Levi’s® zachęca: kupuj lepiej, noś dłużej znanym głosem

2021-05-18 | 11:00

19 kwietnia wystartowała nowa globalna kampania marki Levi’s® - „Buy Better, Wear Longer”, która ma na celu obudzenie w naszej świadomości odpowiedzialności za wypływ konsumpcjonizmu i produkcji odzieży na środowisko. 

Początek maja to w Levi’s® bardzo intensywny czas - marka rozpoczęła szereg lokalnych działań skupionych na pobudzaniu ekologicznej świadomości swoich klientek i klientów. Globalna kampania reklamowa, w której wzięły udział inspirujące osoby, którym nie są obojętne losy Ziemi: Jaden Smith, Xiye Bastida, Melati Wijsen, Xiuhtezcatl,

Emma Chamberlain oraz Marcus Rashford odznaczony Orderem Imperium Brytyjskiego, łączy w sobie długotrwałe zobowiązanie marki Levi’s® do odpowiedzialnego tworzenia jakościowych produktów z pasją grupy młodych ludzi, aktywistów i aktywistek działających na rzecz przyszłości naszej planety. 

Statystycznie w Polsce, zaledwie:

  • 57% ubrań, które mamy w szafach nosimy regularnie
  • 17% trzymamy na specjalne okazje
  • 14% nosimy rzadko lub w ogóle
  • 5% z nich ma jeszcze metkę
  • 7% to nietrafiony prezent

Źródło: Czy ekologia jest w modzie? Raport o odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonej modzie w Polsce, Accenture, 2020.

Buy Better. Wear Longer

Nie ma planety B - hasło, które na dobre weszło do słownika osób, którym nie jest obojętny los ZIemi, stało się punktem wyjścia do scenariusza dwuminutowego filmu utrzymanego w konwencji dokumentu przyrodniczego, którego narratorką jest Krystyna Czubówna - polska dziennikarka, prezenterka programów informacyjnych oraz niemalże kultowa lektorka filmów przyrodniczych i audycji radiowych, której właściwie nikomu nie trzeba przedstawiać. W wideo czerpiącym inspirację z techniki filmowej found footage wykorzystano różnorodne, niekiedy zabawne a czasem przerażające, ujęcia natury łącząc je w plastyczny sposób ze zdjęciami, które powstały w studio i w plenerze w Warszawie. 

Wideo „Nie ma planety B. Czytała Krystyna Czubówna” to również odzwierciedlenie podejmowanych przez markę Levi’s® kroków mających na celu wprowadzenie bardziej

zrównoważonych praktyk w zakresie produkcji. Dzięki nieszablonowym rozwiązaniom dotyczącym zmniejszenia negatywnego wpływu na klimat, mniejszego zużycia wody, inwestowanie w materiały i technologie takie jak Cottonized Hemp i Organic Cotton czy skalowanie procesów Water<Less®, marka Levi’s® pracuje nad tym, aby zredukować zużycie zasobów naturalnych i sprawić, aby przemysł odzieżowy stał się bardziej przyjazny dla naszej planety.

Średni cykl życia ubrania to 3 lata. Czy wiesz, że pranie ubrań, odpowiada za 23% śladu wodnego w całym cyklu życia produktu? 

Źródło: The fashion industry is the second largest polluter in the world, Sustain your Style, 2017. 

Wash less. Wash cold. Hang dry.

12 maja, w największych polskich miastach - Warszawie, Krakowie, Katowicach i Trójmieście ruszyła kampania plakatowa mająca na celu zwrócenie uwagi na problem nieświadomej konsumpcji odzieży oraz naszych przyzwyczajeń, jak również uświadomienie i zaciekawienie tematem wpływu branży odzieżowej na środowisko naturalne. Plakaty zostały wydrukowane na ekologicznym papierze pochodzącym w 100% z makulatury, zaś klej użyty do ich naklejenia, nie zawiera szkodliwych dla zdrowia i środowiska naturalnego związków chemicznych. 10 plakatów zawierających hasła i infografiki dedykowanych całej akcji zaprojektowała Martyna Wędzicka-Obuchowicz, jedna z czołowych polskich graficzek. 

Globalnie, ⅓ mikroplastiku w środowisku naturalnym pochodzi z prania materiałów syntetycznych. 

Źródło: The impact of textile production and waste on the environment, European Parliament, 2021. 

