Trzech najemców, w tym dwóch lokalnych, zdecydowało się właśnie na przedłużenie umów najmu z Galerią Jurajską i rozwój swojej działalności w tej największej w Częstochowie galerii handlowej.
Lokalny biznes inwestuje w Jurajskiej
Lokalni najemcy coraz chętniej inwestują w Galerii Jurajskiej. Już dziś blisko 4% powierzchni centrum handlowego zajmują sklepy prowadzone przez tamtejszych przedsiębiorców. Są to przede wszystkim sklepy z ubraniami i dodatkami, ale także restauracje, kawiarnie, punkty usługowe czy wyspy handlowe.
Rosnące systematycznie obroty oraz liczba odwiedzających - i to pomimo niedziel niehandlowych - zachęcają coraz więcej inwestorów z Częstochowy do rozwoju w Jurajskiej. Tylko w ciągu ostatnich tygodni 2 lokalnych najemców zdecydowało się na przedłużenie umowy najmu z galerią.
Taki ruch wykonała należąca do lokalnego przedsiębiorcy marka Matik z modą męską. Najemca nie tylko zdecydował się dalej inwestować w lokal, ale także podjął decyzje o jego relokacji i powiększeniu. Jeszcze w lutym br. w ramach poziomu +1 Matik przeniesie się z 127 m kw. na powierzchnię 196 m kw.
Podobną decyzje podjęła marka Koko Moda, która również w ostatnich tygodniach przedłużyła umowę najmu z Galerią Jurajską. Lokalny najemca oferujący modę damską powiększy swój dotychczasowy lokal o 36 m kw. zajmując część sąsiadującego z nim pomieszczenia.
Dziś w Galerii Jurajskiej działają aż 26 punkty prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców. Są to m.in. sklepy Selini, TriniTy, Men’s Casual, Recman, Triumph, Faktorja, Reporter Young, a także restauracje Mihiderka i Strefa Sushi oraz kawiarnie Cafe Portugal, Consonni, Cafe Duo. Wkrótce do tego grona dołączy także nowy najemca – Forfiter Exclusive z alkoholami z całego świata – zapowiada galeria.
Udział lokalnych najemców w tenant-mixie rośnie, ale jednocześnie zmienia się na przestrzeni ostatnich lat. Najemcy z lokalnego rynku coraz częściej sięgają po franczyzy znanych marek lub rozwijają swoje własne marki i koncepty, mogące spokojnie konkurować ze znanymi na rynku brandami. Przykładem tego jest Matik czy Koko Moda, ale także restauracje Strefa Sushi, Zdrowia Smak czy Mihiderka
– mówi Anna Borecka – Suda, leasing manager Galerii Jurajskiej.
Super Pharm też na dłużej
Ale nie tylko lokalny biznes inwestuje w dalszy rozwój w Galerii Jurajskiej. Także znane marki podejmują takie kroki. Na przedłużenie umowy zdecydowała się właśnie sieć Super Pharm. Jednocześnie marka zdecydowała się także na modernizację swojego sklepu według najnowszego standardu.
W ramach prowadzonych prac poszerzona zostanie także oferta. Nowością będą usługi optyczne. W odświeżonym Super Pharm będzie można zbadać wzrok, dobrać szkła i oprawki okularów, a także soczewki kontaktowe. Będzie to już 25 modernizacja sklepu w tym częstochowskim centrum handlowym w ciągu ostatniego roku.
Sklepy Galerii Jurajskiej się zmieniają. Najemcy, którzy zostają z nami na kolejne lata chętnie podejmują się modernizacji lokali, a w wielu przypadkach decydują się na wprowadzenie nowego konceptu, formatu czy najnowszej aranżacji. W efekcie oferta centrum handlowego zyskuje na atrakcyjności, dopasowując się do oczekiwań, jakie dziś ma klient
- mówi Borecka-Suda.
Zmiany jakie na początku 2019 rok zajdą w ofercie Galerii Jurajskiej są dopiero początkiem dalszych ruchów w ofercie centrum handlowego. W planach są także kolejne modernizacje. Galeria jest już w 100% skomercjalizowana.