W ostatni tydzień września to na całym świecie Globalny Tydzień Protestu dla Klimatu. Wiązał się on ze znaczącym stanowiskiem dotyczącym tragicznych konsekwencji zmian dokonujących się w przyrodzie. Przyświecała mu ta sama idea, która nie jest obojętna także Liu Jo. W piątek, 27 września, ich wspólne wartości zbiegły się w Młodzieżowym Strajku Klimatycznym. W tym dniu włoska marka zachęcała swoich pracowników do aktywnego wsparcia w słusznej sparwie i dołączenia do manifestacji.
Temat związany z ekologią od zawsze był ważnym punktem dla Liu Jo. Od pewnego czasu stał się jeszcze silniejszy za sprawą przejścia brandu na bardziej "zieloną" stronę. Marka podążając ścieżką zrównoważonego rozwoju wprowadziła innowacje do swoich kolekcji (zapoczątkowane przyjazną dla środowiska linią Liu Jo Better Denim), jak również podjęła inicjatywy bezpośrednio w sklepach. Wprowadzenie toreb z ekologicznych materiałów pochodzących z recyklingu pozwoliło na zastąpienie plastiku i zmniejszenie wykorzystania tworzyw sztucznych.
Mając na uwadze trwające protesty w obronie klimatu, włoska marka umożliwiła wszystkim swoim pracownikom przyłączenie się do Fridays For Future, tym samym zachęcając do zaprzestania pracy na czas trwania manifestacji i aktywnego wsparcia ochrony naszej planety.
- Zmiany klimatyczne rewolucjonizują nasz sposób życia, a także zaczynają negatywnie wpływać na nasz ekosystem i codzienne życie. Ten symboliczny gest ma dla mnie ogromne znaczenie, ponieważ daje możliwość pracownikom Liu Jo, aby ich głos w tej sparwie został usłyszany. Młodzi ludzie, którzy manifestowali 27 września, prosili nas o wsparcie, a my tego nie zignorowaliśmy. Nowe pokolenia zawsze były atutem oraz siłą naszej firmy, dlatego zawsze jestem i będę po ich stronie, jak również po stronie naszej planety
– tak o tych wydarzeniach mówi Marco Marchi, Prezes Liu Jo.