Wybierz z Levi’s® odpowiedzialne materiały organiczne

Od początku maja do warszawskich salonów sprzedaży marki Levi’s® można również przynosić zużyte ubrania. W 8 salonach marki: w Elektrowni Powiśle, w Galerii Mokotów, w Arkadii, w Złotych Tarasach, w Atrium Promenada, w Galerii Młociny, Galerii Północnej oraz w Jankach, pojawiły się kontenery na zużyte ubrania, które marka zobowiązała się poddać upcyclingowi - nadając im nowe życie podczas weekendowych warsztatów, które odbędą się w Ultramaszynie na warszawskiej Woli. W warsztatach wezmą udział klienci i klientki oraz przyjaciele i przyjaciółki marki. Niespodzianką czekającą na wszystkie osoby, które przyniosą do salonów marki ubrania są nasiona od Łąk Kwietnych, nano-łączka, którą można samodzielnie zasiać na balkonie i cieszyć się kwiecistą łąką w swoim domu przez całe lato. Aby wziąć udział w warsztatach należy śledzić Instagram marki - @levis_polska lub profil na Facebook, to tam pojawiać się będą wszystkie szczegóły dot. akcji. 

Globalnie, mniej niż 1% ubrań jest poddawanych recyklingowi. 

Repair, reimagine, recycle w sklepach z usługą Levi’s® Tailor Shop

Źródło: The impact of textile production and waste on the environment, European Parliament, 2021

Zbieranie ubrań do recycylingu i współpraca z Łąkami Kwietnymi to nie jedyna aktywacja w salonach sprzedaży marki. W dniach od 17 do 22 maja za każdy zakup powyżej 50 zł dokonany w sklepach stacjonarnych Levi’s® marka wraz z Fundacją Las Na Zawsze posadzi 1m2 drzew. Im więcej metrów kwadratowych, tym większy las i większe profity dla nas i naszej planety. Po zakończeniu akcji na profilu marki na Instagramie i Facebooku @levis_poland poinformuje, ile m2 lasu Levi’s® zostanie jesienią zasadzone w wybranej przez Fundację lokalizacji. Dodatkowo, marka zorganizuje również konkurs na nazwę lasu Levi’s®. Posadźmy razem las Levi’s® i zróbmy prezent naszej planecie i sobie.

132 899 par zużytych dżinsów zostało przekształconych w izolację budynków, dzięki współpracy marki Levi’s® z programem Blue Jeans Go Green, oszczędzając tym samym 66 ton odpadów na wysypiskach.

Jako część lokalnej aktywacji Levi’s® został również partnerem odcinka Zielonego Podcastu, którego prowadzącym jest Krzysztof Rzyman, dziennikarz, wydawca i aktywista proekologiczny oraz właściciel kawiarni STOR, która od kilku lat wprowadza z powodzeniem politykę zero- i less-waste. Jaka jest przyszłość mody według redaktora Rzymana? Kupować mniej, ale rzeczy bardziej trwałych, reperować, odsprzedawać i dążyć do obiegu zamkniętego. Gościem odcinka jest Rafał Reif, ekspert branży mody oraz szef działu mody i handlu w firmie doradczej Accenture. 

Czy wiesz, że jeśli założysz ubranie tylko 5 razy zamiast 50, jego ślad węglowy związany z produkcją wzrośnie o 400%?

Źródło: The fashion industry is the second largest polluter in the world, Sustain your Style, 2017. 

W zeszły weekend, 8 i 9 maja w Elektrowni Powiśle odbyły się targi VINTAGE i święto mody z drugiej ręki - Vintage Shopping Days. Na stoiskach znaleźć można było ubrania, dodatki, biżuterię, design, winyle oraz książki. Wszystko starannie wyselekcjonowane przez wystawców. Partnerem wydarzenia była marka Levi’s®, która w swojej strefie oraz w salonie zaprezentowała customy jeansów i kurtek stworzone specjalnie na tę okazję przez Jackoba Buczyńskiego i Kas Kryst. 

„Buy better, wear longer” to hasło, które miejmy nadzieję, na długo pozostanie w świadomości kupujących. W Levi’s® każdego dnia pracuje się nad tym by spowolnić, a w dalszej perspektywie zatrzymać proces degradacji środowiska, zmienić wektor myślenia i produkować odpowiedzialniej. Bo wybierając świadomie możemy szkodzić mniej. Znacznie mniej.

Tagi: Levi's Krystyna Czubówna
Oceń artykuł:

Źródło: Levi’s®

Levi’s® zachęca: kupuj lepiej, noś dłużej znanym głosem

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.