczny, więc pacjent nie ma wyboru i podąża tą ścieżką publiczną. Natomiast widać, że pacjenci potrzebują lepszej jakościowo opieki, szczególnie pod kątem dostępności i koordynacji opieki nad pacjentem, stąd powstaje coraz więcej prywatnych szpitali. Naszym celem jest oferowanie pacjentom pełnej hospitalizacji właśnie w produkcie ubezpieczeniowym. Mamy ofertę dla osób indywidualnych i korporacji. Ale z Oddziału Pomocy Doraźnej może skorzystać każdy pacjent, który potrzebuje pomocy, więc nie trzeba tutaj specjalnego produktu

– mówi prezes Grupy LUX MED.

Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że Polacy coraz częściej decydują się na prywatne ubezpieczenia zdrowotne. Na koniec III kwartału 2021 roku taką polisę posiadało 3,7 mln osób, co oznacza wzrost o 17 proc. r/r. Wydatki na ten cel sięgnęły 760 mln zł, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej.

– Prywatne ubezpieczenia zdrowotne stanowią na pewno alternatywę dla pacjenta i przede wszystkim dają mu wybór – wskazuje Anna Rulkiewicz.

Grupa LUX MED zapowiada, że Oddziały Pomocy Doraźnej znajdą się w szpitalach we wszystkich największych polskich miastach. Drugi oddział pod koniec lutego został uruchomiony w szpitalu onkologicznym przy ulicy Szamockiej w Warszawie.

– Myślimy również o Górnym Śląsku, Krakowie, Wrocławiu oraz Poznaniu – wymienia Maciej Mądrala, dyrektor szpitali Grupy LUX MED.

Jak podkreśla, wyzwaniem w tym procesie rozwoju pozostają możliwości rekrutacji personelu medycznego i niemedycznego.

– Oddziały Pomocy Doraźnej funkcjonują w trybie całodobowym, bez przerw, w trybie 24 godziny, siedem dni w tygodniu. Oczywiście do tego celu potrzebujemy osoby, które są w stanie sobie poradzić z problemami nietypowymi, nieplanowanymi, doraźnymi i są w stanie dostarczyć niezbędną pomoc pacjentom zgłaszającym się na te oddziały – mówi Maciej Mądrala. – Osobnym tematem jest zabezpieczenie maksymalnie kompleksowej i skoordynowanej opieki i pomocy dla pacjentów. Część z nich wymaga dalszego leczenia w ośrodkach wielospecjalistycznych. Naszym zadaniem w ramach budowy kompleksowej opieki szpitalnej nad pacjentem jest również zabezpieczenie pomocy i opieki medycznej w szpitalach zewnętrznych.

zobacz materiał video

Tagi: Lux Med Anna Rulkiewicz
Oceń artykuł:

Źródło: Lux Med

LUX MED uruchamia pierwsze Oddziały Pomocy Doraźnej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.